Aihe: Mistä halvimmat 9V-muuntajat?
1 2
kojones
28.04.2011 21:29:54
pekezu: 1800mAh on jo niin ärtsy energiamäärä, että aika harva pedaali imaisee lähellekään moista määrää.

Joo. Mittasin piruuttani Korg Pitchblackin, EBS Multicompin ja Behringerin HM-300:n yhteensä viemän virran ja se oli 60mA. Digipurkit vie toki enemmän, mutta jotkut fuzzit ihan mitättömiä määriä.
Rämppy
29.04.2011 09:05:57
pekezu: 1800mAh on jo niin ärtsy energiamäärä, että aika harva pedaali imaisee lähellekään moista määrää..

Mutta kun mennään digi-härpäkkeisiin (esim. Line 6 modelerit), niin johan alkaa haukata ampeeria. Useimmilla analogisilla purkeilla ampeerintarve on pieni, säröpedaaleilla tosiaan joitain kymmeniä milliampeereja.
Ja jos tuollaisen ampeerisyöpön lisäksi pedaalilaudassa on vielä muita efektipurkkeja, niin ampeerin raja voi paukkua.
En sitten malttanut olla sanomatta.
pekezu
29.04.2011 09:40:39

Rämppy: Mutta kun mennään digi-härpäkkeisiin (esim. Line 6 modelerit), niin johan alkaa haukata ampeeria. Useimmilla analogisilla purkeilla ampeerintarve on pieni, säröpedaaleilla tosiaan joitain kymmeniä milliampeereja.
Ja jos tuollaisen ampeerisyöpön lisäksi pedaalilaudassa on vielä muita efektipurkkeja, niin ampeerin raja voi paukkua.

No mä silti olen skeptinen sen suhteen että tuuttaako tuo OneSpot sen 1800mAh oikeasti.

Nimenomaan ongelmia olen kuullut olevan noiden digipedaalien suhteen ja niiden aiheuttavan häiriötä. Tosin itselläni tuli ongelmaa heti kun oli Chorus signaalitiellä, vaikkei se ollut edes päällä. Toisella virtalähteellä ongelmaa ei ollut.
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Rämppy
29.04.2011 10:07:25
pekezu: No mä silti olen skeptinen sen suhteen että tuuttaako tuo OneSpot sen 1800mAh oikeasti.
Mä tiedustelin tuota asiaa aikoinaan joltain maahatuojan edustajalta, ja vastauksen mukaan pitäisi tuutata vähintään 1800 mA. Mulla 1-spotti ruokkii Korg Pitchblack, Chi-wah-wah, Ibanez Cp-835 kompura, Fulldrive-2, Boss SD-1, Boss OD-3, Ibanez rotary-chorus, Line6 DL-4. Tuo viimeinen on virtasyöppö ja muutenkin krantuin ravinnon suhteen. Mulla on myös laadukas 1000mA Mascot -muuntaja, mutta se on hankalan kokoinen mötikkä eikä ampeerit riitä koko kattaukselle.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Miikss
09.05.2011 13:45:13
JaS: Tökkäsin 1spotin normaalisti pistorasiaan ja ne tikut, joiden siis pitäis mennä sinne pistorasian sisään, menikin 1spotin sisään. Laite toimi pari keikkaa, kunhan vaan teippas sen kiinni jatkikseen, mutta lopulta irtisanoi itsensä kokonaan. En suosittele. Aika paskaa laatua.

Mulla teki saman. Heti ekalla käyttökerralla vieläpä. No sain uuden musaliikkeestä ja se on tähän mennessä pelittänyt hyvin, koitan kyllä vähän varovaisemmin tökkiä pistorasiaan, kun siinäkin vähän haperoilta vaikuttaa niiden "tikkujen" kiinnitys.

Muuten ei oo mitään onkelmia tuon vehkeen kanssa ollut, hyvin pelittää. Mutta joo melkein näillä kokemuksilla suosittelisin jonkun laadukkaamman muuntajan hommaamista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)