andiboy84 30.01.2011 17:33:06 | |
---|
JudeJude: Osta miun 35B :) Kuten yllä kirjoitin, mulla on sille tosi harvoin käyttöä nykyään. Laitoin sulle pikaviestiä. Failure is always an option. |
JudeJude 02.02.2011 16:16:07 | |
---|
Jeh, eroan klubista :) "Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta |
Geezler 02.02.2011 20:33:53 | |
---|
JudeJude: Jeh, eroan klubista :) Onko muita erohaluisia, joku eteläsuomesta joka haluaisi vaihtaa AD200B nuppinsa mun Ampeg V4BH nuppiin? |
McStadey 30.03.2011 19:20:22 | |
---|
Iteltä löytyy Orankin Bass Terror 500 wattisena ja kaverina OBC-410 kaappi. Terroristiin tuli vaihdettua putket ja hyvin on pelittäny =) Onkos kellään kokemuksia noista SP-kaapeista? Oon pohtinu kaapin päivittämistä roudausystävällisempään... Life is the art of drawing without an eraser
-John W Gardner |
simosiili 01.04.2011 10:48:00 | |
---|
McStadey: Iteltä löytyy Orankin Bass Terror 500 wattisena ja kaverina OBC-410 kaappi. Terroristiin tuli vaihdettua putket ja hyvin on pelittäny =) Onkos kellään kokemuksia noista SP-kaapeista? Oon pohtinu kaapin päivittämistä roudausystävällisempään... sama setti löytyy iteltä. Kaappi painaa kuin synti. Mut silti sen arvoista kyllä.. GAS:n kohteena päivittää nuppi AD200B:hen |
bize 01.04.2011 20:12:14 | |
---|
Joo, klubiin terror bassilla. Onko klubilaisilla kokemusta ampegin kaappien, erityisesti SVT410HE:n, ajelusta kyseisellä nupilla? Kiinnostaa myös nupin mahdollinen vaeltaminen kaapin päällä tärinän vaikutuksesta. Soundipolitiikka täytyykin sitten jossain testata itse. |
r.a.r 06.04.2011 11:48:31 | |
---|
Joo ite hommasin kans vähä aika sitte terror bass 500 nupin ja obc-410 kaapin.. Oon ollu tosi tyytyväinen, möykkää lähtee niin perkeleesti!! |
UncleFester 06.04.2011 13:12:53 | |
---|
Omassa Orangessani kävi sellainen että oli kylmäjuotos päätteessä jolloinka yksi putkista ei lähtenyt hehkumaan. Käytin huollossa ja samalla tuli laitettua GE 5751-putki etuseen. Nyt taas toimii hyvin. Kuulin että nykyään Orange käyttää joissain malleissa huonoja liittimiä päätteen puolella ja eivät ole suunniteltu putkivahvistinkäyttöön. Eivät kestä esim. kuumuutta kovin hyvin. Tässä kyseisessä vahvistimessa nuo liittimet ovat etusen puolella eikä kuulemma haittaa menoa yhtään siellä. Mutta mutta, kylläpä noita vikoja tuntuu olevan nykyään vahvistimessa kuin vahvistimessa vaikka laittaisikin kunnolla rahaa. Ei sillä että tuollainen kylmäjuotos nyt sinänsä mikään iso juttu olisi. www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
Jakkeko 06.04.2011 13:51:10 | |
---|
UncleFester: Kuulin että nykyään Orange käyttää joissain malleissa huonoja liittimiä päätteen puolella ja eivät ole suunniteltu putkivahvistinkäyttöön. Eivät kestä esim. kuumuutta kovin hyvin. Tässä kyseisessä vahvistimessa nuo liittimet ovat etusen puolella eikä kuulemma haittaa menoa yhtään siellä. Mutta mutta, kylläpä noita vikoja tuntuu olevan nykyään vahvistimessa kuin vahvistimessa vaikka laittaisikin kunnolla rahaa. Ei sillä että tuollainen kylmäjuotos nyt sinänsä mikään iso juttu olisi. Ite avasin tuossa hetki sitten kiinalaista tuotantoa edustavan Orangen ja syynäsin laatuseikkoja muutenkin vähän tarkemmin. Melkein tekisi mieli sanoa että laatutaso on säälittävä. Jos vertaa esim. saman firman tai jonkin muun brittimerkin vanhempaan UK tuotantoon puhumattakaan esim. Orange / Matamp -ajoista, niin on tuo kiina ja "halvat hinnat" hieman syöneet laatua mennessään. :( rokrokpoprok |
Dropped C 06.04.2011 13:54:27 | |
---|
bize: Joo, klubiin terror bassilla. Onko klubilaisilla kokemusta ampegin kaappien, erityisesti SVT410HE:n, ajelusta kyseisellä nupilla? Kiinnostaa myös nupin mahdollinen vaeltaminen kaapin päällä tärinän vaikutuksesta. Soundipolitiikka täytyykin sitten jossain testata itse. Jos kaappi on huono, niin sillon tärisee. Hyvä kaappi ei turhia tärähtele tai liikahtele muutamasta watista. |
UncleFester 06.04.2011 17:10:51 | |
---|
Jakkeko: Ite avasin tuossa hetki sitten kiinalaista tuotantoa edustavan Orangen ja syynäsin laatuseikkoja muutenkin vähän tarkemmin. Melkein tekisi mieli sanoa että laatutaso on säälittävä. Jos vertaa esim. saman firman tai jonkin muun brittimerkin vanhempaan UK tuotantoon puhumattakaan esim. Orange / Matamp -ajoista, niin on tuo kiina ja "halvat hinnat" hieman syöneet laatua mennessään. :( Oliko kyseessä tällainen diginuppi vai ihan täysputki? www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
Jakkeko 06.04.2011 19:29:04 | |
---|
UncleFester: Oliko kyseessä tällainen diginuppi vai ihan täysputki? Täysputki sanan siinä mielessä miten se nykyään mielletään. 30w A-luokassa. rokrokpoprok |
UncleFester 06.04.2011 22:29:47 | |
---|
Jakkeko: Täysputki sanan siinä mielessä miten se nykyään mielletään. 30w A-luokassa. Aewan, täysputkella siis hain sitä että pääte + etunen putkilla. Mitä itte omaan Orangeen kurkkasin sisälle niin se oli niin simppelin oloinen laitos että tuskin siinä kovin helposti pitäisi mikään rikkoutua jos vertaa johonkin kikottimeen missä on kaikennäköistä johtoviidakkoa. Signaalitiehän tuossa on tosi lyhyt ja käsittääkseni järeät ja laadukkaat muuntajat. Tosiaan noista liittimistä olikin puhetta, mutta enemmän ne ovat sitte juuri noissa kitarakoneissa. Mutta time will tell mitä häikkää sitä ilmenee :) Harvoja varmaankin nykypäivän markkinoilla sellaiset joissa ei pahemmin vikoja olisi, oli merkki mikä tahansa. www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
Robb89 13.04.2011 15:02:48 | |
---|
Eli nyt pitäs hankkia eka nuppi + kaappi yhdistelmä ja oon syynäillly kaikkea mahdollista, mutt kun on opiskelija eikä valmistu lähivuosina niin joutunee valitsemaan vähän halvemman setin. Joten tuo Orangen Bass Terror 500 vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta, mutta kysymys kuuluu minkälaisen kaapin pitäs ostaa sen taistelijapariks? Budgettisyistä orangen oma 410 ei käy, mikä ois varmaan paras vaihtoehto. Tässä ois vaihtoehdot: http://www.thomann.de/fi/marshall_mbc410.htm http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag410t.htm http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410mbe_4_ohm.htm Eli mikä näistä ois optimaali? Gallien Krueger olis ainakin pienin ja kevyin mikä ois hieno homma ku pitäs mahtuu omaan coupé relluun, mutt entäs soundwise? |
UncleFester 13.04.2011 15:18:29 | |
---|
Robb89: Eli nyt pitäs hankkia eka nuppi + kaappi yhdistelmä ja oon syynäillly kaikkea mahdollista, mutt kun on opiskelija eikä valmistu lähivuosina niin joutunee valitsemaan vähän halvemman setin. Joten tuo Orangen Bass Terror 500 vaikuttaisi ihan hyvältä vaihtoehdolta, mutta kysymys kuuluu minkälaisen kaapin pitäs ostaa sen taistelijapariks? Budgettisyistä orangen oma 410 ei käy, mikä ois varmaan paras vaihtoehto. Tässä ois vaihtoehdot: http://www.thomann.de/fi/marshall_mbc410.htm http://www.thomann.de/fi/ashdown_mag410t.htm http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410mbe_4_ohm.htm Eli mikä näistä ois optimaali? Gallien Krueger olis ainakin pienin ja kevyin mikä ois hieno homma ku pitäs mahtuu omaan coupé relluun, mutt entäs soundwise? MAG-sarjalaisista en ole mitään loistavaa kuullut. GK on varmaan ihan hyvä, siinä joutuu maksamaan hieman ekstraa että kyseessä on kevyt kaappi - se että kuuluuko se saundissa on sitten varmasti mielipidekysymys. Marsua ehdottaisin jos selkä kestää, saapahan ainakin koko setillisen brittisaundia ;) www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
Robb89 13.04.2011 15:59:55 | |
---|
UncleFester: MAG-sarjalaisista en ole mitään loistavaa kuullut. GK on varmaan ihan hyvä, siinä joutuu maksamaan hieman ekstraa että kyseessä on kevyt kaappi - se että kuuluuko se saundissa on sitten varmasti mielipidekysymys. Marsua ehdottaisin jos selkä kestää, saapahan ainakin koko setillisen brittisaundia ;) Itekin kelailin myös tota brittiyhdistelmää, mutta 19kg vs 39kg eroa joutuu kyll miettimään. Pystyykö tommosta 410 kaappi mallia 40kg ja ilman pyöriä kantamaan itse soolona vai joutuuko alkaa rakentaa jotain kärryä tjsp? |
kojones 13.04.2011 16:00:54 | |
---|
Oma mielipiteeni: Miksi kevyelle nupille pitäisi olla painava kaappi? |
Robb89 13.04.2011 17:30:03 | |
---|
kojones: Oma mielipiteeni: Miksi kevyelle nupille pitäisi olla painava kaappi? Sanos muuta. Pitäs mennä kokeilemaan GK:ta stadiin. Flea ja Duff on ainakin GK:n sponsoroimia, mutt sehän ei tarkoita mitään. |
Jakkeko 13.04.2011 21:29:56 (muokattu 13.04.2011 21:30:35) | |
---|
Täytyy sanoa ettö yhtään ko. kaapeista en ole omistanut, mutta mulla on jotenkin huono kuva tosta marsun laatikosta. Olen joskus saman sarjan 8x10" soittanut eikä se oikeen vakuuttanut. Mun ääni menisi fiilis pohjalta GK:lle. edit. Mun oma Oranssi on ainakin hieman kranttu kaapin suhteen... Kannattanee siis testata koko setti mikäli mahdollista. rokrokpoprok |
UncleFester 13.04.2011 22:13:24 (muokattu 13.04.2011 22:26:33) | |
---|
kojones: Oma mielipiteeni: Miksi kevyelle nupille pitäisi olla painava kaappi? No mihin niitä kevyitä kamoja ees ylipäätänsä tarvii? :) Jos keveys on prioriteetti niin sittenhän ei pitäis linkkailla tänne mitään 40kg kaappeja ;) PS. Ikinä ei ole tarvinut keikalle roudata yksin kamoja, aina on koko bändi touhussa mukana. Jos tarkoituksena kamojen kantaminen yksin niin sitten kyllä kattelisin noita kevyempiä vaihtoehtoja. Joku 40kg kaappi ilman pyöriä on kyllä tosi tuskallinen. www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |