edenbeast 18.10.2012 14:47:19 | |
---|
Miikss: Nii onki mutuheittoja, kunhan provoilen vaan. Ei kannata ottaa liian vakavasti. Mutta tosiaan noista SP-elektroniikan kitara- ja bassokamoista ei itselläni hirveän hyvä kuva ole muodostunut, mitä olen kavereilta kuullut ja itsekin pikkuisen testaillut. En muista tuotteista sitten tiedä. Ite tein DR-partsin rungosta ja kaulasta telen mutta rautaosat siinä on kyllä paremmat. Tuo oma yksilö soi kyllä hyvin. Kaula on myös pitänyt muotonsa niinkuin pitääkin. Laatuvaihteluahan nuissa varmasti on ja paljon, siksipä kyselinkin muiden kokemuksia. Jospa tuosta rungosta ja kaulasta sais kasattua jonkinlaisen kakkosbasson, ykkösenä on Ibanez BTB676 ja se on muuten hyvä mutta kourat ei taivu mihinkään pikametalliosastoon noin leveällä otelaudalla... |
edenbeast 18.10.2012 14:57:14 | |
---|
poppamies: Runko, ja varsinkin kaula on koko basson merkityksellisin osa. Raudat ei minun mielestä vaikuta kovainkaan paljon soundiin. Korkeintaan kestävyyteen ja käytettävyyteen. Joo, tarkoituksena ei olekaan yrittää saada satasella priimaa, ajatus onkin tehdä halpa mutta kuitenkin mahdollisimman toimiva ja mukava kakkosbasso. Tuo palasista rakentaminen taas on ihan sen takia että saan tehtyä pintakäsittelyn itse. Voisihan tietenkin jonkun halpisbasson hioa ja käsitellä uudelleen mutta pirun isotöinen homma se kuitenkin olisi. |
hollstro 18.10.2012 15:06:43 | |
---|
edenbeast: Joo, tarkoituksena ei olekaan yrittää saada satasella priimaa, ajatus onkin tehdä halpa mutta kuitenkin mahdollisimman toimiva ja mukava kakkosbasso. Tuo palasista rakentaminen taas on ihan sen takia että saan tehtyä pintakäsittelyn itse. Voisihan tietenkin jonkun halpisbasson hioa ja käsitellä uudelleen mutta pirun isotöinen homma se kuitenkin olisi. Ohi aiheen: Ei sitä maalia tarvitse kokonaan poistaa. Vesihiomapaperilla mataksi, kolhuihin pakkelia ja uusi pinta päälle. Muutenhan tuo itse tekeminen on ihan hyvä idea. Tulee sellanen kuin haluaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
edenbeast 18.10.2012 15:16:53 | |
---|
hollstro: Ohi aiheen: Ei sitä maalia tarvitse kokonaan poistaa. Vesihiomapaperilla mataksi, kolhuihin pakkelia ja uusi pinta päälle. Muutenhan tuo itse tekeminen on ihan hyvä idea. Tulee sellanen kuin haluaa. Tuossa pintakäsittelyssä tarvii poistaa, pintaan tulee paria eri vesipetsiä... Maalatessa asia on tietenkin eri. |
hollstro 18.10.2012 15:29:47 | |
---|
edenbeast: Tuossa pintakäsittelyssä tarvii poistaa, pintaan tulee paria eri vesipetsiä... Maalatessa asia on tietenkin eri. Se on iso duuni, eikä tiedä mitä siellä maalin alla on. halvimmissa puu voi olla aika rivonkin väristä/suuret sävyerot eri puunpalasten välillä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
J.Nikkanen 18.10.2012 15:33:06 | |
---|
hollstro: Se on iso duuni, eikä tiedä mitä siellä maalin alla on. halvimmissa puu voi olla aika rivonkin väristä/suuret sävyerot eri puunpalasten välillä. Ja sitten on vielä nämä idän ihmepuut, joista lakan- ja maalinpoiston jälkeen puuta lähtee puolimilliä per hiomapaperin pyyhkäisy. Noh, ei välttämättä ihan niin paljoa, mutta yllättävän pehmeitä puita on vastaan tullut paksujen lakkakerrosten alta. Mopo rotkoon. |
edenbeast 18.10.2012 15:38:22 | |
---|
hollstro: Se on iso duuni, eikä tiedä mitä siellä maalin alla on. halvimmissa puu voi olla aika rivonkin väristä/suuret sävyerot eri puunpalasten välillä. Niinpä, siksi ajattelinkin hommata tuon dr-partsin rungon. Tai jos oikein porvariksi rupeaa niin näytti sp-elektroniikassa olevan jotain korealaisia presarirunkojakin, pitää vertailla niitä. |
poppamies 18.10.2012 22:03:34 | |
---|
edenbeast: Niinpä, siksi ajattelinkin hommata tuon dr-partsin rungon. Tai jos oikein porvariksi rupeaa niin näytti sp-elektroniikassa olevan jotain korealaisia presarirunkojakin, pitää vertailla niitä. DR partsin rungossa om muistaakseni vaha päällä. Tavallisella petsillä ei pysty värjäämään. G strings are for strippers |
edenbeast 18.10.2012 22:17:53 | |
---|
Telessä oli ainakin ohut suojalakka. Ei tarvinnut paljon hioa että sai pois. |