Aihe: Basso vahvistin
1 2 3 4
Dropped C
29.12.2007 03:46:19 (muokattu 29.12.2007 03:56:20)
MOI
"Vehkeeksi" ehkä ok. Mutta jos oikeata bassosärösoundia haetaan, ja jätetään tissin läpyttelyt sikseen (jäähyvä, jäähyvä, jäähyvä,sano) niin Ampeg SVT settiä on hyvin vaikea peitota.

Mitäs tämä nyt sitten tarkoitti? ValveDrive maksaa kuitenkin 1/10 siitä mitä SVT-läjä. Ja toimii trankkupelien kanssa kuin junan vessa. Todellakin toimii. Tottakai parhaat rutinat lähtee juurikin siitä SVT + rantis yhdistelmästä, mutta EBS:n spedulla voi yrittää emuloida edukkaammin.

Edit: Ollaanko sitä katkeria siitä että alle 300:n spedulla pääsee asiallisiin "putkisoundeihin" käsiksi?
okabass
29.12.2007 04:35:45 (muokattu 29.12.2007 04:40:55)
Mitäs tämä nyt sitten tarkoitti? ValveDrive maksaa kuitenkin 1/10 siitä mitä SVT-läjä. Ja toimii trankkupelien kanssa kuin junan vessa. Todellakin toimii. Tottakai parhaat rutinat lähtee juurikin siitä SVT + rantis yhdistelmästä, mutta EBS:n spedulla voi yrittää emuloida edukkaammin.

Edit: Ollaanko sitä katkeria siitä että alle 300:n spedulla pääsee asiallisiin "putkisoundeihin" käsiksi?

MOI
Voi neitiä. " ...spedulla voi yrittää...". Simulaatio on aina vain simulaatio.
Ceterum censeo moderator esse delendam
Sir Härö
29.12.2007 06:01:17 (muokattu 29.12.2007 06:03:01)
MOI
Voi neitiä. " ...spedulla voi yrittää...". Simulaatio on aina vain simulaatio.

MOI
Kyllähän tuo valve drive ajaa täysin asiansa putkipotkuna. Juuri sellaisena joksi se on tarkoitettukkin.
Ei tietenkään se päihitä ampeg-läjää, mutta ei se sen tarkoituskaan ole :)

VD:n tarkoitus on käsittääkseni olla vaan vitusti muita kovempi säröpoljin.
Rokkipolsii
Kefiiri
29.12.2007 09:44:51
Wateista ja niiden riittävyydestä tällanen yksioikoinen perusfakta transistoricomboista.

Kotikäyttöön riittää 5-15W pikkucombo
20m2 treenikämpälle riittää 60W
50m2 treenikämpälle riittää 100W
80m2 treenikämpälle sitten 100 - 130W
jne..

Johan mä nyt ihmettelen ettei kukaan tunnu olevan samaa mieltä Willien kanssa. Asiahan on just noin mitä lainauksessa sanotaan.

Ja pikkucombo on kotioloissa vallan hyödyllinen keksintö. Luurit päässä soittaminen on viheliäistä.
J.Hollström
29.12.2007 10:18:24

Löytyykö tästä vitusti kovemmasta mitään näytteitä mistään? Google ei jeesannut, eikä EBS:n omat sivutkaan.

Olisi kiintoisaa kuulla miten kova purkki se on.
Kefiiri
29.12.2007 10:39:27
Löytyykö tästä vitusti kovemmasta mitään näytteitä mistään? Google ei jeesannut, eikä EBS:n omat sivutkaan.

Eikös tuossa sivun alimmaisessa viestissä mahda olla linkki jonkin sorttisiin VD-sampleihin?

http://forum.megabass.it/viewtopic.php?t=5920
J.Hollström
29.12.2007 10:57:28
okabass
29.12.2007 11:50:24 (muokattu 29.12.2007 11:55:44)

MOI

Ei millään pahalla, mutta _minusta_ nuo samplejen pörinät saisi aikaan ihan millä riemurasialla hyvänsä. Jos ei parempaa säröä tarvitse, niin vaikkapa Behringer toimisi ok (n. 20 eur). Tietysti soittaja ja äänityksen laatukin vaikuttaa. Jos pitäisi mainita omasta mielestä pahaan kuuloinen eturauhanen, olisi se BJF bassosärö.

http://www.custom-sounds.com/epages … 6274159fa3d3d06b5+FI/products/12012

Ps. _Minusta_ ebs on yliarvostettua keskinkertaisuutta. Poislukien muutamat pedaalit (mm. Multicomp ja oktaaveri).
Ceterum censeo moderator esse delendam
Seba
29.12.2007 12:01:31

Ei mitenkään kovin ihmeelliset samplet juu.

Itse käydän valvedrivea etusena ja hyvin pientä säröä siinä joten en siihen ota kantaa kun en mitää heviä rämpytä.

Etusena toimii ainakin kuin unelma, herättää traynorin putkikoneenkin todellakin eloon kunnon buustilla ja paremmilla säätömahdollisuuksilla mitä nupista itsestään löytyy.
En kyllä vaihtaisi pois, jotenkin ponneton soundi ilman sitä.

Pelkäksi säröksi varmaan käy joku halvempikin purkki, mutta en kadu pätkääkään 240e sijoitusta.
tauranen
29.12.2007 13:22:06
Omistin Valve Driven vähän aikaa, en pitänyt laitetta mitenkään ihmeellisenä. Samaan soundiin pääsee Behringerin BD21 purkilla (siis sillä sansamp kopiolla) tosin vähän joutuu behringeriä säätämään enemmän. Itsellä on tällä hetkellä tuo behringer ja sansamp, joista sansamp on kyllä parempi ja kalliimpi. Tosin käytettynä saa varmaan alle 150e.

Purkitkaan ei korvaa kyllä putkivahvistinta. SVT on SVT ja hinnat pilvissä, mutta jälleen kerran käytettynä saa laadukkaita putkivahvistimia joilla pärjää enemmän kuin hyvin.

Valve drive ei kyllä ole hintansa arvoinen uutena, Behkun pedaali taas on hinta-laatusuhteeltaan erinomainen, sansamp siltä väliltä. Jos putkisärö pedaalin ostaisin nyt, se olisi ilman muuta sansamp, aloittelija pärjää tuolla behkullakin aika mainiosti.
Sir Härö
29.12.2007 15:22:12
Ei mitenkään kovin ihmeelliset samplet juu.

Itse käydän valvedrivea etusena ja hyvin pientä säröä siinä joten en siihen ota kantaa kun en mitää heviä rämpytä.

Näin se mielestäni parhaiten pääseekin oikeuksiinsa. Vaikka soittaisikin sitä hevimeteliä.

Eikä nuo samplet mitään ihmeellisiä olleetkaan. Parhaimman kuvan laitteesta saa kun kokeilee itse.
Rokkipolsii
Dropped C
29.12.2007 17:16:00
Joo, en itsekkään pitänyt noista sampleista. Ja parhaiten siis tuo VD toimii kun gainit ovat minimissä ja varsinkin trankkupelin edessä. Muutos soundin laadussa on valtava tällöin. Ja vaikkakin soittelisikin sitä medallia.

Mutta kuten Seba tuossa sanoi, niin kyllä se ainakin vielä myös Traynorin putkinupin soundia parantaa myös kummasti. Omasta mielestä paras 240:n sijoitus bassoroippeisiin ikuna. SansAmppi kuulosti kovin elottomalta ja kolisevalta VD:hen verrattuna, kun basistikolleegan kanssa reeniksellä vertailtiin.
J.Hollström
29.12.2007 22:55:54
Joo, en itsekkään pitänyt noista sampleista.

Pistäkääs samplejä joista vois pitää.
Seba
29.12.2007 23:06:35

Ei kai tosta pelkkiä särösampleja kannata pistääkkään..
Parhaat samplet varmaan saisi kun putkeen soittaisi bypassina, siitä kytkee päälle ja siitä vielä polkaisee vintagenamiskan päälle.

Muutamilla eri säädöillä kun tekisi tuon niin saisi varmaan jonkunlaisen käsityksen vehkeen ominaisuuksista.

Itse en tällä hetkellä pysty mitään nauhoittelemaan, saati että nörttikyvyt olisivat sitä luokkaa että osaisin ne vielä nettiin laittaa, muuten kyllä voisin tehdäkkin :)

Ainakaan kuukauteen en moista pysty tekemään, ehkä sitten kun saan aktiivit ja innon opetella nörtteilemään laitan jos muut ei jaksa.
Sir Härö
29.12.2007 23:44:32
Pistäkääs samplejä joista vois pitää.

Harmi kun en aikoinaan nauhoitellut mitään kun VD:n vielä omistin :(

Enkä mä nyt siis meinaa että valve drive olisi jokaisen kovan basistin perusvarma työkalu, vaan että valve driven avulla saa halvastakin vahvistimesta irti hyvät saundit.

Itselläni oli hartken pieni trankkunuppi, jonka oma saundi oli kylmä ja munaton. Valve drive muutti saundin täysin siedettäväksi.
Rokkipolsii
J.Hollström
30.12.2007 00:48:30
Mielummin hommaan suoraan semmosen vahvistimen jonka soundia ei tarttee tolla vd:lla pilata.
Seba
30.12.2007 01:17:37 (muokattu 30.12.2007 01:23:55)

Sanoo mies jonka kamalistaan kuuluu
# Mighty Red Distortion
# Little Green Wonder
# Roger Mayer Voodoo-1
# Boss FDR-1
# Boss CE-5
# Boss RV-2
# Boss OC-3
# Boss DR-5
# Boss PS-2
# Loco Box Flanger
# DOD FX80-B
# French Fries
# Bad Monkey
# Jimi Hendrix Classic Fuzz
# Yamaha DG Stomp
# Korg Pandora

Vai onko kaikki kitarasälää?

Ilmeisesti noista mikään ei sitten vielä ole hyvä:
* Carlsbro Top 100 ('75)
* Markbass Little Mark II ('07)
* Fender Hot Rod Deluxe ('07)
* Ampeg SVT810E ('06)
* Markbass Traveler 121H
* Guitar cabinet 2x12" Celestion V30
* Bass cabinet 1x10" Eminence Gamma

?

Oletko sitten paljonkin kokeillut VD:n kanssa soittamista omilla vehkeilläsi kun on noinkin selkeä mielipide? Vai perustuuko mielipide suoraan noihin surkeisiin sampleihin?

Toiset tykkää äidistä, toiset isoäidistä...
Sir Härö
30.12.2007 01:57:09
Mielummin hommaan suoraan semmosen vahvistimen jonka soundia ei tarttee tolla vd:lla pilata.

Itse sain aikoinaan oman VD:ni reilulla huntilla, joten sekin vaikuttaa pakosti mielipiteeseeni siitä. En tiedä ajaako se asiaansa 300 euron polkimena, koska mulla ei ole kokemusta. Mulla on kokemukset vaan siitä satasen polkimesta.

Se ainakin toimi vitun hyvin tarkoituksessaan. Oli tosin melko yhdensaundin vehje. En tiedä sitten, kai kolmensadan VD on sitten huonompi :´--(

:)
Rokkipolsii
Seba
30.12.2007 13:56:56

Ainahan sitä voi laittaa 2500 kiinni pelkkään kunnolliseen ampegin kiinalaiseen nuppiin ja toinen mokoma johonkin mesan powerhouseen. Ehkä sitten ei tarvitse pilata soundeja lisäpurkeilla.

Harrastelijana itse päädyin kumminkin sijoittamaan karvan päälle tonnin traynoriin ja ebs 410cl:n, ja rahaa jäi vielä valvedriveen jolla paketti alkoi soimaan kunnolla.
J.Hollström
30.12.2007 17:09:18
Vai onko kaikki kitarasälää?

Voi noita käyttää bassollakin.

Ilmeisesti noista mikään ei sitten vielä ole hyvä:

On ne ihan jees.

Oletko sitten paljonkin kokeillut VD:n kanssa soittamista omilla vehkeilläsi kun on noinkin selkeä mielipide? Vai perustuuko mielipide suoraan noihin surkeisiin sampleihin?

Ei oo Valve Drivesta omaa kokemusta. Tarkoitin sitä, että mielummin hyväsaundinen vahvistin suoraan, kuin semmonen että siihen pitää tyrkkiä väliin joku pöristin ennenkuin sillä tulee juttuun.

Yhtään semmosta bassolle tarkoitettua säröä ei ole tullut vielä vastaa, jonka saundi pesisi suoran putkistyrkkarisoundin, minun mielestä. Eihän sitä tiedä vaikka toi Valve Drive semmonen olisikin, mutta uskallan epäillä. Mulla pyörähti Mesa Boogien Bottle Rocket, jossa oli 2 etuasteputkea. Erilaisia putkia ja niiden keskinäisiä järjestyksiä vaihtamalla sai erilaista pörinää pihalla. Möin senkin pois, kun soundi ei vakuuttanut. Saman kohtalon on kokeneet kaikki muutkin bassosäröt. Ehkä ne ei oo vaan mun juttu. Säröä pitää olla aika rankasti, että sen bändin seassa erottaa, ja silloin siitä soundista on syöty jo paras terä ja botne pois.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)