nykäne 08.08.2008 14:01:04 | |
---|
Onko kokemuksia DR:n black beauties -kielistä? Itsellä ollut nyt käytössä pari kuukautta ja muuten tuntuis olevan ihan kelvolliset, mutta tuo musta pinnoite on "soittokohdista" lähtenyt vaikka pakkauksessa luvataan että se kestää isältä pojalle. Aiemmin mulla on ollut GHS:sää, D'addarioo jne. ainakin niihin verrattuna nämä on paremmat. Ite soittelin moisilla aikani, en ainakaan muihin DR:iin huomannut eroa muuta kuin värissä. Monet haukkuvat Warren red labeleita (noh ihan aiheesta) ja black labeleita, onko kukaan testinyt noita yellow labeleita? Ite en enää muita käytäkään, tuntuu ja kuulostaa hyvältä, ei raasta eikä tahmaa. On se nikkeli mahtavaa. |
pardy 08.08.2008 15:24:13 | |
---|
Ite soittelin moisilla aikani, en ainakaan muihin DR:iin huomannut eroa muuta kuin värissä. Monet haukkuvat Warren red labeleita (noh ihan aiheesta) ja black labeleita, onko kukaan testinyt noita yellow labeleita? Ite en enää muita käytäkään, tuntuu ja kuulostaa hyvältä, ei raasta eikä tahmaa. On se nikkeli mahtavaa. Mukavat kielet mun mielestä, kohtuullinen hinta ja muutenkin jees. Käyttäsin mahdollisesti jos sais yhtään paksumpina setteinä, esim 50-115. |
sukeltaja-ankka 08.08.2008 23:27:43 | |
---|
Nikkeliallergia on myös rajoittava tekijä. :D Mut oha se monil muilki. Joku LTD:n 50- tai 100-sarjan basso on kans joku "made in china/korea/indonesia". Sit 400-sarja alkaa olee jota "handmade in japan/america/europe" tms. Ja Jacksonil (kuulema?) iha sama juttu. |
T.Nick 09.08.2008 12:38:29 | |
---|
Jossain tuolla kieligallupissa oli enemmän liikkeellä jengiä, jotka diggas GHS:sistä. Itelläkin tällä hetkellä GHS:t kiinni ja soundi on pysynyt jo puol vuotta sopivan kirkkaana, tosin oon säännöllisesti valellut fast frettiä kielille. Aiemmin oli DR:n setti, joka ei täysin vakuuttanut ainakaan kaikkien ylistysten ja hinnan jälkeen, lisäksi vaivasi ko. setissä turhan ohut 0.125 H-kieli. Nii joo, ja GHS:t taitaa olla jotain kolmanneksen DR:n hinnoista. Oisko ollu vieläpä joku Marcus Miller tai Larry Graham -signeerattu kielisetti kyseessä..? 60€uroa oli kuitenkin jumalauta :D |
Edzge 09.08.2008 19:35:00 | |
---|
Tämäkin on varmaan vanha juttu monelle, mutta kun kielistä alkaa kirkkaus kadota, yksi keino saavuttaa taas kirkkaus on keittää kielet. Auttaa ihan mukavasti ainakin minulla =) Kattilaan vaan ja 10 minuuttia kiehuvassa vedessä. - "Hei, tuohan kuulosti hyvältä!" - "Niin minäki!" |
Windreaper 09.08.2008 23:18:16 | |
---|
Jatketaan DR:n komppaamista, en oo käyttäny niiden nikkeleitä, mutta teräskielissä DR on mun mielestä selkeä ykkönen. Hi-Beamit ovat aavistuksen löysemmät ja kirkkaammat - Lo-Riderit vähän jäykemmät ja ehkä saundiltaan hieman tasapainoisemmat (allekirjoittaneen subjektiivisia näkemyksiä). DR:n kielissä on myös mukavan pehmeä tuntuma. Mulla on kans hyviä kokemuksia D'Addarion nikkeleistä (tullut vastaan suht tasapainoisia settejä ja niitä saa markalla tusinan), vaikka merkillä ei ehkä kauheasti faneja olekaan. |
pekezu 10.08.2008 15:14:41 | |
---|
DR:n kielissä on myös mukavan pehmeä tuntuma. Tämä on mun mielestä myös se yksi lo-riderien tärkeimmistä ja mukavimmista asioista. Vaikka ne on terästä, ei ne syö sormia verille vaikka miten pitkään räpeltäisi. Lisäksi niissä on mystisen "letkeä" soittofiilis. En tiedä mistä johtuu, joko omaa kuvitelmaa tai sitten muutenvaan, mutta niillä on jotenkin tasapainoista bendailla ja myös rynkyttää armotonta downpickiä. America - Home of the free? |
Kallekorvola 10.08.2008 18:32:46 | |
---|
|
UncleFester 10.08.2008 20:29:41 (muokattu 10.08.2008 20:30:45) | |
---|
Mulla on kans hyviä kokemuksia D'Addarion nikkeleistä (tullut vastaan suht tasapainoisia settejä ja niitä saa markalla tusinan), vaikka merkillä ei ehkä kauheasti faneja olekaan. Mulla on joku D'Addarion setti, josta maksoin pienessä musaliikkeessä hirveän hinnan. Ei ole tässä 8kk käytön aikana mitään ongelmia ilmennyt niiden kanssa. Melko kireä setti tuo on vaikka ei olekaan pitk skaala bassossa, mutta minusta ollut omiaan rokkihommaan jos tarttee jämyn saundin. Äkkiähän niistä krikkaus katosi, mutta ei ole saundi yhtään sammunut. Ihan perushyvä setti vaikkei mikään mullistava. Sen tiiän että kitaristi meillä ainakin boikotoi D'Addariota, mutta bassohommissa ollut ihan mukiinmenevää. "Se mennee siittä pallojen kohalta." |
Silenseux 22.08.2008 13:54:36 | |
---|
mulle sanoi musiikkiliikkeessä että ehkä elixirin kielet ei sovi mulle, koska soitan niin raskaalla tatsilla monesti että pinnoite on menny ihan piloille ja repeilee. sopii kuulemma kevyemmin soittaville. kestäväthän ne on, mutta eivät ehkä sovi kaikille soittajille.. en tiä James Jamerson on minusta erityisen HYVÄ. |
Odie 25.08.2008 19:06:13 | |
---|
No minä taas en voi muuta kuin kehua Warwickin Red Labelia :) Sormet ei luisu kielillä kun pinta on karhea ja äänikin hyvä. Ostin myös Yellow labelit, onko kokemuksia? Not born to rock but roll |
Jonan 25.08.2008 21:26:45 | |
---|
Ostin myös Yellow labelit, onko kokemuksia? Mulla ainakin Squierissa toimii hyvin, ollut vime joulusta asti eikä minkäälaista pahaa sanaa niistä vaikka välillä todella kovaa soitettukin they say bananas could get you high |
Lahtiska 07.09.2008 18:16:26 | |
---|
Onko kokemuksia ESP:n LTD F 104:n kielistä? |
pekezu 07.09.2008 18:30:51 | |
---|
Onko kokemuksia ESP:n LTD F 104:n kielistä? Tehdaskielet ovat usein näissä halvemmissa malleissa aika kehnoja. Poislukien toki Warwickien Black Labelit ja Ibanezien Elixirit, joita joissakin malleissa on vakkarina. "Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta |
Nuvola 07.09.2008 18:53:28 | |
---|
Minkämoiset kielet sopis hyvin epin thunderbirdin kanssa? plekulla soittelen.. |
pekezu 07.09.2008 19:14:15 | |
---|
Minkämoiset kielet sopis hyvin epin thunderbirdin kanssa? plekulla soittelen.. Aivan minkälaiset 34" skaalalle (long scale, eli yleisin mahdollinen) sopivat kielet. Teräskielissä on kilisevämpi saundi, nickelit tuntuu kivemmilta. Jos haluaa kirkkaat niin DR:t tai Elixirit tuo kilinää ja pysyvät pitkään kirkkaina. "Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta |
JussiKoo 07.09.2008 19:20:40 | |
---|
Elixirit on mulla useimmissa bassoissa ja tuntuvat toimivan. |
JaS 09.09.2008 14:31:54 | |
---|
Kokeilin Warren red labeleita n. 3 settiä, kunnes totesin, että ei ikinä enää mitään waren kieliä. Tuntuivat ikävältä sormissa, katkesivat helposti ja jostain syystä kaikissa seteissä E-kieli "laukesi", eli woundit oli jotenkin liian löysällä ja kieli rahisi. Ja ei tullut edes halvaksi, kun meni nuo 3 settiä suunnilleen samassa ajassa, kuin jotkut rotot. Nyt olen kokeilemassa ensimmäistä kertaa elixirejä ja olen aivan ihastunut. Kirkkaat ja erottelevat, ja kielet ovat ihanan liukkaat. Pinnoitteen karkaamisen huomasin, kun soitin ensimmäisen kerran plärällä. Eli taitavat olla ihan sormisoitteluun tarkoitetut kielet. Paksuudet 5-kielisessäni ovat 50-130, kun en löytänyt 135 h-kieleksi. Pidän siis kaapelista. Paksut kielet eivät vain sovi kaikkiin bassoihin. En tiedä tarkemmin puulajeista, mutta jotkut bassot eivät toista matalia taajuuksia hyvin liian paksuilla kielillä. Itselläni on vanhassa falcon p-kopiossa ruvennut E-kielellä soimaan kerrannaissävelet voimakkaammin kuin itse pohjasävel, jos on ollut liian paksut kielet. Yleisesti kokemukseni kielistä on se, että halvat kielet ovat yleensä huonoja sekä tatsilta, että soundilta. Jokainen basso soi omalla tavallaan ja riippuu omista mieltymyksistä, mitkä kielet sopivat juuri tiettyyn bassoon. |
mr.bungle 09.09.2008 15:08:26 (muokattu 09.09.2008 15:08:43) | |
---|
Huoh. Ostin sitten lähikaupasta perus GHS Bass Boomers -setin. Hinta 27 euroa. Saksanmaalla pyytävät 14,50 euroa samanlaisesta setistä. Eli, jos kannattaa globalisoitumista niin kantsii ostaa kielet esim. saitenkatalog.de:stä, jossa postikulut ovat pyöreät 0 euroa yli satasen tilauksille. bassolla hanuriin |
UncleFester 09.09.2008 18:04:11 | |
---|
Huoh. Ostin sitten lähikaupasta perus GHS Bass Boomers -setin. Hinta 27 euroa. Saksanmaalla pyytävät 14,50 euroa samanlaisesta setistä. Eli, jos kannattaa globalisoitumista niin kantsii ostaa kielet esim. saitenkatalog.de:stä, jossa postikulut ovat pyöreät 0 euroa yli satasen tilauksille. Joo sama täällä. Eli ostin alkuvuodesta D'Addariot, jotka makso lähikaupassa 34e. Lapin polttajat olisivat vain pyytäneet samasta setistä n. 18e. "Se mennee siittä pallojen kohalta." |