Aihe: Hartke LH500
1 2
libbura
05.05.2009 21:20:45

Kokkolasta minäkin katsoin hinnan. Sitten soitto Kouvolaan musakauppaan: alle 427 €:n ei pysty millään myymään. Soitto Kotkaan SävelAittaan: 345 € ja kertakaikkisen hyvä palvelu. Suositeltava kauppapaikka kaakossa.
fh
08.05.2009 10:26:42
Päivitystä... Nyt ulkoilmatreenit takana ja 8 asti volume nostettu. Enempää ei voinut kun olis peaveyn 2x15 lähtenyt lentoon. Pari keikkaa ja useat treenit vedetty ja nuppia ei voi kyllä moittia...
En osta kun en tarvi...paljonko se maksaa?
onit
26.05.2009 18:51:18
humm humm hummus..
Mulla nyt kytää tällänen pervo ajatus päässä että...

Ostaisin L500 nupin ja laittaisin sen alle 2x 115 hydrive kaappia.
Oikeestaan vaan sen takia että se ois aivan pirun eroottinen ilmestys,
tarkotus ois ajaa tuota lh500sta eq:t flättinä guild 302:lla snadilla reverbillä.
voiko mennä pieleen, sitä tässä pohdin...
poppamies
28.05.2009 23:38:32

pekezu: Käyttäjäkokemukset olis jees. Kattelin Kuopijon DLX:ssä tuollaista peliä. T-kaupassakaan ei hinta ole kuin rahdun alta 350egenaumia. Säädöt vaikuttaa simppeleiltä ja jos tehot ovat edes sinnepäin niin saattaa olla ihan hyvä hankinta.

Kokkolan laitevälityksessä (Musiikkiliike.fi) yleensä samat hinnat mitä Thomannilla. Tuosta pyytävät 345,-
G strings are for strippers!
Rocco_Longfella
29.05.2009 08:04:25
Näistähän on puhuttu yhteensä ehkä tuhat sivua, mutta kerrataanpa taas, kun alkaa olemaan kamahankinnat lähellä.

Eikös tuon nupin kanssa 4 ohminen olisi optimaali, 2 pahaksi ja 8 tai isompi söisi tehoja?
Mites tehonkesto? Joku 300W olisi varmaan hyvä?
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Visakoivu
29.05.2009 08:27:05
Rocco_Longfella: Näistähän on puhuttu yhteensä ehkä tuhat sivua, mutta kerrataanpa taas, kun alkaa olemaan kamahankinnat lähellä.

Eikös tuon nupin kanssa 4 ohminen olisi optimaali, 2 pahaksi ja 8 tai isompi söisi tehoja?
Mites tehonkesto? Joku 300W olisi varmaan hyvä?

Yksi 4 Ohminen tai kaksi 8 Ohmista. 2 Ohmia ei kestä. Tehonkesto saa olla mitä vaan 200W ylöspäin, paitsi jos meinaat nupit kaakossa vetää, jolloin tehonkeston on syytä olla enemmän.
Soundi lähtee sormista. Mihinkäs sitä bassoa edes tarttee?
Rocco_Longfella
31.05.2009 22:48:52
Kuinka paljon liian suuri ohmimäärä vaikuttaa käytännössä? Jos ostaisi 8 ohmisen neljän sijasta ja laajentaisi toisella kasilla sitten myöhemmin, jos tarvetta tulee.
Visakoivu
31.05.2009 23:00:42
Rocco_Longfella: Kuinka paljon liian suuri ohmimäärä vaikuttaa käytännössä? Jos ostaisi 8 ohmisen neljän sijasta ja laajentaisi toisella kasilla sitten myöhemmin, jos tarvetta tulee.

Ylöspäin voi periaatteessa aina mennä, alas ei. Eli minimi impedanssi tuolle nupille on tuo 4 Ohmia, ja sitä ei saa alittaa tai saattaa laite kärähtää. Osta 8 Ohminen kaappi jolloin saat hiukan vähemmän tehoa ulos, ja sitten myöhemmin toinen 8 Ohminen, jolloin kokonaisimpedanssiksi tulee 4 Ohmia ja saat nupista kaiken tehon ulos.
Soundi lähtee sormista. Mihinkäs sitä bassoa edes tarttee?
pehko
21.12.2013 10:24:22 (muokattu 21.12.2013 10:50:44)

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1664 päivää vanhaan aiheeseen!

Siitäkin huolimatta, ajattelin täsä vähän lätistä.

Ite diggaillu aina tästä nupista, soitellu sitä jonkun Hartken kasari 4x10 läpi, alumiini elementeillä tehon kesto ollu alakanttiin vielä. Mut jumalauta, kun vein nubeksen uuden pändin treeneihin ja soittelen siellä Ashdownin kaapin läpi, jossa pahvikartiot ni voi jumalauta että kaappi ja soittaja valuu hunajaa. eissss. aivan mieletön soundi! Nyt siis uskon vihdoin 110% että kaappi vaikuttaa myös. =D

Vanhan kaapin kanssa oli aina toi limitteri päällä, en tiedä ehkäisikö se sitä räjähtämästä, mutta nyt kun tossa Ashdownissa tehonkesto riittää, niin otin limitterin pois päältä. Huomasin kuitenkin, että soundi on parempi limitterin kanssa. ite tykkään pitää yläpään aika korkealla, mutta en tykkää kolinasta. se vie juuri sen ärsyttävän osion siitä soundista veks. parhautta!

en kyllä vaihda tätä nubesta pois koskaan, korkeintaan upgreidaan siihen 1000wattiseen, jos nyt joskus on tarvetta. Ihana, rakastan LH500:sta.

EDIT: ja uuden pändin toinen kitaristi, jolle ainoa oikea bassovahvistin on mahdollisimman vanha Sunn-putkinubes ja 8x10 kehui meitin soundia tosi hyväksi.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Diamond J
21.12.2013 13:13:21
Itsekin hommasin tuossa vähän aikaa sitten kyseisen pelin ja olen kyllä ollut tyytyväinen ostokseen. Kaappina mulla ollut n 20v vanha Gallien Grueger 4x10 ja saundista tykkäilen kovasti (perusjassolla soittelen). Bad Monkeylla saa sitten sitä pientä murinaa saundiin tarvittaessa.
JuXu
24.12.2013 20:59:34
pehko: Huom! Olet kirjoittamassa yli 1664 päivää vanhaan aiheeseen!

Siitäkin huolimatta, ajattelin täsä vähän lätistä.

Ite diggaillu aina tästä nupista, soitellu sitä jonkun Hartken kasari 4x10 läpi, alumiini elementeillä tehon kesto ollu alakanttiin vielä. Mut jumalauta, kun vein nubeksen uuden pändin treeneihin ja soittelen siellä Ashdownin kaapin läpi, jossa pahvikartiot ni voi jumalauta että kaappi ja soittaja valuu hunajaa. eissss. aivan mieletön soundi! Nyt siis uskon vihdoin 110% että kaappi vaikuttaa myös. =D

Vanhan kaapin kanssa oli aina toi limitteri päällä, en tiedä ehkäisikö se sitä räjähtämästä, mutta nyt kun tossa Ashdownissa tehonkesto riittää, niin otin limitterin pois päältä. Huomasin kuitenkin, että soundi on parempi limitterin kanssa. ite tykkään pitää yläpään aika korkealla, mutta en tykkää kolinasta. se vie juuri sen ärsyttävän osion siitä soundista veks. parhautta!

en kyllä vaihda tätä nubesta pois koskaan, korkeintaan upgreidaan siihen 1000wattiseen, jos nyt joskus on tarvetta. Ihana, rakastan LH500:sta.

EDIT: ja uuden pändin toinen kitaristi, jolle ainoa oikea bassovahvistin on mahdollisimman vanha Sunn-putkinubes ja 8x10 kehui meitin soundia tosi hyväksi.

Minkä Ashdownin kaapin läpi soitit? Minulla on aktiivikäytössä toi LH-500 ja soittelen ABM410H -kaapin läpi. Kaikkia tehoja nyt ei saa nupista ulos ton kaapin kanssa, mutta kuulostaa vaan varsin mainiolta. Tosin ihan yhtä syvää rakkautta en tunne ko. nuppia kohtaan, mutta varanupiksi kuitenkin tulee jäämään kunhan saan raavittua kasaan tarpeeksi pelimerkkejä putkinuppia varten.
Rockin suomenmestari vm. 2013: Katutaiteilija
pehko
25.12.2013 02:27:46

JuXu: Minkä Ashdownin kaapin läpi soitit? Minulla on aktiivikäytössä toi LH-500 ja soittelen ABM410H -kaapin läpi. Kaikkia tehoja nyt ei saa nupista ulos ton kaapin kanssa, mutta kuulostaa vaan varsin mainiolta. Tosin ihan yhtä syvää rakkautta en tunne ko. nuppia kohtaan, mutta varanupiksi kuitenkin tulee jäämään kunhan saan raavittua kasaan tarpeeksi pelimerkkejä putkinuppia varten.

se on tuommonen kun ABM410T. Ilmeisesti paljoa eroa tohon H:hon verrattuna ei ole, paitti kotelon mitoissa muutama sentti ja kantokahvojen muodossa.

heh, itellä taas ei ole mitään mielenkiintoa hankkia putkinubesta.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Rocco_Longfella
12.01.2014 19:14:53
Visakoivu: Ylöspäin voi periaatteessa aina mennä, alas ei. Eli minimi impedanssi tuolle nupille on tuo 4 Ohmia, ja sitä ei saa alittaa tai saattaa laite kärähtää. Osta 8 Ohminen kaappi jolloin saat hiukan vähemmän tehoa ulos, ja sitten myöhemmin toinen 8 Ohminen, jolloin kokonaisimpedanssiksi tulee 4 Ohmia ja saat nupista kaiken tehon ulos.

Hyvin myöhäiset kiitokset. Aikoinaan tämän ketjun innoittamana kyseisen nupin ostin, enkä pois ole vaihtamassa. Suosittelen lämpimästi.
NitroJeesus
16.01.2014 18:06:25
Mullon tällanen joka polttaa sulakkeen. Päätekivet tarvis varmaan vaihtaa ja kai siellä jotain muutakin on samalla mennyt. Kytkiksenkin löysin netistä, joten eiköhän tää vielä joskus saada toimimaan.
s151669
22.01.2014 12:33:48

NitroJeesus: Mullon tällanen joka polttaa sulakkeen. Päätekivet tarvis varmaan vaihtaa ja kai siellä jotain muutakin on samalla mennyt. Kytkiksenkin löysin netistä, joten eiköhän tää vielä joskus saada toimimaan.

Mulla meni päätekivet takuuseen.

Se rakkine ei kestä neljän ohmin kuormaa. Ei sitten millään. Ja kahdeksaan ohmiinkin jos ajelee niin kannattaa katsella tuulettimien puhallussuuntia. Ne olivat vakiona siten, että kuuma ilma puhaltui pois etulevyn filtterin läpi.

Eli käännä tuulettimet joko niin että jäähdytysrivan pikkutuuuletin imee kylmää ilmaa sen tunnelin läpi ja iso propeli puhaltaa takaa ulos tai päinvastoin, kumminkin niin että tuulettimet kierrättävät sitä ilmaa eivätkä tappele toisiaan vastaan.

Siinä kytkiksessäkin taisi olla revisiomerkintä, paria vastusta muutettu. Tuloksena tuulettimet pyörivät nopeammin, itse vaihdoin vain toisen.
Antikitarasankari
kojones
22.01.2014 22:08:02
s151669: Mulla meni päätekivet takuuseen.

Se rakkine ei kestä neljän ohmin kuormaa. Ei sitten millään.

Mulla kesti hienosti rantasaunan kaverina, eikä varmasti soitettu hiljaa. Eipä se ollutkaan mulla kyllä kuin puolisen vuotta.
s151669
23.01.2014 10:49:40

kojones: Mulla kesti hienosti rantasaunan kaverina, eikä varmasti soitettu hiljaa. Eipä se ollutkaan mulla kyllä kuin puolisen vuotta.

Sulla on ehkä sitten tuulettimet pyörineet oikeaan suuntaan ja nopeammin kuin mulla. Eikä soitettu ulkona auringonpaisteessa :)
Antikitarasankari
kojones
23.01.2014 10:52:04
s151669: Sulla on ehkä sitten tuulettimet pyörineet oikeaan suuntaan ja nopeammin kuin mulla. Eikä soitettu ulkona auringonpaisteessa :)

Muistelisin että etulevystä lämmintä ulos hönki, mutta voi olla että muisti tekee tepposet, tuosta jo kuitenkin nelisen vuotta on...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)