Aihe: Uutta bassojen kimppatilausta Koreasta, anyone..
1 2 3 4 512 13 14 15 16
Hannu A
19.02.2008 14:44:30

Eihän tässä oo mitään järkeä.
Myöhästyy taas kitarat.

Asiakassuhteen suhteen suhteen olisi vähintään suotavaa tilata samassa syssyssä kaikki kitarat ja bassot.
Voi olla että 50 tuotetta tilaava saa vähän enemmän respektiä kuin janppa joka tilaa 25.

1. Kitarat ja bassot olivat viimeksikin kaksi toisistaan erillistä tilausta, jotka tehtiin noin viikon-kahden sisällä toisistaan joulukuussa (kuka niitä tarkkoja päiviä enää muistaa). Bassotilaus tuskin ainakaan suoraan vaikutti kitaroiden valmistumiseen, myöskin niiden toimitus tapahtui kahtena erillisenä lähetyksenä, jotka myös laskutettiin erikseen.

2. Asiakassuhdepuolesta voidaan keskustella, mutta viimeksi tilaukset erotettiin juuri sen takia toisistaan, että soittimien määrä lähti kasvamaan eksponentiaalisesti. 24 kitaraa tai bassoa on jo aikamoinen läjä puutavaraa ja on oma hommansa lähteä niitä roudaamaan. mitä enemmän soittimia, sitä enemmän roudaamista. 32 soitinta on ainakin mun mielestä aika maksimimäärä yhteen tilaukseen, niistä tulee 8 kollia, jotka vielä suht järkevästi mahtuu normaaliin farmariautoon. Minkä takia muuten luulet että sensonic laittoi heti kärkeen 24 kitaran maksimin tohon tilaukseen?

3. Kitaratilaukset järkännyt Sensonic ainakin on moneenkin kertaan ilmaissut oman mielipiteensä sen suhteen, mitä tulee moniin eri tilausartikkeleihin. Eli mitä vähemmän vaihtelua, sen paremmat mahdollisuudet onnistua. Toisin sanoen jos kaikille tulee just pilkulleen samoilla spekseillä oleva tuote, niin todennäköisyys sille, että joku saa jotain ihan muuta kuin mitä on tilannut on melko pieni. Jos sitten tilataan paria kolmea eri kitaraa, muutama erilainen basso, ja näitä vielä erilaisilla otelautakuvioilla ja erivärisinä ym... niin mieti millainen logistiikkahässäkkä siitä tulee tilauksen puuhastelijalle. Joka laatikko on avattava ja tarkastettava jne. puhumattakaan siitä tilasta jonka noiden varastoiminen vaatii...

4. En usko että sillä on suurtakaan merkitystä tilaako 25 vai 50 soitinta, puhutaan kuitenkin vielä melko pienistä määristä, wolf toimittaa kaikki alle 100 kitaran lähetykset lentorahtina anyways, vasta 100 kpl voisi saada merikontissa, toinen asia on se kuka haluaa altistaa soittimensa kosteudenvaihteluille muutaman viikon merikonttimatkan ajaksi.
Basisti Jumalan armosta
leksi-B
19.02.2008 14:58:06 (muokattu 19.02.2008 14:58:26)
Minä EHKÄ voisin olla mukana. Mulle kävis melkei mikä vaa 6- tai 7-kielinen. Jos seiskoja tulee tarpeeks ni oon sen kannalla enempi, mutta toi 6:nenki mitä on jo ehdotettu voisi käydä. Mut pidä mut siinä EHKÄ listalla kuitenkin vielä toistaiseksi!

Edit: pahoittelen huonoa suomenkieltäni.
Basso se mukava soitin!
Miikathebest
19.02.2008 15:23:19

1. Kitarat ja bassot olivat viimeksikin kaksi toisistaan erillistä tilausta, jotka tehtiin noin viikon-kahden sisällä toisistaan joulukuussa (kuka niitä tarkkoja päiviä enää muistaa). Bassotilaus tuskin ainakaan suoraan vaikutti kitaroiden valmistumiseen, myöskin niiden toimitus tapahtui kahtena erillisenä lähetyksenä, jotka myös laskutettiin erikseen.
Tyhmiähän ne siellä KHL:llä olisivat, elleivät "yhdistelisi" suunnilleen samaan aikaan ja samaan paikkaan menevien tilausten toimituksia. Ymmärräthän...

Jos ei farmariautoon mahdu, niin varmasti tilaajista löytyy vapaaehtoisia auttajia jopa pakettiautoinensa.
Tietysti asiakassuhteet paranevat, mitä enemmän kauppaa saman henkilöt keskenään käyvät. 5 vuoden ajan tuhansia kitaroita, ja Mr. Kim kutsuu Koreaan bisnes(=loma)matkalle.
Liikaa säröä!
Hannu A
19.02.2008 16:32:46

Tyhmiähän ne siellä KHL:llä olisivat, elleivät "yhdistelisi" suunnilleen samaan aikaan ja samaan paikkaan menevien tilausten toimituksia. Ymmärräthän...

Jos ei farmariautoon mahdu, niin varmasti tilaajista löytyy vapaaehtoisia auttajia jopa pakettiautoinensa.

Kyllä kyllä, ko. jutut eivät olleet ehkä niitä mun vahvimpia pointteja. Lähinnä eniten duunia on siinä, että nyrkkeilee ne tilattavien soitinten speksit kaikille sopivaan muotoon, sitten kun soittimia alkaa olla n. kappaletta, niissä tulee aika paljon duunia pelkästään siitä, että saa oikean luutun oikealle ihmiselle.
Basisti Jumalan armosta
efunkelist
19.02.2008 16:33:27

Kiinnostaako ketään muuta KDRB-4300AL ?
Tuollaisen voisin ottaa kyl, muista en tällä kertaa ole kiinnostunut.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
leksi-B
19.02.2008 16:39:51

laitas linkki siihen
Basso se mukava soitin!
Hannu A
19.02.2008 16:49:44

laitas linkki siihen

luetaan niitä vanhempia viestejä, jooko? löytyy linkki jo ihan ekasta viestistä koko ketjussa...
Basisti Jumalan armosta
leksi-B
19.02.2008 16:53:39
luetaan niitä vanhempia viestejä, jooko? löytyy linkki jo ihan ekasta viestistä koko ketjussa...

kappas, mä kyllä luin tuon, mutta en sitte nähnyt sitä (sokea). Anteeksi vain.
Basso se mukava soitin!
12 kol
19.02.2008 16:54:57

Ihan mielenkiintoinen peli kaiken kaikkiaan ,,, onkohan kieletkin läpi rungon ,,,
hinta kiinnostaa ja mitä värejä olisi saatavissa ,,,,,
jackbruce
19.02.2008 16:58:47
Viiskielisiä jos tilataan, niin olen mukana. Jäi kaduttamaan, kun en viimeksi lähtenyt mukaan.
leksi-B
19.02.2008 17:04:52
Noni nyt kun mietin paremmin, niin voisin olla mukana 6-7 kielisessä,jos pysytää siinä alle 250€:s. Ja jollei kutosia tai seiskoja tule tarpeeksi niin päädyn tuohon WTHB-S1:seen.
Basso se mukava soitin!
anthen
19.02.2008 17:33:31
Tuo kutonen olisi kaikista kiinnostavin, mutta jos sopiva 4- tai 5-kielinen tulee valituksi, niin olen mukana.

6-kielinen (WTHB-6W): http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/01_007.jpg
Miikathebest
19.02.2008 17:40:36

Viiskielisiä jos tilataan, niin olen mukana.

Voi olla.
WTHB-S7 on pelottavan houkuttelevan näköinen linnunsilmäkannellaan. Minun tuurillani kannessa ei varmasti olisi yhtäkään linnun silmää.
Liikaa säröä!
liquid7
19.02.2008 18:48:07
Tuo WTHB-S7 on ihan potentiaalinen vaihtoehto. Myös WTHB-5W on OK.
Tuon WTHB-5W ja WTHB-1S pähkinäpuu on kyllä toisiinsa nähden hyvin erinäköistä, jos 5W:n puu olisi tuon 1S:n näköistä, olisi se erittäin hieno ja hyvä vaihtoehto.

Osallistun jos jompikumpi noista vitosista tilataan (jos SSB ei saa kannatusta).
Hannu A
19.02.2008 21:21:12

käykää liittymässä huoneeseen Mnet - kimppatilaukset, sieltä löytyy keskustelusäie Uusi bassojen kimppatilaus. myöskin jonnin verran hintatietoja ym. Kaikki vakavampi keskustelu tapahtukoon siellä ja tämä yleinen puoli sitten olkoon enemmän sellainen "huudellaan vieraisiin pöytiin" -tyyppinen. Ehkä saadaan pidettyä nämä ketjut sitten helpommin lähestyttävinä.
Basisti Jumalan armosta
efunkelist
19.02.2008 21:57:34

olen samaa mieltä että huoneen puolella ollaan sitten jo puoliksi sitoutumassa hommaan. täällä saa huudella mitä lystää
Hannu A
19.02.2008 22:03:58

Pähkinärunkoisia bassoja tuosta kaikenkielisinä:

http://wolf3.en.ec21.com/co/w/wolf3/upimg/01_007.jpg

eli 6-kielinen suomeen kuskailtuna noin 200 Euroa muut siitä aina kympin per kieli alaspäin, näin nelikielinen pyörii 180 euron paikkeilla.

Vertailun vuoksi muuten kävin tänään levytukussa: halvin ibanez 215 Euroa, 4-kieltä pulttikaula, passiivi jazzarikopiomikit. Ihan hyvä peli, mutta kyllä ainakin noi wolfit mitä mä olen nähnyt pesee sen ihan kuus-muna... Halvin läpikaulainen oli kait jotain 700-800 euroa...

Kyllä nämä kimppatilaukset siinä mielessä siis oikeasti kannattavat, että hinta-laatu-suhde on aivan lyömätön.
Basisti Jumalan armosta
novo
20.02.2008 17:11:24
T-Bird tosiaan vaikuttais melko kiinnostavalta.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Hannu A
20.02.2008 23:00:38

Laitan tänne yleiselle puolellekin vähän perustotuuksia Wolf-mallistosta ja tilaamisesta:

Minimitilausmäärä on periaatteessa 12 kpl/malli, mutta tehtaan edustaja mr. Kim kyllä jousti ensimmäisenkin bassotilauksen kanssa noista määristä. Eli kunhan soittimien yhteismäärä on tarpeeksi iso ja jokaista tilattavaa mallia on muutamia kappaleita niin lienee OK. Siis 24-32 bassoa kolmea eri mallia onnistuu melko varmasti.

Periaatteessa bassot ovat tilattaessa sellaisia kuin kuvastossa, jos haluaa niihin jotain ekstraa maksaa se seuraavasti:

+5 USD Wilkinsonin virittimet
+13 USD Eebenpuinen otelauta
+20 USD Neliönmuotoiset otelautamerkit, tai köynnöskuvio (myös muut erikoisemmat upotukset)
+5 USD Lakkapinta tai Väri (myös petsaus)
+3 USD Vasenkätisyys
+20 USD EMG Select -mikit

Nauhattomuus on samanhintaista kuin nauhallisuus.

Näistä kannattava sijoitus on virittimet ja mahdollisesti otelautakuviointi sekä lakkaus. KS. aiemmat ja myöhemmät keskustelut yleisellä puolella ja mnet-kimppatilaus huoneessa. Huoneessa kannattaa tutkailla erityisesti sitä palaute-keskustelua, josta sitten epävarma voi saada rohkaisua kun miettii lähteekö mukaan.
Basisti Jumalan armosta
efunkelist
20.02.2008 23:28:01

+5 USD Wilkinsonin virittimet
Tää on ihan ehdoton kyllä!

+13 USD Eebenpuinen otelauta
Tämä taas hyvin kyseenalainen...

+20 USD EMG Select -mikit
Ja tätä taas en suosisi ollenkaan. Noi emg-select-mikit ei ole mitään huippumikkejä vaan ihan keskikastia ja tehtaan omat mikit ovat kuitenkin täysin soittokelpoiset ja toimivat. Jos joku oikeasti haluaa hyvät mikit niin kannattaa suorilta investoida sitten ihan oikeisiin merkkimikkeihin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)