Aihe: Hybridicomboista
1 2
absqua
05.09.2007 10:21:58
Perinne-SVT on kieltämättä testaamatta, joten siinä olen kuulopuheiden varassa. SVT2 Prota (?) oon testaillut eikä siitä ole kerrottavaa. Ei kestänyt korvat luukuttaa niin paljon että pääte olisi alkanut saturoitua. Piakkoin voin ehkä kertoilla kokemuksia mesan nelisatasesta.
Erilaisia hybridietuasteita on toki testailtu. Joissain on isokin ero trankku/putkipuolen välillä (kiinteä eq) ja toisissa ei. Etuasteputkea kannatan kyllä periaatteesta, etusta kun tulee helposti ajettua vähän yli. Pääteputkien autuaaksi tekevästä voimasta en ole vakuuttunut.
Behringeristiksi en ala. Mulle on tärkeetä että kamoissa on vakuuttava logo josta saa rispektiä.
;)

Jos sulla on haussa nimenomaan sellainen soundi jossa pääte alkaa kyykistyä niin kannattaa panostaa 100-200W putkivahvistimiin. Ei perinne SVT:kään mene kyykkyyn ihan pikkuvolumella. Mutta ei se myöskään kliiniltä trankkunupilta kuulosta, päinvastoin.

Mulla on tapana kyykyttää SVT:n etusta hieman.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
mr.bungle
05.09.2007 20:12:58

Putkipääte kuulostaa putkipäätteeltä koko ajan, ei se ole volyymistä kiinni.

Eikös putkipäättärin vaste oo samanlainen lineaarinen kuin trankulla jos hönkää on alle saturoimiskynnyksen.
bassolla hanuriin
Teijo K.
05.09.2007 20:23:27

Eikös putkipäättärin vaste oo samanlainen lineaarinen kuin trankulla jos hönkää on alle saturoimiskynnyksen.

Eihän se vaste ole lineaarinen trankuillakaan?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
hollstro
05.09.2007 20:49:22

Onhan se sinnepäin jos mitataan vain taajuusvastetta. Taajuusvasteella on kuitenkin vain osittainen merkitys saundiin. Saundiin vaikuttavat myös esim:
- kohinataso
- signaalin nousu- ja vaimenemisnopeus (transienttitoisto)
- erilaiset säröt ja niiden harmoniset kerrannaiset

Hifi-lehti ja Tekniikan maailma ovat aika pahasti aivopesseet monta sukupolvea tuijottamaan vahvistimen ja kaiuttimen mitattua taajuuskäyrää. Nekun on suorat niin homma on bueno. Jengi ei enää luota siihen mitä kuulee, vaan katsoo paperista että hyvä on peli, eikun ostamaan. Vasta viime vuosina on myönnetty että kuuntelemalla ne kunnon vehkeet löytyvät.

Tämän lisäksi orkesterivahvistimilta ei edes odoteta suoraa taajuustoistoa vaan oma saundi (eli virheet ideaalitoiston verrattuna) on haluttu ominaisuus.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)