Jooba 10.03.2012 20:35:00 | |
---|
Ihmiset on perseestä. Bassot ei. |
J.Nikkanen 10.03.2012 20:59:57 | |
---|
Jooba: Ihmiset on perseestä. Bassot ei. Mulle on kerrottu että mä olen siitä naapurista, A-rapusta vissiin siis. Asenne treenaamista kohtaan voi olla perseestä, treenaminen itsessään ei koskaan. Chuck Norris |
Dropped C 10.03.2012 21:27:04 | |
---|
|
Basismi 10.03.2012 22:18:58 | |
---|
Kaikki vetää hyvin. Hyvä meininki. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Mies_87 12.05.2012 21:14:16 | |
---|
Adam Clayton on hyvä basisti. |
J.Hollström 12.05.2012 21:23:39 | |
---|
Mies_87: Adam Clayton on hyvä basisti. Ihan samaa tasoa kuin orkesterinsakin. Ei muuta kuin taustanauha pyörimään ja homma pelaa. |
Voitto Ankka 12.05.2012 21:39:37 | |
---|
Mies_87: Adam Clayton on hyvä basisti. Vaikka tää ehkä olikin tarkoitettu vitsiksi, niin kyllä minä pystyn tuotakin arvostamaan. Kyllä mun mielestä basistin, niin kuin muidenkin, on bändissä toimittava niiden biisien ehdoilla, ja jos se biisi on 4 minuuttia samaa neljän soinnun kiertoa, joka toimii omillaan kuin junan vessa, niin ei siihen silloin soiteta bassosooloa. Mun mielestä esimerkiksi U2:n Joshua Tree on täynnä hienoja biisejä, joissa pääpaino on niissä lukemattomissa kitararaidoissa ja laulussa, joita molempia varsin yksinkertaiset basso- ja rumpujutut tukevat loistavasti. Ni. j. Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan! |
sepisti 13.05.2012 14:22:42 | |
---|
Aloittaja on oikeassa. Täällä basso-alueella ei keskustella juuri mistään. Paitsi tietenkin Metallican basisteista... Olisi mielenkiintoista lukea bassokamoihin liittyvistä asioista enemmän. Toisaalta tämä liittyy kai siihen, että basisteilla on helpompi kasata toimivat kamat, kuin vaikka kitaristeilla. Mun soittoon on eniten vaikuttaneet kotimaiset basistit. Itse arvostan Mikko Löyttyä kovasti. Nuoremmista Ako Kiiski on kova tietenkin. Ulkomaisista Sting on kova, koska onnistuu aika vaivattomasti laulamaan samlla kuin soittaa. Usein laulava basisti ei vaan ole niin toimiva ratkaisu. Jo pienestä pitäen olen joutunut kuuntelemaan musaa, jossa Nathan East on soittanut bassoa, joten hänen vaikutustaan en voi väheksyä myöskään. |
Rämppy 13.05.2012 18:54:50 | |
---|
Robert Trujillo. Kauhiasti ukko punnertaa, tekee jalkakyykkyä ja vääntää naamaa, mutta ei se basso silti oikein kuulu ainakaan Metallica-levyillä ;-D En sitten malttanut olla sanomatta. |
Miikss 13.05.2012 19:03:19 | |
---|
No onkos tuota nyt Metallican levyillä sen kummemmin basso kuulunut ikinä, oli basson varressa sitten kuka tahansa. |
Munamankeli 13.05.2012 21:00:34 | |
---|
Miikss No onkos tuota nyt Metallican levyillä sen kummemmin basso kuulunut ikinä, oli basson varressa sitten kuka tahansa. Mielestäni Burtonin ajan materiaalissa kuuluu parhaiten basso, liekkö myös sen takia että Burtton lienee vaikuttanut paljon kappaleiden tekoon ja tietysti halusi myös tuoda omaa instrumenttia läpi. Arvostelematta ollenkaan Jasonin taitoja, mielestäni hänen ongelmansa oli, että basson soundi oli liian clean. Käsittääkseni Jasonin ei annettu "vaikuttaa" yhtyeessä paljon asioihin. Ei ihme kun koki itsensä ulkopuoliseksi. Trujillo ei taida tosiaan enää mitään tähtihetkiä kokea nykyisen Metallican kanssa. Trujillo on taitava ja moniosaava basisti, mutta jätkä pukeutuu lakanoihin, siitä en oikein diggaa. |
Mysteria 14.05.2012 00:09:26 | |
---|
Metallicalla on ollut aina taito ottaa äärimmäisen taitavia basisteja, mutta silti levyllä kenenkään soitto ei ole erityisen suuressa roolissa. Eilen tarkastelin Joey DeMaion suorittamista ja ihmettelen millä jätkä on kannuksensa ansainnut? Aivan tajuton määrä säröä ja epäpuhdasta soittoa. Ja voiko soitinta hyvällä omatunnolla sanoa bassoksi? Kaverihan vetää koko ajan samasta skaalasta kuin kitara, pitkälle vielä soinnuilla. Kertokaas mulle mikä siinä soitossa viehättää? http://maihinnousu.net/a/2585 |
Mysteria 14.05.2012 00:09:26 (muokattu 14.05.2012 00:09:55) | |
---|
Tuplapostaus http://maihinnousu.net/a/2585 |
Mungo-Jerry 14.05.2012 21:12:00 | |
---|
Terence Michael Joseph "Geezer" Butler Black Sabbathin alkuperäinen basisti. Kehitti oman soittotyylinsä, josta kehkeytyi heavy metallin pohjasaundi bassolle. Tai kuten herrat itse kutsuu musiikkiaan, raskasta suoblues rokkia. Geezer oli ja on säröbasson alkuperäisiä pioneerejä. Hänen saundiaan aikoinaan paheksuttiin ja jopa haukuttiin, mutta nykyisin läikyttelevä ja aaltoileva saundi on monen hakusessa. Geezer itse kertoi saundinsa syntyneen wanhan putkivahvistimen, rikkinäisen 4x10" kaapin sekä Fenderin Precision bassosta, jota hän soitti kaulalta matalalla actionilla kovaa ja bendaten. Syynä tähän kaulalta soittamiseen oli Geezerin pituus, hän oli lyhyt, joten kaulalta soittaminen tuntui luontevammalta, tosin hän ei tiennyt, että 60- luvun Fenderin Precision bassosta voi ottaa nk. tuhkikset pois, jotka haittasivat myöskin hänen soittamistaan. Geezer oli ehkä ... isoin syy aikoinaan mulle kun aloin soittaa bassoa. Todella upeita bassokuvioita herralla http://www.youtube.com/watch?v=YqUi … amp;index=43&feature=plpp_video tuossa jorinaa Sabbathin Black Sabbath biisistä http://www.youtube.com/watch?v=f5jT … ure=BFa&list=PLECCC5A3E8F5950AC Sweet Leaf bassoraita Geezeriltä. Upea tumma putkisaundi All talk and no sound makes me a dull boy.
And she's a babe. Sha-wing. |
Mysteria 14.05.2012 23:50:14 | |
---|
Kuuntelussa tällä hetkellä Weather Report ja varsinkin Jaco Pastoriuksen soitto. Ei voi kuin ihailla. Nauhattoman soitto saa välittömästi aikaan fiiliksen että pitäisi itsekin vähän nauhatonta koitella. http://maihinnousu.net/a/2585 |
zxcasdqwe 15.05.2012 08:37:18 | |
---|
Metallica ja Metallican basistit = suvituulen nussimaa vesiheinää. |
Etvi 15.05.2012 11:54:56 | |
---|
Rämppy: Robert Trujillo. Kauhiasti ukko punnertaa, tekee jalkakyykkyä ja vääntää naamaa, mutta ei se basso silti oikein kuulu ainakaan Metallica-levyillä ;-D Mun oli pakko antaa tästä plussa. Itsekin huvituin suuresti Bobin elkeistä. "Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?" |
Munamankeli 15.05.2012 16:16:25 | |
---|
ProMaximilian Geezer oli ehkä ... isoin syy aikoinaan mulle kun aloin soittaa bassoa. Todella upeita bassokuvioita herralla Itsekkin arvostan todella paljon Geezerin soittoa. Sitä on muka soittaakkin kun ei ole sitä yhden hankaamista koko kappale. |
SnowCrow 16.05.2012 12:34:59 | |
---|
Mysteria: Metallicalla on ollut aina taito ottaa äärimmäisen taitavia basisteja, mutta silti levyllä kenenkään soitto ei ole erityisen suuressa roolissa. Eilen tarkastelin Joey DeMaion suorittamista ja ihmettelen millä jätkä on kannuksensa ansainnut? Aivan tajuton määrä säröä ja epäpuhdasta soittoa. Ja voiko soitinta hyvällä omatunnolla sanoa bassoksi? Kaverihan vetää koko ajan samasta skaalasta kuin kitara, pitkälle vielä soinnuilla. Kertokaas mulle mikä siinä soitossa viehättää? Eihän se mikään mestarisoittaja oo, mut meikä kyllä diggaa sen soundista. |
hollstro 17.05.2012 18:19:38 | |
---|
Mysteria: Metallicalla on ollut aina taito ottaa äärimmäisen taitavia basisteja, mutta silti levyllä kenenkään soitto ei ole erityisen suuressa roolissa. Eilen tarkastelin Joey DeMaion suorittamista ja ihmettelen millä jätkä on kannuksensa ansainnut? Aivan tajuton määrä säröä ja epäpuhdasta soittoa. Ja voiko soitinta hyvällä omatunnolla sanoa bassoksi? Kaverihan vetää koko ajan samasta skaalasta kuin kitara, pitkälle vielä soinnuilla. Kertokaas mulle mikä siinä soitossa viehättää? Olen kyllä eri mieltä tästä äärimmäisessä taitavuudesta. Suurin on basteista pystyy nuo biisit soittamaan. Ei noissa mitään virtuoositeettia tarvita. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |