Aihe: Yamahistit
1 2
Kallekorvola
25.10.2008 08:04:31
onkos jollain kokemuksia tuosta TRB-sarjan 6-kielisestä kaverista, itellä ois lievää kiinnostusta sitä kohtaan. eli jos on kokemuksia niin kertokaa !

ei kuuskielisestä, mutta...

mulla on toi trb 1005F, eli nauhaton viitonen. ostin sen koska tuntuma oli kädelleni sopiva, ja kaulan profiili parhaita, mitä tielle on sattunut... loistava hinta-laatusuhde, ja olen ollut ostokseeni tyytyväinen. hyvää työnjälkeä kauttaaltaan, ja varsinkin puuosissa. kaulan istutus on loistavan huolellisesti tehty. ainoastaan elektroniikka jättää toivottavaa muuten loistavassa soittimessa... mikit/etuaste nimittäin kohisee aikalailla. en tiedä kummassa suurempi vika on, mutta aion ottaa selvää, ja korjata asian, kunhan finanssi kohenee hieman... muutamia modeja on tullut tehtyä, listaan ne syineen alle:

-gotoh talla orkkiksen tilalle. toisessa bassossani olin tottunut 19mm kieltenväliin, ja yammussa oli 18mm. kaulan leveys kuitenkin antoi helposti myöten tämän muutoksen. ja onhan se gotoh hivenen jämäkämpi...

-epoksipinta otelautaan. no, ton ruusupuulaudan kesto mietitytti... samalla sain soundiin lisää ruutia yläpäähän...

-lakkaus kaulan takapinnalta vaihtui öljykäsittelyyn. olen aina pitänyt öljytyn kaulan tuntumasta enemmän, ei jumita hikinen tassu niin paljoa...

kuten sanottu, elektroniikalle teen vielä jotain...
Quandace
27.10.2008 08:03:03
Yamahan kutoset ovat hyviä, näkyy se pitkä yhteistyö Patituccin kanssa. Kun tämä uusi TRB-mallisto aikoinaan tuli, mulla oli 'oh shit' hetki, sillä olin hommannut sen JPII-mallin kun ei ollut vielä tietoakaan siitä uudesta sarjasta. Ovat hinta-laatu-suhteessa aivan erinomaisia soittimia, hintaero JP-malleihin ei millään lailla selity soittimen laadulla. Sähköpuoli noista toki menee vaihtoon, itse suosittelisin Bartin mikkejä, jos niistä saisi jostain ja Aguilarin etuastetta - se on edullinen ja soundiltaan mahdottoman murea. Itse laitoin vain sen aguilarin ja hyvä tuli.

Kannattaa ottaa huomioon se, että sillä tulee sitten olemaan huono jälleenmyyntiarvo täällä Suomessa. TäälläKIN hintaa saa lähinnä siitä, että lavassa lukee F***er eikä siitä, miltä soitin soundaa ja kuusikielisten myynti on ajanhukkaa, jos sille myyntityölle laskee mitään tuntipalkkaa. Ulkomaille menee kivasti.

'On that auction site' on vajaan kahden vuorokauden päästä päättymässä kohde #220298999403 mutta loppuhetken bidding rushista on vaikea sanoa mitään, eikä sitä tietenkään voi kokeilla etukäteen. Ostaja varokoon. Onnea pizzalapion etsintään!
Tuomas
28.10.2008 10:41:50

Yamahan BB414:lle ääni täältäkin. Hintaisekseen todella pätevä vehje, käytän sitä ykkösbassona, vaikka mulla on myös Ibanezin kalliimpi aktiivipeli. Oranssina tietysti.

Harkitsen jopa toisen vastaavan ostamista viininpunaisena :D
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 21.10.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 28.10.2008
nro5
28.10.2008 11:26:51
Mulla oli aikoinaan valkoinen Yamahan BB5000 80-luvulta. Samannäköinen kuin nykyiset bb414:t. Loistava laite: todella tiheä kieliväli, läpirungon kaula ja mensuuri oli muistaakseni 33,5. Jostain käsittämättömästä syystä myin sen pois. Testasin Kaisaniemessä uutta BB414:ä ja se oli hintaisekseen varsin ok.
salmari
28.10.2008 12:22:35
Mulla on XS-650 vm-78 ja aika hyvin se murisee :) Museorekisteröity ja kaikki.
bassline
07.02.2009 13:04:26
Mulla on tuo RBX6JM signature.. Aivan loistava peli mulle. Todella erotteleva ja tiukka murina. Eq:lla saa botnea mukaan hyvästi. Paino ei kaada edes tällaista himmeliä ja soittotatsi ja asento löytyyy helposti. Hyvä balanssi, mikä mahdollistaa moneen käyttöön..
"patologisen gynegologian erikoislääkäri Ala-Väylä.."
Jagetze
07.02.2009 14:09:00
Itselläni on Yamaha tuollanen vanha Yamaha BB400s EMG-Hz mikeillä. Muuten pelaa helvetin hyvin mut saundi on jotenki vähän tukkoinen. Onko jollain kokemuksia samanmallin bassosta tai ehdotuksia miten saundin sais paremmaks? Kielet vaihdoin jo, ei auttanu hirveesti.
pacman
13.02.2009 19:55:29
Heh, uunituore mnetin jäsen, soitellut jonkin aikaa. Itsellä on Yamaha RBX765A ja olen miettinyt saako jostain selville sarjanumeron perusteella valmistusajankohtaa... Tekisi mieli tietää kuinka vanha tuo keppini oikeasti on.

Niin, musatyyli on (raskas) rock ja riffijuttuja -> basso on 5-kielinen kokonaan d-vireessä (ADGCF). Kitaratkin on d-vireessä. Ja olen meidän bändin ainoa tyttö... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)