azrah 02.10.2007 17:21:34 (muokattu 02.10.2007 17:22:54) | |
---|
Basson asema on pysynyt suht korkealla (lähinnä vartaloon nähden), hieman istuma-asennon alapuolella. Kovasti tekisi mieli heittää bassoa pykälä alemmas jokaisen rumpalin turrrrrkataka-fillin kohdalla, eli tilanteen mukaan menee aika pitkälti. Sitä soittoasentoa kyllä kannattaa tosissaan miettiä! Ps. on varmaankin hieman turhaa mitata hihnan pituutta senteissä, asia kun riippuu paljolti soittajan koosta. Itseni ollessa pygmi, alkaa toisilla basisteilla monesti kurkkua kuristamaan heidän soittaessaan bassollani. |
Zarmo 02.10.2007 17:56:18 | |
---|
Tuo on joskus tuottanut hankaluuksia meikäläiselle. Jos basso on kovin ylhäällä, oikea ranne on koukussa. Ei tykännyt. Jos basso on liian alhaalla, vasen käsi on oudosti ja on hankala soittaakin. Olen muuten psykopaatti
Sosiaalinen tyylini on alistava ja vihamielinen: itseä vähättelemällä sopeutuminen: masokistinen tyyli
Vapinamonologeja |
potatomoto 02.10.2007 17:57:55 | |
---|
Silleen että basso roikkuu vyön alapuolella. Emmie missää beatlesissa soita :) Joo. |
leksi-B 02.10.2007 18:26:57 | |
---|
silleen että munanpää näkyy just basson alapuolelta, mutta joillaki basso on silti hyvinki korkeella ja joillaki taas täytyis pitää polvis.. mutta mulla o sopiva :) Basso se mukava soitin! |
kondensaattori 02.10.2007 18:31:05 | |
---|
Oma pituuteni on 170 cm ja bassohihna reiästä reikään mitattuna 93 cm. Lienee aika korkea verrattuna muihin. Se on aika tarkkaan samalla korkeudella kuin istuen soittaessa. Jos basso on kovin alhaalla, on vasemman käden ranne aika ilkeässä asennossa ja peukuttelu hankaloituu myös. |
M-Juhana 02.10.2007 21:40:19 | |
---|
Mä olen niin alussa basso-harrastuksessa, et mulla ei ole edes vielä hihnaa. Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964. |
Boggit 04.10.2007 17:17:34 | |
---|
Njoo. Enhän minä nyt sitä hihnaa pidä muulloin kuin treeneissä siinä optimaalisessa istuma-seisonta-asennossa ja keikoillahan aina pitää vähän revitellä ;D eli hihna on aina optimaalisessa asennossa :( |
reaper666 04.10.2007 21:25:23 | |
---|
Billyn livenä nähtyäni voin sanoa, että ehkä hänellä on ergonomisesti basso hyvällä korkeudella mutta vitun ruman näköistä kun 2m pitkä äijä pitää sitä niin ylhäällä.. Itse pidän juuri tuossa sukuelinten kohdalla.. Se on soitannollisesti ja ulkonäöllisesti hyvä paikka. Joidenkin mielestä voi olla turhan kuuloista mutta mielestäni keikoilla soittaessa ulkonäkökin ratkaisee.. |
Perus basisti 13.10.2007 17:04:33 | |
---|
Itte pidän bassoo melkein niin alhaalla kuin mahdollista, koska omasta mielestäni se on melko höntin näköstä kun kaverilla on basso suussa. Tämähän on kuitenkin makuasia, joten oikeata tai väärää vastausta ei ole. |
ensivian 13.10.2007 18:06:36 | |
---|
Itselläni roikkuu basso siellä munien korkeudella, jolloinka oikean käden ranne on suht suorassa. Tämä taas aiheuttaisi vasemmalle kädelle ylimääräistä koukistelua, ellei toinen hihnatappi olisi aivan kaulaliitoksen kohdalla. Elikkä nyt basson runko on siellä munissa ja lapa suunnilleen pään vieressä. Sellainen Chapman Stick -tyyppinen asento. Summa summarum: sillä missä asennossa basso kaulalla roikkuu on myös hitosti merkitystä. |
Antti Takalo 14.10.2007 18:52:31 | |
---|
Pitipä mitata. 153cm. Onko mulla pisin hihna? Hah! Sillähän ei toki ole mitään väliä miten sen hihnan laittaa, tai missä asennossa bassoaan haluaa pitää. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
Karlsson 14.10.2007 18:59:49 | |
---|
Pitipä mitata. 153cm. Onko mulla pisin hihna? Hah! Sillähän ei toki ole mitään väliä miten sen hihnan laittaa, tai missä asennossa bassoaan haluaa pitää. Kävin tossa nyt ihan oikeasti mittaamassa hihnani (edellinen mitta kun oli hjuumorilla heitetty, ohi män.) niin 159cm. Mutta bassohan ei kauhean alhaalla kuitenkaan roiku, olen niin plösö, että tarvitsee tuota mittaa. Mutta pääpointti oli, että mulla on pitempi ku sulla. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
Antti Takalo 14.10.2007 19:01:12 | |
---|
Kävin tossa nyt ihan oikeasti mittaamassa hihnani (edellinen mitta kun oli hjuumorilla heitetty, ohi män.) niin 159cm. Mutta bassohan ei kauhean alhaalla kuitenkaan roiku, olen niin plösö, että tarvitsee tuota mittaa. Mutta pääpointti oli, että mulla on pitempi ku sulla. Elämälläni ei ole enää merkitystä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Riutta |
kondensaattori 14.10.2007 22:42:56 | |
---|
Elämälläni ei ole enää merkitystä. Helppohan sitä on hihnaa vähän pidentää. |
Antti Takalo 15.10.2007 09:22:52 | |
---|
Helppohan sitä on hihnaa vähän pidentää. No höh. Sittenhän se ois liian pitkä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Riutta |
cheez 30.12.2007 19:57:15 | |
---|
Kyllä se kieltämättä se visuaalisuus, soitettava musiikki ja itse basso ainakin vaikuttavat omaan hihnan pituuteen. Jazzarilla kun painelee menemään homoilua, niin basuuna on tuossa "johtopaikan" kohdalla, kun taasen Thunderbird roikkuu polven alapuolella rämistellessä. Turha se on miettiä; olet kuitenkin basisti, eikä ketään yleisössä oikeasti kiinnosta... Mistä jauhomadot ilmestyy jauhopussiin? |
BassLass 30.12.2007 20:23:50 (muokattu 30.12.2007 20:25:11) | |
---|
Aika monella on tää "housuja ei ole joten munat basson taakse" tai sitten "Haluan vähäsen pelotella ihmisä villillä jörkäleellä joka tulee esiin basson yltä/alta" Kuulun noihin ensimmäisiin. Jos joku ottaisi bassostani kiinni sillon ku se on hihnassa ja kaulassa ja päästäisi heiluriliikkeeseen niin isyys läks! Ja jotku täällä vertailleet hihnan pituutta senteissä. 165cm! |
pekezu 30.12.2007 21:01:11 | |
---|
Itselläni on tuo nahkahihna tällä hetkellä niin lyhyenä kuin mahdollista, alimmassa pykälässä. Olisikohan se abaut 150cm pitkällä. Eniveis, tuosta ylemmäksi/alemmaksi ei kiinnosta laittaa, ylempänä alkaa soittokäsi stressata, alempana plekukäsi. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Petri-helena 18.04.2015 10:11:29 | |
---|
Juuri tilasin mokkanahkasträpin joka ei luisu soitossa Oululaisesta liikkeestä. Pituus 175-2 metriä. Riittää. |
Topiello 18.04.2015 11:37:56 | |
---|
Piti laittaa alkuun jatsariin hihna, kun ei pysynyt muotonsa puolesta istuessakaan sylissä. Nyt oon jo tottunu vaikka eihän tuo kaikkein oudoin muoto ole. Totuttelua vaatii resariin tottuneena. |