trackson 10.06.2008 09:42:57 | |
---|
Anssi Nuutinen. Itselläni on Anssin tekemä soitin ja on todella asiallinen. Hinnoista en osaa sanoa, kun omani on mutkien kautta saatu. Voit tietysti soitella Ikaalisten käsi ja taideteollisuusoppilaitokseen (Jossa Anssi ilmeisesti on soitinrakennuksen opettajana). Sieltä ainakin löytyy yhteystietoja, jos ei muuta. "Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen |
kallefuture 10.06.2008 15:05:48 | |
---|
Suosi suomalaista ja osta ulkomaista. Egholmin basso oli speksien mukaan painava. 5 kielinen vielä painavampi.Virheitä sivuilla kai. Kun teetin joskus sähköbasson, hommasin melkein kaikki tilpehöörit itte l. mikit ja tallan toi kamu jenkkilästä. Säästi ja sai tekijä keskittyä olennaiseen. Mainos: Musitec-Turku Kalle |
pardy 10.06.2008 17:24:48 | |
---|
Anssi Nuutinen. Itselläni on Anssin tekemä soitin ja on todella asiallinen. Hinnoista en osaa sanoa, kun omani on mutkien kautta saatu. Voit tietysti soitella Ikaalisten käsi ja taideteollisuusoppilaitokseen (Jossa Anssi ilmeisesti on soitinrakennuksen opettajana). Sieltä ainakin löytyy yhteystietoja, jos ei muuta. Nuutisen yhteystiedot löytyy kyllä tuosta ekalla sivulla olleesta suomalaisten soitinrakentajien listasta. Melkeen keneltä tahansa siitä kun soittimen tilaa niin ei voi mennä metsään. |
kallefuture 10.06.2008 20:26:36 | |
---|
Näin on. Työllistäkää suomalaisia seppiä. Kalle |
jkinnun2 11.06.2008 09:56:10 | |
---|
Sellasta oon miettiny jos teettäis basson jossa olis kaikki just oman mielenmukaista. Jos joku osais neuvoa mulle Suomalaisia soitinrakentajia joka tällästa hommaa tekis suht edullisesti ja laadukkaasti? Seppälän Kaitsu tekee kuulemma hyvää jälkeä! JK |
Alpertti 11.06.2008 10:31:14 | |
---|
|
kallefuture 11.06.2008 14:41:30 | |
---|
Lisää, lisää..Nuutinen Hesa, Nevalainen Tre, Pölkki (AMF-soitinverstas, Leppävirta) ja tietty Rauno Nieminen Ikaalinen. Selvitä mitä haluat bassolta. Tutustu valmiisiin jo tehtyihin vaihtoehtoihin. Hyvä soitinrakentaja tekee aiheeseen perehtyneen soittajan kanssa yhteistyötä. Voi jutella puista, lakoista yms. Itte, kun olen aina sellanen vaikee asiakas arvostan tyyppejä, jotka tietää mitä tekee. Eikä sitte väitä vastaan ensalkuun, niingo yhelle kaverille kävi. Ei kylläkään suomalaisen kanssa. Kalle |
pardy 11.06.2008 23:11:48 | |
---|
Seppälän Kaitsu tekee kuulemma hyvää jälkeä! Totta kyllä. Pasi Luoto, Basement Guitars Tätä voin itsekin varauksetta suositella. |
balzary 12.06.2008 17:15:54 | |
---|
Lappeenrannan seudulla Tyyster tekee vissiin myos bassoja? |
MPU 12.06.2008 17:20:24 | |
---|
Lappeenrannan seudulla Tyyster tekee vissiin myos bassoja? Muistan kuulleeni että Tyysterin paja olisi telakalla. Taisi olla veli 2451 joka näin kertoili. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
slapvete 12.06.2008 18:24:05 | |
---|
Mustana hevosena mainittakoon Espoon Riku Punkkinen, joka pykää Phank-bassoja. Kukkarolle ystävällisiä vielä tässä vaiheessa, ja helpposoittoisia ja hyväsoundisia bassoja todellakin. Kannattaa tsekata. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
2541 12.06.2008 19:06:43 | |
---|
Muistan kuulleeni että Tyysterin paja olisi telakalla. Taisi olla veli 2451 joka näin kertoili. Marko Näin on näreet. |
hollstro 12.06.2008 19:12:31 | |
---|
Onko kukaan kokeillut Kari Niemisen Versoul-bassoja? Minä en. Eivät varmaankaan ole halpoja, mutta kitarat ovat aivan tajuttoman hienosti tehtyä ja hyväsaundisia, voisi luulla etä bassoissakin olis munaa? vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Valdemart 14.06.2008 01:13:00 | |
---|
Onko kukaan kokeillut Kari Niemisen Versoul-bassoja? Minä en. Eivät varmaankaan ole halpoja, mutta kitarat ovat aivan tajuttoman hienosti tehtyä ja hyväsaundisia, voisi luulla etä bassoissakin olis munaa? Puoliakustista bassoa silmäilin ja tutkailin, mutta soittamaan en kerennyt. Makoisan oloinen oli. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
cheez 10.08.2011 14:03:14 (muokattu 10.08.2011 14:26:17) | |
---|
Nostellaanpa, eli tuossa taannoin löysin "linkistä-linkistä-linkistä-linkkiin" - meiningillä täältä jostain suomalaisen soitinrakentajan nettisivut, joka valmisteli mahdollisimman tarkkoja omia aparaattejaan noista Fenderin jazz/tele/presareista, pyrki käyttämään samoja materiaaleja yms. Ringaileeko jollakin kelloja, eli itse kovasti halajaisin pian valmistuvan Monster el Monarcani jatkoksi telebassoa, joka olisi sekin suomalaista käsityötä!? Voipi muitakin suositella toki näin kolme vuotta viime postauksen jälkeen :) Kiitosta kosolti jo etukäteen. |
hollstro 10.08.2011 17:06:07 | |
---|
cheez: Nostellaanpa, eli tuossa taannoin löysin "linkistä-linkistä-linkistä-linkkiin" - meiningillä täältä jostain suomalaisen soitinrakentajan nettisivut, joka valmisteli mahdollisimman tarkkoja omia aparaattejaan noista Fenderin jazz/tele/presareista, pyrki käyttämään samoja materiaaleja yms. Ringaileeko jollakin kelloja, eli itse kovasti halajaisin pian valmistuvan Monster el Monarcani jatkoksi telebassoa, joka olisi sekin suomalaista käsityötä!? Voipi muitakin suositella toki näin kolme vuotta viime postauksen jälkeen :) Kiitosta kosolti jo etukäteen. Jussi Ala-Kuha vainaa harrasti tätä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
poppamies 10.08.2011 18:04:44 | |
---|
hollstro: Jussi Ala-Kuha vainaa harrasti tätä. Ensiksi täytyy todeta että Jussi oli erittäin auttavainen kun kyselin häneltä kaikkia tyhmiä kysymyksiä kitararakentelun alkuvaiheessa. Toiseksi täytyy sanoa ettei se mitään rakettitiedettä ollut eikä mitään pilkunnussimista materiaalien suhteen. Suositteli käyttämään ihan tavallisia kotimaisia puuliimoja. Eräs asia joka myös on jäänyt mieleen oli että käytti "Laser"merkkisiä "halpis" mikkejä jatseissaan. Osti ne tässtä paikallisesta musaliikkeestä. Tämä oli silloin kun toimi kaustisen soitinverstaalla. G strings are for strippers |
jarski-b 14.08.2011 17:48:04 | |
---|
|
tayukku 15.08.2011 17:01:18 | |
---|
Itse olen yrittänyt löytää uutta kaulaa jazzbassooni, Tietääkö kukaan ketään joka tekisi hyviä vaihto kauloja fenderin mittojen mukaan?, |
cheez 15.08.2011 18:12:38 | |
---|
jarski-b: Veikkaisin että Ari Kataja olis oikea kaveri !!! http://katajaguitars.com/ Juurikin tämä! Tuhannet kiitokset Jarski, tivaillaanpa mailitse telehintoja hetimmiten. |