Tolppa 04.06.2010 02:32:56 | |
---|
- Rokkenroll pidentää murrosikää - |
Jesus Muerte 04.06.2010 11:34:44 | |
---|
Noi Warwickin hihnalukot on oman kokemuksen perusteella surkeita. Omassa Warwickissa oli tuollaiset luonnollisesti ostettaessa paikallaan. Toinen hihnalukko oli alusta asti jumissa, sitä hihnaa ei siis saanut siitä irti muuten kuin irrottamalla sen mutterin. Lisäksi minua hirvittää noissa tuo aukaisuperiaate. Sisäänpainettava nappi kun voi aueta ihan vain osumalla johonkin mikkiständin tai vastaavaan epähuomiossa. Jossakin vaiheessa kyllästyin tuohon jatkuvaan mutterin pyörittelyyn ja hommasin Schallerin lukot. Niilläpä onkin sitten useampi vuosi menty ilman ongelmia. Kitaraan laitoin SP-Elektroniikan halvat Schaller-kopiot, ei mitään ongelmia niissäkään. |
Teijo K. 04.06.2010 12:27:39 (muokattu 04.06.2010 12:49:05) | |
---|
1989 asennettu mulla eka skalleri. Ei mitään ongelmaa missään vaiheessa ja kiinni pysyy. Mutta jos ei osaa kiristää mutteria, niin silloin kannattaa hankkia joku muu ratkaisu. Ei se silloin toimi. |
meikka 23.08.2010 09:37:35 | |
---|
|
J.Nikkanen 23.08.2010 10:42:55 | |
---|
|
nappo 23.08.2010 15:17:14 | |
---|
Täältä ääni schallereille. Ei voi vaan käsittää, miten nuo ei olisi jonkun mielestä hyvät. Ikinä ei oo pettänyt, kunhan muistaa välillä tsekata mutterin kireyden ja on asentanut ne "kupit" oikein päin. Tosin joskus on lähtenyt koko nuppi irti bassossa, kun kierteet on korkannut. You little punks think you own this town |
jali 20.09.2010 21:48:38 | |
---|
Esim. kattolampun kiinnitykseen tarkoitettu umpilenkki ja karbiidihaka. Ei irtoa ikinä jos ei ole tarvis. Omassa Fenkussa todettu maailman parhaaksi systeemiksi. |
Gary oin 21.09.2010 12:22:56 | |
---|
jali: Esim. kattolampun kiinnitykseen tarkoitettu umpilenkki ja karbiidihaka. Ei irtoa ikinä jos ei ole tarvis. Omassa Fenkussa todettu maailman parhaaksi systeemiksi. Tuohan kuulostaa näppärältä! Hihna on tällä hetkellä sopivilla prikoilla kiinni, eli nahkahihnan pituuden säätäminen vaatii ruuvimeisselin ja koko nupin irroittamisen, eikä tuo Schallereilla ainakaan helpommin onnistu kun lukon joutuu ruuvaamaan hihnasta irti. Karbiinihaka irtoaa bassosta ja hihnasta käden käänteessä ilman että tarvitsee kierteiden korkkausta pelätä. |
jali 22.09.2010 12:38:17 | |
---|
Jees. Ja ei tarvitse ylimääräisiä reikiä tai porauksia, sopiva lenkki menee samaan reikään kuin originaalit nupit, ja koko laitos on palautettavissa originaaliksi koska tahansa. Itse kustomoin systeemiä vielä niin että pujotin karbiidin päälle kumiletkua, joten ei kolise eikä pauku.Ja jos oikein haluaa olla "varmojen päivien" kannalla, niin kiinnityksen jälkeen nykäisee letkun hakasen avattavan linkun päälle. Ei irtoa ikinä. |
M.Hanski 22.09.2010 15:09:49 (muokattu 22.09.2010 15:12:32) | |
---|
okabass: Schallerit on PasÄaa. Mulla on toiminut vuodesta -89 ja -95 kahdessa kanteleessa Jim Dunlopin Strap lockit. No roblems at all. Noo, ainoa kerta, kun mulla on koskaan lähtenyt hihna irti bassosta, oli nimenomaan Dunlopin hihnalukoilla. Keikalla lähti, ja sarven päästä vielä. Ihan se koko hihnakiinnikkeen molo vaan luiskahti ulos. Oli se kolmea (vai onks niitä enemmän) kuulaa ulos painava jousi kuoleentunu ja/tai basson päässä oleva uritettu reikä kulahtanu. Schallereilla ei kertaakaan, kunhan pitää hihnan kiinnikkeiden mutterit tiukalla, kuten täällä on jo puheltukin. Voiskin laittaa tota Loctiten sinistä ruuvilukitetta. Tulee samalla testattua, miten se pitää tommosissa kullitetuissa pinnoissa. |