Aihe: WOLF -kitaroiden/bassojen 7. kimppatilaus alkamassa!
1 2 3 4
ötzi
23.02.2009 21:03:19
Akustinen basso kyllä kiinnostas. Rahatilanne on kyllä niin epäselvä tässä vaiheessa että en tiedä vielä
http://www.mikseri.net/artists/?id=99773 Älä satuta itseäsi!
firecane
24.02.2009 11:33:43

ötzi: Akustinen basso kyllä kiinnostas. Rahatilanne on kyllä niin epäselvä tässä vaiheessa että en tiedä vielä

Rahatilanne on aina epäselvä, tilaukseen vaan :-))
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
BassLass
24.02.2009 17:23:31
ötzi: Akustinen basso kyllä kiinnostas. Rahatilanne on kyllä niin epäselvä tässä vaiheessa että en tiedä vielä

Tulet nyt messiin, lisää tilaajia tarvitaan että minä saan tuon basson.
leksi-B
24.02.2009 17:26:18
BassLass: Tulet nyt messiin, lisää tilaajia tarvitaan että minä saan tuon basson.

Nimenomaan, että minäkin saan.
Kamarunkkari.
Hannu A
24.02.2009 18:21:26

vieläköhän joku muukin haluais 7-kielisen basson? puoltoista vuotta sitten listahinnat oli 199 ja 230 USD:n paikkeilla
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
jani72
24.02.2009 19:47:44
joukov: Ehdotin sähkökontraa mutta ei tainnut ottaa tuulta alleen. En löytänyt hintaa moiselle vempaimelle. Mikäli tuo olisi edullinen niin voisi jopa kokeilla.

http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/11_122.jpg

Saattaisin innostuakin tuosta sähkökontrasta.

Tosin perinteinen kontrabasso on kyllä ollut enemmän hakusessa, niitähän löytyi myös cello & violin osastolta. Montakohan niitä täytyis olla tilauksessa, että suostuisivat lähettämään?
Hannu A
24.02.2009 20:04:53

jani72: Saattaisin innostuakin tuosta sähkökontrasta.

Tosin perinteinen kontrabasso on kyllä ollut enemmän hakusessa, niitähän löytyi myös cello & violin osastolta. Montakohan niitä täytyis olla tilauksessa, että suostuisivat lähettämään?

tuohan on kylläkin sello...

12 kappaletta on KHL:n periaatteellinen minimitilausmäärä, mutta kun tilauksen kokonaissoitinmäärä on riittävä, niin on pienempikin määrä onnistunut
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
jani72
24.02.2009 20:07:37
kraaps: tuohan on kylläkin sello...

12 kappaletta on KHL:n periaatteellinen minimitilausmäärä, mutta kun tilauksen kokonaissoitinmäärä on riittävä, niin on pienempikin määrä onnistunut

Sellopa sello...

Noh, "oikeaa" kontraa haeskelinkin.
M-Q
24.02.2009 20:52:53
kraaps: vieläköhän joku muukin haluais 7-kielisen basson? puoltoista vuotta sitten listahinnat oli 199 ja 230 USD:n paikkeilla

Mä voisin ottaa sellasen. Vaikuttais aika mielenkiintoiselta ja jos se maksaa tuon vähän päälle 200 niin mikä ettei.
Kovaa mutta matalalta.
Leviathan73
24.02.2009 21:15:12

kraaps: vieläköhän joku muukin haluais 7-kielisen basson? puoltoista vuotta sitten listahinnat oli 199 ja 230 USD:n paikkeilla

Nyt alkoi kiinnostamaan. Mukana!!
Sitä saa mitä tilaa.
12 kol
24.02.2009 23:44:19 (muokattu 25.02.2009 18:57:43)
--------
Kalamazoo
25.02.2009 04:35:31

Näitähän kimppoja pykätään pystyyn ihan urakalla. Juuri ovat tainneet edelliset saada omansa hyppysiinsä? :D Vaan ei kai siinä, olen kyllä toisessa kimppatilauksessa hankkimaani homejuustobassoon tyytyväinen.
Hannu A
25.02.2009 10:11:55

Tuossa olis pari 7-kielistä bassoa, käykää äänestämässä kimppatilaushuoneessa ketä kiinnostaa hankinta, ite kallistun tuon WTHB-S9:n puoleen, sellaisia ei pitäis vielä edes suomessa olla kellään? Ja onhan se komiampi, Ei tuo WTHB-7:kaan ole paskempi ja livenä kun sitä hypistelin eka kimpan yhteydessä niin kyllä sekin kelpaa. Jonkun 7-kielisen tilaan joka tapauksessa.

http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/01_004.jpg

http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/0005.jpg
J.Hollström
25.02.2009 10:25:19
Kalamazoo: Näitähän kimppoja pykätään pystyyn ihan urakalla.

Toimitusajat on jo niin pitkiä, että pitää lykkiä uutta suoleen jo ennenkuin edellisestä (järkytyksestä) on toipunut.

Ite olin mukana edellisessä susikimpassa. Kitara tuli n. 5 kk:n päästä siitä kun kimppaa oli aloitettu järjestelemään. Halpojahan noi on, muuta hyvää en noista touhuista keksi. Noi vehkeet on tehty enemmän silmän kuin korvan kanssa. Ainakin oma kitara on lakattu ihan tukkoon eikä soi yhtään.
Tyylinmukanen
Hannu A
25.02.2009 11:23:48

juki68: Toimitusajat on jo niin pitkiä, että pitää lykkiä uutta suoleen jo ennenkuin edellisestä (järkytyksestä) on toipunut.

Ite olin mukana edellisessä susikimpassa. Kitara tuli n. 5 kk:n päästä siitä kun kimppaa oli aloitettu järjestelemään. Halpojahan noi on, muuta hyvää en noista touhuista keksi. Noi vehkeet on tehty enemmän silmän kuin korvan kanssa. Ainakin oma kitara on lakattu ihan tukkoon eikä soi yhtään.

Kitaroista mulla ei ole kokemusta, mutta noi bassot on olleet mun mielestä ainakin etenkin hintaisekseen hyviä pelejä. Oma 6-kielinen ei "natural satin" viimeistelyllä ole ainakaan tukkoon lakattu, lähinnä päinvatsoin. Joku öljy tai vaha siinä on pinnassa, sama oli eka kimpan SSB-homejuustobassoissa.

Sellainen kutina mulla on jäänyt näistä muutenkin, että Wolfin bassoihin on oltu tyytyväisempiä kuin kitaroihin, en sitten tiedä. Mun mielestä ei häpeä yhtään jollekin ibanezeille, Corteille, Samickeille, LTD:lle ja muita näitä nyt on. Enemmän hifi- tai Hevi-osastoa nämä bassot munsta on, en lähtis Fenderin korvikkeeksi ostamaan.
firecane
25.02.2009 12:34:29

leksi-B: Nimenomaan, että minäkin saan.

Ja minä... tahtoo sen
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
PasiB
25.02.2009 14:22:42
kraaps: Tuossa olis pari 7-kielistä bassoa, käykää äänestämässä kimppatilaushuoneessa ketä kiinnostaa hankinta, ite kallistun tuon WTHB-S9:n puoleen, sellaisia ei pitäis vielä edes suomessa olla kellään? Ja onhan se komiampi, Ei tuo WTHB-7:kaan ole paskempi ja livenä kun sitä hypistelin eka kimpan yhteydessä niin kyllä sekin kelpaa. Jonkun 7-kielisen tilaan joka tapauksessa.

http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/01_004.jpg

http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/0005.jpg

Ei ketään kiinnosta 6-kielisen basson hankinta?
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
jackbruce
25.02.2009 16:26:53
PasiB: Ei ketään kiinnosta 6-kielisen basson hankinta?

No, kyllä se vähän polttelee... Harkinnassa on.
kozmik
25.02.2009 17:40:04

PasiB: Ei ketään kiinnosta 6-kielisen basson hankinta?

Vois ehkä kiinnostaakin, riippuu vähän hinnoista. Nauhattomana voisi kiinnostaa vielä enemmän, mitäs muut on siitä mieltä? En sinänsä 6-kielistä mihinkään tarvi kyllä, mutta eipä se estänyt sen 7-kielisenkään kohdalla aikanaan. :)

Samaten 8-kielinen voisi kiinnostaa, ei ketään muuta sellainen nappaisi? Vaikkapa tästä:

http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/01_006.jpg

Siinä alhaalla oikealla. Samassa kuvassa sattumalta myös ihan hyvä vaihtoehto 6-kieliseksi, taisi olla halvimmasta päästä vielä.

kraaps: Kitaroista mulla ei ole kokemusta, mutta noi bassot on olleet mun mielestä ainakin etenkin hintaisekseen hyviä pelejä. Oma 6-kielinen ei "natural satin" viimeistelyllä ole ainakaan tukkoon lakattu, lähinnä päinvatsoin. Joku öljy tai vaha siinä on pinnassa, sama oli eka kimpan SSB-homejuustobassoissa.

Hyvin soi oma 7-kielinen myös, ja öljy/vahapinta on siinäkin. Mulla on myös se WTL-650, eli puoliakustinen telecaster, mielestäni sekin soi ihan hyvin vaikka maalit ja lakat on pinnassa. Tosin muista puoliakustisista kitaroista ei ole kokemusta, joten vertailukohtaa ei ole. Hintaansa nähden (basso about 250e, kitara muistaakseni about 170e, kaikkine kuluineen) hyviä vehkeitä kyllä molemmat. Ja epäilen, ettei normikuuntelija rokkikeikalla huomaisi juuri mitään eroa kolmen tonnin custom-basson ja parin sadan Wolfin välillä. Soittajan fiilis ja mieltymykset on sitten asia erikseen, mutta siinä vaiheessa ollaankin jo niin vahvasti makuasioissa, ettei kiistelyssä taida juuri olla mieltä.

Mutta jos nyt pitää vertailla noihin kalliimpiin bassoihin (ja kitaraan) mitä mulla on, niin kyllähän ne kalliimmat on parempia. Ja on myös maksanut moninkertaisen määrän euroja.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
sh1nk0
27.02.2009 21:15:36 (muokattu 28.02.2009 00:36:37)

-----
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)