Aihe: Japanilaiset fuusio-basistit.
1 2
Pirkka
08.05.2008 14:12:36 (muokattu 08.05.2008 14:13:09)
Tyhjän nypläystä, huonolla maulla ja saundilla. Tekniikka soittajilla on ihan OK, mutta sisältö silkkaa ihtiään.

Mun mielestä sulla on ollu usein järkevää sanottavaa. Mutta silloin kun sanoo jonkun vetävän huonolla maulla, olis ehkä ihan hyvä kertoo kyseessä olevan oma henk.koht. mielipide. Jokaisen huono/hyvä maku on kuitenkin makuasia..... Tuolla klasaripuolella yks kans tietää mikä on oikeasti hyvää taidetta, tää menee musta vähä samaan lokeroon.

Ei noi mullekaan oikein putoo. Tetsuo Sakurain oon kuullu vetävän paremminkin, en kuitenkaan innostu kaverista oikein millään. Ehkä se on se sisältö mitä en oikein löydä sitten ja mikä ei aukea.....
J.Hollström
08.05.2008 14:15:17
Mutta silloin kun sanoo jonkun vetävän huonolla maulla, olis ehkä ihan hyvä kertoo kyseessä olevan oma henk.koht. mielipide.

Eikös nää kaikki täällä lausutut jutut edusta omaa mielipidettä, vaikka ei sitä munstaa joka väliin tyrkytäkään?

Itse olen jättänyt tämän ketjun kommentoimatta vedoten itämaiseen kohteliaisuuteen.
Pirkka
08.05.2008 15:53:03
Eikös nää kaikki täällä lausutut jutut edusta omaa mielipidettä, vaikka ei sitä munstaa joka väliin tyrkytäkään?

Edustaa edustaa. Olis vaan ihan hauska kuulla jokin perustelu.

Itse olen jättänyt tämän ketjun kommentoimatta vedoten itämaiseen kohteliaisuuteen.

Ymmärrän...
pekezu
08.05.2008 18:28:02

Offtopic: Tämä on totta. Itseäni myös välillä kyrsii se, että olet laukomassa "absoluuttisia totuuksia" jos sitä MUNSTAa ei ole siellä kirjoituksen alussa, lopussa ja/tai keskikohdassa. Kärjistettyä hieman, mutta "pitää liioitella että ihmiset varmasti ymmärtää". Tosiasiassa kun saundipoliittiset kysymykset sekä ihannointikohteet ovat jokaisella henkilökohtaisia, ei siis voi olettaa, että jonkun toteamus "paskaa" voi olla absoluuttinen totuus.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
hollstro
08.05.2008 19:01:26

Edustaa edustaa. Olis vaan ihan hauska kuulla jokin perustelu. .

Perustelu:

"Tyhjän nypläystä, huonolla maulla ja saundilla. Tekniikka soittajilla on ihan OK, mutta sisältö silkkaa ihtiään."

Pitääkö tuota sen enempää perustella. Jos sie tykkäätt jä siksi tästä loukkaannut niin olen pahoillani. Mielipidettä kysyttiin ja siihen oikein usutettiin. Kerroin. Kyllä kritiikkikin on sallittua. Kaiiki on hyvää-tyyppiseen tuubaan en sorru.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Pirkka
08.05.2008 20:42:50
Perustelu:

"Tyhjän nypläystä, huonolla maulla ja saundilla. Tekniikka soittajilla on ihan OK, mutta sisältö silkkaa ihtiään."

Pitääkö tuota sen enempää perustella. Jos sie tykkäätt jä siksi tästä loukkaannut niin olen pahoillani. Mielipidettä kysyttiin ja siihen oikein usutettiin. Kerroin. Kyllä kritiikkikin on sallittua. Kaiiki on hyvää-tyyppiseen tuubaan en sorru.

En loukkaannu, mulle ei myöskään uppoa tuo meininki. Ja olet oikeassa, kritiikkikin on enemmän kuin sallittua. Sulla on vaan usein ollu hyviä pointteja joten vähän yllätti toi kommentti tollasenaan.
hollstro
08.05.2008 21:42:45

En loukkaannu, mulle ei myöskään uppoa tuo meininki. Ja olet oikeassa, kritiikkikin on enemmän kuin sallittua. Sulla on vaan usein ollu hyviä pointteja joten vähän yllätti toi kommentti tollasenaan.

Onhan se näinkin, rakentavampaa kritiikkiä olisi syytä harrastaa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Wadler
09.05.2008 22:53:58 (muokattu 09.05.2008 22:55:16)
Omasta mielestäni on ihan turha haukkua ketään soittajaa.
Nää tyypit on yksi Japanin parhaita basisteja ja siellä on varmaan
monia muitakin basisteja kuten X-Japan entinen basisti Taiji Sawada ja monia muita
joista mekään ei tiedetä täällä Suomessa tai ylipäätänsä Amerikassa tai Euroopassa
yhtään mitään. Itse kerään paljon vaikutteita jokapuolelta maailmaa ja myös
täältä Suomesta.
Esim. Tietääkö kukaan Suomen basisteista muualla maailmaa mitään?
Itsekin pidän suomalaisista muusikoista paljonkin ja arvostan sitä
osaamista mitä muualla maailmaa ei ole koskaan kuultu tai soitettu.
Itsekin olen Pekka Pohjola fani myös.
Voin sanoa sen että kukaan soittaja tai muusikko ei ole paska!
Epämuusikko
10.05.2008 01:11:57
Itsekin olen Pekka Pohjola fani myös.

Pohjola on ehkä hieman ansioituneempi kuin todennäköisesti yksikään musanetissä youtube-linkitettävä japanilaisbasisti. näin siis katsomatta yhtäkään linkkiä tästä ketjusta. Stereotypisen lausuntoni perustan a) siihen että tämä on M-Net, ja b) olen kuullut tarpeeksi japsifuusiota tietääkseni mitä possuja sieltä kasvaa.

Sitä paitsi, kuka nyt "basismista" kostuu, muusikkous ei ole soitinsidonnainen taito, sen sijaan soittimen hallinta on tapa välittää muusikkoutta. Siitä, ketä väitteeni just tässä ketjussa tukee, en tiedä.

Minä voin. Ja niin voi hollstrokin, halusin vaan kuulla perusteluja.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
mr.bungle
10.05.2008 01:16:42

Ai hä?! Suuri osa soittajista ja muusikoista on paskoja. En ole varma kumpaan kastiin itseni pistän, mutta kuitenkin. Onpa kerrassaan jeesustelua muuta väittää.
bassolla hanuriin
Epämuusikko
10.05.2008 02:15:44
Ai hä?! Suuri osa soittajista ja muusikoista on paskoja. En ole varma kumpaan kastiin itseni pistän, mutta kuitenkin. Onpa kerrassaan jeesustelua muuta väittää.

se on tuo 10. sääntö, joka tekee yhtä paljon hallaa M-netille kuin esim. musiikinopettamiselle :)
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
pekezu
10.05.2008 12:17:07

Pakko siteerata Marco Hietalaa tähän väliin:

"Jos sä rajaat soittamisen pelkästään heviin (tai tässä tapauksessa johonkin muuhun yhteen "genreen") niin kyllä sä silloin olet pelkkä soittaja. Muusikkous alkaa sen ymmärtämisestä, että mikä tahansa nuotti minkä mä soitan käy johonkin jossain tilanteessa."

Aamun filosofiat. Kettu kuittaa.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)