Aihe: Katusoitto sähköbassolla
1 2
JaS
04.06.2008 13:50:45
Juu tuota Micro Cuben Bass RX:ää olen katsellut, mutta niitä ei taida ihan vielä olla kaupoissa. Pyysin parista kaupasta soittamaan, kun saavat hyllyyn. Rolandin sivuilla lupaavat ainakin matalia taajuuksia, vaikka pieni laite onkin, ja soittoaikaa 13h muutamalla paristolla. Pistän uutta viestiä, kun olen päässyt kokeilemaan kyseistä mallia.

Ja näin kommenttina tuohon laillisuuskeskusteluun: Se on järjestyssääntö, eikä laki. Ja jos jonnekin mennään soittamaan, niin nuo selvitetään ensimmäisenä. Itselläni ei vaan ollut mitään hajua kamoista, joilla tuota katusoittoa voisi harrastaa. Taisi rolandin sivuilla olla jopa maininta, että kyseinen Bass RX on alan edelläkävijöitä. Ainakin patterikäyttöisissä taitaa olla. Akkuvehkeitä löytyi ainakin aiemmin keskustelussa mainittu Briefcase.
JaS
31.07.2008 16:11:06
Hehee! Nyt on Bass RX ostettu ja testattu. Hyvin toimii ja volaa löytyy. :) Kiitoksia vinkeistä.
badcompany
02.08.2008 12:07:53 (muokattu 02.08.2008 12:08:33)
Ethän sä aina ole sähköbassoakaan soittanut, opetellahan sekin on joskus pitänyt. :) No ei vaan. Pakkohan se oli vitsinä heittää.

Ei toivoakaan. Kontrakin on siinä että pitää olla kohtuu hyvin soiva yksilö ja nyhtää kohtuu lujaa.

Asematunnelissa olen monesti törmännyt slaavilaispelimanni porukkaan(tosi taitavia)! jossa on viulisti, hanuristi ja kontrabasisti jonka kontra kuuluu hyvin sieltä ilman vahvistusta!!!.tosin tunnelissa kaikuu enemmän kuin kadulla
Teijo K.
04.08.2008 12:56:05

Asematunnelissa olen monesti törmännyt slaavilaispelimanni porukkaan(tosi taitavia)! jossa on viulisti, hanuristi ja kontrabasisti jonka kontra kuuluu hyvin sieltä ilman vahvistusta!!!.tosin tunnelissa kaikuu enemmän kuin kadulla

Olen miekii sisätiloissa soittanut keikkoja akustisesti, no ulkonakin jopa katusoittanut, mutta mulla onkin hyvin soiva äänekäs kontra. Silti epäilen että kun jonnekin liikenteen melun tykö menisi soittamaan niin alkaisi häviämään renkaitten jyrinään.
elampen
18.11.2009 13:03:43

Lähde: http://www.hel.fi/wps/portal/Ympari … at/Yleis%C3%B6tapahtumat/Katusoitto

tossa sanotaan mun mielestä ihan riittävän: "selkeästi sähköinen äänen vahvistaminen ulkoista virtalähdettä käyttäen on kielletty" ->laitteen oma akku/paristot=OK

Tottumattomana viranomaiskieltä tulkitsemaan tiedustelen, onko tämä tulkinta, jonka mukaan patterivahvaria saa käyttää katusoitossa, varmistettu oikeaksi?
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
Visakoivu
18.11.2009 13:25:26
elampen: Tottumattomana viranomaiskieltä tulkitsemaan tiedustelen, onko tämä tulkinta, jonka mukaan patterivahvaria saa käyttää katusoitossa, varmistettu oikeaksi?

Veikkaisin, että ulkoisella tarkoitetaan esim. agregaattia, auton akkua tms.
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
elampen
18.11.2009 13:41:35

Visakoivu: Veikkaisin, että ulkoisella tarkoitetaan esim. agregaattia, auton akkua tms.

Näin sanoo arkijärki, mutta aina ei tiedä. Kun esimerkiksi takavuosina luvattiin, etteivät peruselintarvikkeiden hinnat nouse, ja leivän hinta sitten heti nousi, kansa oli luonnollisesti äimissään ja kiukkuinen. Vastaava instanssi selitti pahoitellen, ettei leipä ole "peruselintarvike", jauhot sen sijaan ovat.
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)