Aihe: Uusi VirtualBass-sovellus julkaistu
1 2 3
Fredde79
04.05.2011 18:20:11

KMT: 5-kielinen versio?

Tämä on ollut mietteillä, ja se olisi kyllä hyvä lisäys, ja teknisesti on aika helppo homma lisätä sinne se viides kieli.

Ongelmana on niin simppeli juttu, että minulla on 4-kielinen basso, eikä minun E-kieltä oikein voi virittää niin alas. Näin ollen minulta puuttuu äänitteet matalista äänistä.

Jos sinulla on puitteet siihen, niin otan ilomielin vastaan äänitiedostoja sinun bassosta! Voin antaa tarkemmat ohjeet tästä jos kiinnostaa, ei ole mikään ylipääsemättömän vaikea taikka aikaa vievä projekti.

/Fredde
Mr.Sit.com
04.05.2011 20:49:50
Fredde79: Tämä on ollut mietteillä, ja se olisi kyllä hyvä lisäys, ja teknisesti on aika helppo homma lisätä sinne se viides kieli.

Ongelmana on niin simppeli juttu, että minulla on 4-kielinen basso, eikä minun E-kieltä oikein voi virittää niin alas. Näin ollen minulta puuttuu äänitteet matalista äänistä.

Jos sinulla on puitteet siihen, niin otan ilomielin vastaan äänitiedostoja sinun bassosta! Voin antaa tarkemmat ohjeet tästä jos kiinnostaa, ei ole mikään ylipääsemättömän vaikea taikka aikaa vievä projekti.

/Fredde

Mulla olis mahikset nauhottaa 5-kielisellä, pistä ohjeet vaikka pikaviestinä.
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
BassoSisko
04.05.2011 21:39:34
Fredde79: Tämä on ollut mietteillä, ja se olisi kyllä hyvä lisäys, ja teknisesti on aika helppo homma lisätä sinne se viides kieli.

Tuli vain mieleen että voisiko siinä olla valinnaisena se että kuinka monta kieltä on käytössä ja vielä niin että jokaisen kielen vireen saa määritellä itse, jos standardi ei kelpaa.
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Fredde79
09.05.2011 12:43:03 (muokattu 09.05.2011 12:43:38)

Hei!

Paljon toivottu ominaisuus lisätty, nimittäin mahdollisuus muuttaa virtuaalibasson viritystä!

Versio on nyt 0.4, ja sovellushan löytyi tästä: http://subsite.tilaa.eu/virtualbass/

Klikkaa kielten alussa oleva sävelpallukkaa, ja valitse uusi vire! Tämä ominaisuus on vielä hieman testivaiheessa, joten ilmoitathan jos ei vaikuta toimivan (jos sovellus muuten toimii selaimessasi).

Otan mielelläni vastaan rakentavia kommentteja!

Terveisin,

/Fredde
ahdistuska
15.05.2011 17:45:18
Tempon vaihhto olis kanssa ihan kiva lisäys
Mistä se menee?
Johannes_t
17.05.2011 11:20:46

Mä kyselen varmasti todella tyhmiä, mutta miten nuotin aika-arvoa ja fraseerausta muutetaan?
Mr.Sit.com
17.05.2011 12:54:45
Johannes_t: Mä kyselen varmasti todella tyhmiä, mutta miten nuotin aika-arvoa ja fraseerausta muutetaan?

Vielä ei mitenkään.
Fredde79
17.05.2011 15:52:29

Kiitos kommenteista!

ahdistuska: Tempon vaihhto olis kanssa ihan kiva lisäys

Tämä on kehitteillä eikä pitäisi olla mahdotonta. Ongelmana on että playback rupee tökkimään jos tempo on niin nopea että nuotit menevät päällekkäin, enkä ole siihen oikein löytänyt hyvää ratkaisua. Pitäisi ehkä tehdä lyhyemmät samplet tätä varten tai jotain.

Johannes_t: Mä kyselen varmasti todella tyhmiä, mutta miten nuotin aika-arvoa ja fraseerausta muutetaan?

Ihan fiksuja kyselet, mutta vastaus on valitettavasti niin kuin Mr.Sit.com sanoi: Ei vielä mitenkään. En tiedä jos tätä tullaan edes tekemään, kun se on aikamoinen projekti tällä tekniikalla. Netti on alustana se mikä on, eikä aina kannata sinne rakentaa niin monimutkaisia juttuja.

Tämä sovellus ei ole tarkoitus olla täydellinen notaatio/tabi-softa, kun siihen tarkoitukseen löytyy parempiakin. Tämän tarkoitus on palvella niitä, jotka haluavat nopeasti kokeilla jotain bassokulkuja ja saada siitä tabi-pohjan (tabinhan voi sitten copy-pastata vaikka notepadiin ja muokata siinä miten haluaa.

Sitten voin etukäteen ilmoittaa että 5-kielinen versio on pian tulossa!

/Fredde
BassoSisko
17.05.2011 21:30:41
Fredde79: Tämä on kehitteillä eikä pitäisi olla mahdotonta. Ongelmana on että playback rupee tökkimään jos tempo on niin nopea että nuotit menevät päällekkäin, enkä ole siihen oikein löytänyt hyvää ratkaisua. Pitäisi ehkä tehdä lyhyemmät samplet tätä varten tai jotain.

Ehkä vain ohjeistaa "soittamaan" tällä softalla hitaammin ja saamaan ne tabit, ja sitten oikeasti vetää siinä oikeassa tempossa.

Tuleeko tähän muuten joku klikki jota voi säätää, siis että voisi valita tempon ja sitten siihen vielä että mille iskuille haluaa klikin?

Kiitokset muuten kun jaksat tätä tehdä. :)
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
Fredde79
18.05.2011 10:41:26

Hei,

Laitoin eilen illalla uuden version maailmalle!

VirtualBass 0.5:n uusia ominaisuuksia:

- 5-kielinen basso löytyy nyt valikosta! Suurkiitos Mr.Sit.com:ille hienosta äänitystyöstä!!
Nyt kun pohjatyö on tehty, niin uusien bassojen lisääminen sinne on helppoa. Eli jos joku haluaa nähdä oman bassonsa siellä, niin laita pikaviesti niin saatte ohjeet miten se kannattaa äänittää. (Kun ei ole varaa ostaa uusia bassoja, niin täällä niitä erilaisia voisi sitten soitella!)

- Tuplapuskurointi. Tämä tarkoittaa että kaikki samplet ladataan muistiin kahteen kertaan, joka mahdollistaa saman äänen soittamista nopeammin monta kertaa peräkkäin. Tämän haittapuoli on että sovellus syö tuplasti enemmän muistia, eli KERTOKAA jos tämä tuottaa ongelmia jossain selaimessa.

- BPM control, eli nyt voi säädellä tempoa 40-160 BPM.

- Asetuksesi jäävät nyt muistiin, eli valitsemasi basso ja viritys pysyy kun seuraavan kerran vierailet (ellet ole poistanut evästeet).

http://subsite.tilaa.eu/virtualbass/

/Fredde
Mr.Sit.com
18.05.2011 12:45:07
Fredde79: Hei,

Laitoin eilen illalla uuden version maailmalle!

VirtualBass 0.5:n uusia ominaisuuksia:

- 5-kielinen basso löytyy nyt valikosta! Suurkiitos Mr.Sit.com:ille hienosta äänitystyöstä!!
Nyt kun pohjatyö on tehty, niin uusien bassojen lisääminen sinne on helppoa. Eli jos joku haluaa nähdä oman bassonsa siellä, niin laita pikaviesti niin saatte ohjeet miten se kannattaa äänittää. (Kun ei ole varaa ostaa uusia bassoja, niin täällä niitä erilaisia voisi sitten soitella!)

- Tuplapuskurointi. Tämä tarkoittaa että kaikki samplet ladataan muistiin kahteen kertaan, joka mahdollistaa saman äänen soittamista nopeammin monta kertaa peräkkäin. Tämän haittapuoli on että sovellus syö tuplasti enemmän muistia, eli KERTOKAA jos tämä tuottaa ongelmia jossain selaimessa.

- BPM control, eli nyt voi säädellä tempoa 40-160 BPM.

- Asetuksesi jäävät nyt muistiin, eli valitsemasi basso ja viritys pysyy kun seuraavan kerran vierailet (ellet ole poistanut evästeet).

/Fredde

Hieno homma! Onko muuten iso homma muuttaa vielä 6-kieliseks? Voisin siitäkin pistää samplet tulemaan :P
Fredde79
18.05.2011 22:46:57

Mr.Sit.com: Hieno homma! Onko muuten iso homma muuttaa vielä 6-kieliseks? Voisin siitäkin pistää samplet tulemaan :P

Jotain rajaa hei, tämä ei ole mikään kitarasovellus. Kohta jengi haluaa soinnutkin toimivan siinä ;)

Mutta leikki sikseen, laitan ilomielin sinne 6-kielisen virtuaalibasson jos jaksat taas toimittaa sampleja! Koodi toimii nyt niin ettei ole mitään rajoitteista kielten määrässä kunhan sampleista löytyy tarvittavat äänet.

Otan kiitollisesti myös vastaan muiden bassojen äänitteitä jos joku vaan jaksaa! Mr.Sit.com voi varmasti vahvistaa että sampleiden äänitys on helppoa kuin heinänteko :)
(Yksi idea olisi myös samplata joku versio vaikka säröllä.)

/Fredde
Mr.Sit.com
18.05.2011 23:30:49
Fredde79: Jotain rajaa hei, tämä ei ole mikään kitarasovellus. Kohta jengi haluaa soinnutkin toimivan siinä ;)

Mutta leikki sikseen, laitan ilomielin sinne 6-kielisen virtuaalibasson jos jaksat taas toimittaa sampleja! Koodi toimii nyt niin ettei ole mitään rajoitteista kielten määrässä kunhan sampleista löytyy tarvittavat äänet.

Otan kiitollisesti myös vastaan muiden bassojen äänitteitä jos joku vaan jaksaa! Mr.Sit.com voi varmasti vahvistaa että sampleiden äänitys on helppoa kuin heinänteko :)
(Yksi idea olisi myös samplata joku versio vaikka säröllä.)

/Fredde

Helppoa on kuin heinänteko :D Pitää kattoa millon ehdin ton 6-kielisen nauhottaa, sit olis tietty toi nauhatonkin... :P
JudeJude
19.05.2011 09:46:15
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Fredde79
19.05.2011 13:16:06

JudeJude: Kontrabassolle on muuten oma versionsa:

http://www.funkhausflowsdorf.de/F_V … ml/der_virtuelle_kontrabassist.html

Nastaa! Se täytyy sanoa oman sovellukseni puolustuksena, että minun viruaalibassoa soittaessa ei tarvitse minun pärstääni katsella ;)

/Fredde
Mr.Sit.com
19.05.2011 16:06:25
Fredde79: Nastaa! Se täytyy sanoa oman sovellukseni puolustuksena, että minun viruaalibassoa soittaessa ei tarvitse minun pärstääni katsella ;)

/Fredde

Ja toimii mielestäni paremmin.
Quu
20.05.2011 11:12:33

Mulla olisi valmis samplesetti omasta 5-kielisestäni. Särölläkin voisin sen äänittää ellei siinä nyt sitten suurempia kommervenkkeja ole. Pistä Fredde vaikka pv niin mie katon tuon homman. :)
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Fredde79
20.05.2011 13:18:34

Quu: Mulla olisi valmis samplesetti omasta 5-kielisestäni. Särölläkin voisin sen äänittää ellei siinä nyt sitten suurempia kommervenkkeja ole. Pistä Fredde vaikka pv niin mie katon tuon homman. :)

Pikaviesti lähetetty.

/Fredde
JudeJude
21.05.2011 08:59:35
Se on kyllä plussaa :)

Fredde79: Nastaa! Se täytyy sanoa oman sovellukseni puolustuksena, että minun viruaalibassoa soittaessa ei tarvitse minun pärstääni katsella ;)

/Fredde
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Fredde79
03.06.2011 12:44:19

Moi taas!

Nyt on vasenkätinen optio lisätty sovellukseen!

Tästä ei useimmat hyödy, mutta kertokaa ihmeessä tutuille vasuri-basisteille tästä!

/Fredde
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)