Aihe: Aguilar Tone Hammer 350 1 2 | |
---|---|
![]() 08.11.2012 09:23:37 | |
CheRoberto: Tietääkö kukaan saako noita laukkuja Tone Hammerille mistään suomalaisesta musaliikkeestä? Jenkeistä tilattaessa postikulut osoittautuivat kohtuuttoman suuriksi. http://store.aguilaramp.com/productdetails.asp?productcode=700-042 Ostin Clas Ohlsonilta pehmustetun salkun ja leikkasin sisälmykset sopivaksi TH:lle. Ajaa asiansa paremmin ku hyvin. | |
![]() 15.11.2013 18:18:43 | |
Täällä olisi yksi kiinnostunut! Uutta settiä pitäis hommailla ja kysymyksiä riittää.. - Onko kokemuksia TH350 esim tehon riittävyydestä tai fiiliksestä treenisoitosta bändin kaa tai keikoilla? - TH350 vs TH500? Kannattaako sijoittaa suurempaa tehon suhteen? - Olen myös katsonut aguilar GS ja DB-sarjan kaappeja. Laatu? Elementtien määrä? Neuvokaa ja ehdottakaa! | |
![]() 15.11.2013 22:17:07 | |
JohnnyTheMan: Täällä olisi yksi kiinnostunut! Uutta settiä pitäis hommailla ja kysymyksiä riittää.. - Onko kokemuksia TH350 esim tehon riittävyydestä tai fiiliksestä treenisoitosta bändin kaa tai keikoilla? - TH350 vs TH500? Kannattaako sijoittaa suurempaa tehon suhteen? - Olen myös katsonut aguilar GS ja DB-sarjan kaappeja. Laatu? Elementtien määrä? Neuvokaa ja ehdottakaa! TH350 vahvistimessa on tehoa noin 350 wattia (4 ohm) mikä lienee ehkä aavistuksen liian vähän kovaäänisille sähköbassokeikoille, mutta esim. kontralle tai pienille klubijutuille tai hääkeikoille voisi olla aika oiva jonkun pienen kevyen 12-tuumasen kaapin kanssa. Toisaalta jos on isompi 8x10 Rantasauna messissä, niin rokkimelskauskin varmasti irtoaa. Suosittelen siis isompaa, varmuuden vuoksi. Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy. | |
![]() 16.11.2013 13:13:16 | |
hemmo: TH350 vahvistimessa on tehoa noin 350 wattia (4 ohm) mikä lienee ehkä aavistuksen liian vähän kovaäänisille sähköbassokeikoille, mutta esim. kontralle tai pienille klubijutuille tai hääkeikoille voisi olla aika oiva jonkun pienen kevyen 12-tuumasen kaapin kanssa. Toisaalta jos on isompi 8x10 Rantasauna messissä, niin rokkimelskauskin varmasti irtoaa. Suosittelen siis isompaa, varmuuden vuoksi. Mä oon tullu toimeen keikoilla hyvin. tosin on pa usein mukana. mun mielestä ton vola riittää hyvin jopa kahdeksaan omiin kahdella swr gol. Jr. 2:lla. Samoja tilanteita on kohdattu Mesan täysputkilla ja acousticillla. Suosittelen toki isompaa, varmuuden vuoksi minäkin. Kalle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa | |
![]() 18.11.2013 00:01:48 | |
Joo kyllä se todenäköisesti kallistuu TH500:n puolelle vaikka hintaa tulee lisää se noin 200e.. Utelias haluu vielä tietää.. - sanallinen kuvailu soundimaailmasta ei riitä aina niin missä esim soitinkaupoissa voisi näitä testailla ? Nimenomaa DB-kaappisarjan kanssa.. - Jos löytyy uusia käyttäjiä niin sanokaa viel plussat miinukset kun tämä aihe sattui olemaan n.vuoden vanha - Ja mitä mieltä olette erimerkkisten kaappien yhteensopivuudesta ToneHammerien kanssa kun kuitenki budjetti ei ole J.Käteisen luokkaa? | |
![]() 18.11.2013 08:41:12 | |
JohnnyTheMan: Joo kyllä se todenäköisesti kallistuu TH500:n puolelle vaikka hintaa tulee lisää se noin 200e.. Utelias haluu vielä tietää.. - sanallinen kuvailu soundimaailmasta ei riitä aina niin missä esim soitinkaupoissa voisi näitä testailla ? Nimenomaa DB-kaappisarjan kanssa.. - Jos löytyy uusia käyttäjiä niin sanokaa viel plussat miinukset kun tämä aihe sattui olemaan n.vuoden vanha - Ja mitä mieltä olette erimerkkisten kaappien yhteensopivuudesta ToneHammerien kanssa kun kuitenki budjetti ei ole J.Käteisen luokkaa? Itellä on tollanen TH500. Hyvä peli kokoon nähden ja soundi toimii. Ei kannata odottaa noilta kevytvehkeiltä kuitenkaan isompien ja painavempien koneiden soundia tai potkua. Äänenpaineessa jalkoihin ei niinkään jäädä, mutta tatsi on erilainen. Suosittelen myös ehdottomasti että hommaat ton 500W version. Itsellä on moinen ja 8Ohm kaappiin se riittää just ja just baarikeikalle niin, että bändikin kuulee bassoa. Tosin järjetöntä jytinää ei pikkukaapilla kannata odottaa. 4Ohm kaapilla vetääkin sit jo paremmin, etenkin jos kaappi on herkkä. Eq on hyvä. Puoliparametrinen keskialuesäätö on hyvä etenkin kuminataajuuksien korjailuun, mutta myös kadonneen punchin etsimiseen. Bass-säädin on viritetty aika alas, joten kovilla boostauksilla saa aikaan aika dub-maisia soundeja. Treble on ok. Kaikenkaikkiaan herkkä eq, pienetkin liikkeet saa aikaan kuultavia muutoksia. Itsellä ei ole ollut valitettavasti ajaa tuota kuin EBS:n kaappien kanssa. 1x12" ja 2x12" neokaapeilla tuo toimii ainakin allekirjoittaneen korvaan hyvin. Musaliikkeessä testailin SL112 kaappiin ja siihenkin futasi kelvollisesti, noista kolmesta kaapista ehkä parhaiten. Tässä plussat ja miinukset: + kevyt + hyvä eq + "terve perussoundi" + hintansa väärti - soundista huolimatta kevytnupin tuntuma Omaan korvaan tää on testatuista kevytnupeista(MarkBass, GenzBenz, EBS, Aguilar) parassoundinen peli. Tämä on täysin subjektiivinen mielipide. "Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas | |
![]() 18.11.2013 13:55:28 | |
Reilun vuoden ollut nyt käytössä TH350 ja olen ollut kyllä nuppiin enemmän kuin tyytyväinen! Hieman meni aikaa, että opin käyttämään EQ:ta siten, että sain sieltä ulos kulloinkin haluamani soundin, mutta nyt kun siihen on tottunut niin sehän toimii oikein hyvin. Aluksi ajoin tuolla tovin vanhaa Hartke XL410 + XL115 pinoa, mutta siirryin pian TKS 112 (250W/8Ohm) kaappeihin, joita käytössä tilanteesta/bändistä riippuen yksi tai kaksi. Kahden sähkökitaran ja rumpalin kanssa soitettaessa headroom tuntuu ainakin treenikämppä olosuhteissa riittävän, suorituskyvyn rajoilla tosin kyllä mennään, vaikkakin Aguilarin 350W tuntuisi äkkiseltään olevan äänekkäämpiä kuin monen kilpailevan tuotteen 350W! TH500 olisi valintani nyt. Sandberg | Aguilar | TKS | |
![]() 18.11.2013 14:43:09 | |
Mulla on TH350 tällä hetkellä pikkupurkkina. Kaappina ollut esim. 4 ohminen Aguilar DB210. Tällä kombinaatiolla lähtee kyllä desibelejä niin että riittää aivan mihin vain. Eq:lla saa alapäätäkin ihan hyvin esiin. Ongelmana on vain se, että kovilla volyymeillä soundista tahtoo tulla kireä ja epämiellyttävä. Pekezu tossa yllä naulaa munsta aika hyvin. Olen samaa mieltä. Hyvä loota ilman muuta ja kokeilemistani pikkulaatikoista (mm. GK MB200, TC BH250) paras. Isojen nuppien fiilistä on silti turha odottaa. | |
![]() 18.11.2013 17:30:08 | |
Thanks guys! Tämä valaisi ajatuksia. Kuitenki on se teho kysymys.. 500W on luotettava ja 300w halvempi sekä jäisi rahaa laadukkaalle kaapille.. Tässä klipissä on ihan mukava kaappisetti soundeineen. Jos se kuulostaa ees aidolta.. http://www.youtube.com/watch?v=CA2DzxQc8bE | |
![]() 19.11.2013 08:48:56 | |
CheRoberto: Reilun vuoden ollut nyt käytössä TH350 ja olen ollut kyllä nuppiin enemmän kuin tyytyväinen! Hieman meni aikaa, että opin käyttämään EQ:ta siten, että sain sieltä ulos kulloinkin haluamani soundin, mutta nyt kun siihen on tottunut niin sehän toimii oikein hyvin. Aluksi ajoin tuolla tovin vanhaa Hartke XL410 + XL115 pinoa, mutta siirryin pian TKS 112 (250W/8Ohm) kaappeihin, joita käytössä tilanteesta/bändistä riippuen yksi tai kaksi. Kahden sähkökitaran ja rumpalin kanssa soitettaessa headroom tuntuu ainakin treenikämppä olosuhteissa riittävän, suorituskyvyn rajoilla tosin kyllä mennään, vaikkakin Aguilarin 350W tuntuisi äkkiseltään olevan äänekkäämpiä kuin monen kilpailevan tuotteen 350W! TH500 olisi valintani nyt. Agulaarin edusmies kirjoitteli talkbass-sivuilla että th 350 vahvarissa olisi sama pääte kun g-k:n ja jonkun muun 500 w ilmoitetuissa vehkeissä. Mä oon kyl ollu aika posit. yllättyny kun ei me ruvelle ees 8 ohm kuormalla. Aukasen kyä aika paljo sitä etusta ja driveä. Se on tuo MPU basso jossa on kova kipinä yhellä darkstarilla. Sillä kun vetelee ja sitte vaihtaa bassoa tunskaan tai presariin täytyy volaa nostaa ja operoida säätöjä paljon. Mut niin se on muittenkin vahvareitten kanssa. Treeneissä aikanaan oli swr sm-400 - aina täysillä. 400 w 4hm. Nyt agular 350 alle 200 w 8 ohm ja volat klo 11-12. Mesaa ei tarttenu paljo aukasta. Keikoilla sama homma. Kalle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa | |
![]() 19.11.2013 10:27:35 | |
kallefuture: Agulaarin edusmies kirjoitteli talkbass-sivuilla että th 350 vahvarissa olisi sama pääte kun g-k:n ja jonkun muun 500 w ilmoitetuissa vehkeissä. TH350:ssa on B&O icepower 125ASX2 ja TH500:ssa puolestaan 250ASX2. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)