Aihe: POD vs Pedaalit
1 2
kettu77
06.03.2009 23:59:48

"Voiko esim sitä sansamppia käyttää niin että se on päällä kokoajan ja sen soundin päälle vielä pläjäyttää jollain efektillä? Taisi olla typerä kysymys... Tottakai voi."

Nyt muistan mitä ajoin takaa... Viini alkaa potkimaan =D
Siis sitä että mitä jos on valmiiksi särötetty perussoundi samnsampista ja siihen vielä tööttää jollain säröspedulla päälle? What happens? Tuleeko yhtä pierua vaan?
Visakoivu
07.03.2009 00:25:00
kettu77: "Voiko esim sitä sansamppia käyttää niin että se on päällä kokoajan ja sen soundin päälle vielä pläjäyttää jollain efektillä? Taisi olla typerä kysymys... Tottakai voi."

Siis sitä että mitä jos on valmiiksi särötetty perussoundi samnsampista ja siihen vielä tööttää jollain säröspedulla päälle? What happens? Tuleeko yhtä pierua vaan?

Voi olla hyvä tai huono. Ihan riippuen siitä mitä hakee. Monasti kaksi säröä peräkkäin kuulostaa paremmalta kuin nämä säröt yksinään. Kokeilemalla selviää sanoi Esko kun viinaa maistoi.
"Kaikki on paskaa paitsi tekotaide ja ihankiva kaupallinen poppi." - TommiW
pehko
07.03.2009 00:36:00
olen tätä keskustelua aiheesta katsellut ketjussa jos toisesta ja nyt nostan katin framille: mikä on POD?
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
kettu77
07.03.2009 00:38:45

pehko: olen tätä keskustelua aiheesta katsellut ketjussa jos toisesta ja nyt nostan katin framille: mikä on POD?

POD on line6-yhtiön valmistama multiefektilaite.
kettu77
07.03.2009 00:40:03

Visakoivu: Voi olla hyvä tai huono. Ihan riippuen siitä mitä hakee. Monasti kaksi säröä peräkkäin kuulostaa paremmalta kuin nämä säröt yksinään. Kokeilemalla selviää sanoi Esko kun viinaa maistoi.

Se on nyt jokatapauksessa mun osalta päätetty! Fook the POD ja speduja kehiin!
Visakoivu
07.03.2009 00:46:12
kettu77: Se on nyt jokatapauksessa mun osalta päätetty! Fook the POD ja speduja kehiin!

Juu itse olen tuota Bass PODia kokeillut ja X3 PODia kokeillut, molemmat kuulosti kuulokkeilla ihan jees ja kunnon aktiivimonitorin kautta ihan jees. Mutta normi vahvistimen kautta juttu olikin sitten toinen. Kaappimallinnus pois, lisää nupin kääntelyä, vahvarimallinnus päälle, lisää nupin kääntelyä, vahvarimallinnus pois, lisää nupin kääntelyä jne. Kolme tuntia varmaan meni ja soundi ei siltikään miellyttänyt. JOku tykkää minä en tykännyt. Studiossa hyvä peli, normi käytössä ei.
"Kaikki on paskaa paitsi tekotaide ja ihankiva kaupallinen poppi." - TommiW
skriim
07.03.2009 08:22:45

kettu77: Se on nyt jokatapauksessa mun osalta päätetty! Fook the POD ja speduja kehiin!

Osta multa digitechin multichorus!
phöm
piivei
07.03.2009 12:17:08
SansAmp RBI-etuaste ja joku aktiivibasso mieluiten juuri noilla EMG-mikeillä varustettuna niin siinä on hyvä lähtökohta lähteä etsimään tuollaista Bodom-tyylistä soundia.
1lp0
08.03.2009 10:24:21
kettu77: "Voiko esim sitä sansamppia käyttää niin että se on päällä kokoajan ja sen soundin päälle vielä pläjäyttää jollain efektillä? Taisi olla typerä kysymys... Tottakai voi."

Mitä olen kotivoluumeilla testaillut SansAmpin Programmable Bass Driveria (johon saa siis kolme eri mallinnusta kerralla) ja siihen eteen Bad Monkey, niin aikalailla monipuoliset säröt siitä irtoaa. Se kyllä yllättää, kuinka erilainen sen Monkeyn vaikutus on Sansampin eri asetuksilla, mutta siitähän se monipuolisuus suurelta osin tulee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)