Aihe: Basso studiossa
1 2
Teijo K.
12.04.2008 11:26:02

Ei mitään munatonta varman päälle himmailua. Kunnon rokkimeininkillä ja isolla riskillä. Syteen tai saveen. :)

Samaa mieltä, paitsi että ei ehkä kuitenkaan sillä elämän ensimmäisellä sturiomatkalla. Siinä riittää jo se että kokee sen kulttuurishokin. Hienostella ehtii sitten myöhemmillä kerroilla. ;)
kettu77
13.04.2008 21:29:34

Jepulis jee...
Homma on förbii, kiitoksia vinkeistä!
Vedin yhden biisin suoraan pöytään ja kaksi podin läpi. Hankalimman biisin vedin ilman klikkiä fiilispohjalta ja jälki oli sen mukaista... No, kai se kuullostaa paremmalta kun raidat on siivottu ja volat tasattu... Itseäni häiritsi sellainen seikka että äänittäjä suorastaan vaati että käännän tonet bassosta täysille että sävelet ja iskut erottuisivat paremmin. Samallahan nauhalle tarttui myös kaikkea epätoivottua meteliä... Noh, eiköhän se miksausvaiheessa korjaudu... Paskamainen paikka se studio jokatapauksessa mielestäni on. Se käy ihan työstä ja on hyvinkin silmiä avaava kokemus. Se on nyt sitten dokumentoitu - I SUCK!
Visakoivu
13.04.2008 21:44:54
Se on nyt sitten dokumentoitu - I SUCK!

Aina on nauhoituksen jälkeen sellainen olo, että myyn kamat jne. Mutta se menee ohi viimeistään seuraavaan päivään mennessä.
70% ajasta ihminen, 30% ajasta basisti
Heikki L.
13.04.2008 22:33:22

Aina on nauhoituksen jälkeen sellainen olo, että myyn kamat jne. Mutta se menee ohi viimeistään seuraavaan päivään mennessä.

Jep, ns. studioskepsis. Joskus kestää kauemmin, mutta jokatapauksessa kelju olo.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Teijo K.
13.04.2008 22:53:14

Jep, ns. studioskepsis. Joskus kestää kauemmin, mutta jokatapauksessa kelju olo.

Heh, mulla on päinvastoin studiohypsis kun oon aina ihan innoissaan studion jälkeen vähän aikaa.
Heikki L.
13.04.2008 23:16:38

Heh, mulla on päinvastoin studiohypsis kun oon aina ihan innoissaan studion jälkeen vähän aikaa.

Tuo olisi kyllä mukavampaa.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Basismi
13.04.2008 23:32:52 (muokattu 13.04.2008 23:33:49)
Joo pahin masis iskee vasta sitten aikanaan kun kuulee lopputuloksen. Kaikenmaailman lauluraitoja hinkatessa korva ehtii jo turtua, mutta tuoreilla korvilla, ai ai.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
markotetri
14.04.2008 00:51:46
Joo pahin masis iskee vasta sitten aikanaan kun kuulee lopputuloksen. Kaikenmaailman lauluraitoja hinkatessa korva ehtii jo turtua, mutta tuoreilla korvilla, ai ai.

Mulla on useammin käynyt niin päin, että valmista äänitettä kuunnellessa, siis viikkoja tai kuukausia myöhemmin, ei ensin meinaa uskoa että kuuntelee omaa soittoa... Siis sillä, että homma kulkee ja narulle on tarttunut oikeasti hienojakin juttuja.

Joskus on joutunut tosissaan plokkaamaan niitä omia juttujaan valmiilta levyltä, että osaa ne sitten livenä...
Artificiality is normal to the medium.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)