Aihe: 5. kieli vs oktaver
1 2
okabass
23.05.2012 13:51:59
hollstro: Älä yllyttä porukkaa tähän. Mikään ei ole niin tylsän kuuloista kuin basisti joka sitten todella käyttää sitä laajempaa rekisteriä aina kun mahdollista. D:tä matalammat sävelet kun kuulostavat harvoin hyviltä mun korvaan. Tuntuu olevan niin että mitä kokemattomampi basisti niin sen tärkeämpää on alaviremöyrintä ja mahdollisimman nopea soitto. Yhdistettynä lopputulos on erittäin harvoin, on koskaan hyvän kuuloinen.

Joo. Joskus tulee mietittyä montako kertaa niitä sub-E ääniä tulee käytettyä "tavallisessa" piisissä. Niin aika harvoin. Joissain kappaleissa ei kertaakaan. Lähinnä tehokeinona, esim. loppuäänessä.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Thefish
23.05.2012 14:47:26
Miikss: Tiettyihin musiikkityyleihin ne matalat vireet ja nopeat soitannat vaan kuuluu erottamattomana osana kokonaisuutta ja basistin kokemuksella ei asian kanssa ole mitään tekemistä.

Tiedän sohaisevani tarkoituksella muurahaispesään, mutta mä sain silti tästä lauseesta päivän parhaat naurut!! :DDDD
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Thefish
23.05.2012 14:48:49
Ketjun aloittajalle;

Ootko ajatellut Hipshot- vaihtoehtoa, jos luonnollista soundia haet?
Miikss
23.05.2012 14:51:56
Thefish: Tiedän sohaisevani tarkoituksella muurahaispesään, mutta mä sain silti tästä lauseesta päivän parhaat naurut!! :DDDD

Tajusin vasta nyt itsekin miten tyhmä lause tuo oli.
J.Nikkanen
23.05.2012 14:55:39
Thefish: Ketjun aloittajalle;

Mutta kun halutaan päästä B-säveleen, ei taida onnistua Hipshotilla?
Prian
23.05.2012 15:01:48
Ketjun aloittajalle;

Perhana eipäs tullut mieleen. Hyvä idea!

Kerran olen itse rakennettua Hipshottia kokeillu. Se pudotti D:hen ja tuntui vähän jäykältä vaikka toimikin.

Pitääs Googlata mitä noita on tarjolla- vai onko ehdotuksia?
Onko se korva vai kamat??
Thefish
23.05.2012 15:02:05
pahaeno: Mutta kun halutaan päästä B-säveleen, ei taida onnistua Hipshotilla?

Kakkosvaihtoehtona femman alakerta ja satulan koverrus, jos ei oo tarvis yläkerrassa niin useesti vierailla.

Mutta ehkä se Octabass sittenkin, se on noista soundiltaan kaikkein kliinein ja tuo mukaan vähän enemmän kiveksiä.
Thefish
23.05.2012 15:04:43
Prian: Perhana eipäs tullut mieleen. Hyvä idea!

Kerran olen itse rakennettua Hipshottia kokeillu. Se pudotti D:hen ja tuntui vähän jäykältä vaikka toimikin.

Pitääs Googlata mitä noita on tarjolla- vai onko ehdotuksia?

Mulla on musarissa hipshotti, ihan hyvin pelittää vaikka on asennettu about 20v. sitten.

Saahan sen vireen tiputuksen hienosäädettyä eli ei oo pakko D:hen laittaa. Tiedä sit näistä nykyvehkeistä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)