J.Hollström 29.05.2007 14:18:58 | |
---|
Eikös AC/DC:n basistilla jossakin vaiheessa ollut musari? Kyllähän sieltä basso kitarasäröjen alta erottuu mielestäni. AC/DC:n bassojen erottuminen levyiltä on todella niukkaa, ei johtune bassoista vaan tuotantotyylistä. Basso ei todellakaan ole miksattu pintaan kovinkaan monella levyllä. Omasta mielestä voisi olla enemmänkin esillä. Tsekatkaapa vaikkapa Fly on the wall -levy. Missä basso? |
2541 29.05.2007 15:16:25 | |
---|
Kevin Gilbertin "Thud" ja "The Shaming Of The True" -levyillä olen kuulevinani Music Man -soundia ja helvetin hyvin erottuu. Gilbert on soitellut bassot aika pitkälti plekulla. Esimerkkinä biisi "Certifiable #1 Smash". http://www.myspace.com/kevingilbertfan (kolmas biisi ylhäältä). Tom Hamiltonilla toimi myös Sabre Aerosmithin "Night In The Rutsilla". |
Antti K. 29.05.2007 16:28:36 (muokattu 29.05.2007 16:29:24) | |
---|
Erottelevaa musarisoundia voi kuunnella mm. Chris Rean, Saden ja Paul Youngin 80-luvun tuotannosta. Elton Johnin basisti käyttää 5-kielistä StingRayta. Eros Ramazzotin keikkabasistilla oli myös moinen. David Bowiella on mainio tyttöbasisti, joka soittaa StingRayta Ampegin kamojen kautta. Joko joku sanoi: TikTak? Niin, ja kun Bettina S. kävi kylässä Eva Dahlgrenin luona lahden tuolla puolen, oli Evan studiossa kitaroita kymmenen ja yksi basso: valkoinen Sabre. E: Ja Tony Levin Peter Gabrielin taustalla. Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
sirdickyj 29.05.2007 16:56:08 | |
---|
AC/DC:n bassojen erottuminen levyiltä on todella niukkaa, ei johtune bassoista vaan tuotantotyylistä. Basso ei todellakaan ole miksattu pintaan kovinkaan monella levyllä. Omasta mielestä voisi olla enemmänkin esillä. Niin, ja ton bändin kohdalla puhutaan kokonaissoundista, joka on tarkkaan mietitty. Siellä ei yksittäisen soittimen erottuminen paljoa liikauta. Niillä live-dvd:illä, mitä omistan, on kyllä basso havaittavissa. Mutta nimenomaan havaittavissa. Ja kyllä toi Musari meitsilläkin kuulosti ihan hyvälle ulospäin, kun kuuntelin keikka-äänitteitä. Mutta ei ollut kiva soittaa, kun soundi oli kaikkea muuta kuin dynaaminen, ihan sama, mitä riuhtoi tai oli riuhtomatta. |
Samu S. 29.05.2007 17:16:59 | |
---|
Jos sellaisia foorumisteista löytyy, voisivat Bongon omistavat tai bassoa kattavammin testanneet ilmoittautua ja jakaa kokemuksiaan. Kuulisin juttuja hyvin mielelläni. Mainion oloinen vempele kertakaikkiaan. Itse olen vasta hankkinut StingRayn, enkä soita sillä bändissä, joten en osaa tähän soundin erottuvuusvääntöön ottaa kantaa. |
Tana 29.05.2007 17:27:48 (muokattu 29.05.2007 17:28:38) | |
---|
juki68: AC/DC:n bassojen erottuminen levyiltä on todella niukkaa, ei johtune bassoista vaan tuotantotyylistä. Basso ei todellakaan ole miksattu pintaan kovinkaan monella levyllä. Omasta mielestä voisi olla enemmänkin esillä. Tsekatkaapa vaikkapa Fly on the wall -levy. Missä basso? No joo, lähinnä Back in Blackissa olen ollut bassoa erottavinani aina biisin kuullessani, mutta muuten AC/DC - tietous ei ole mulla kovin kattavaa. Seer-o: Itse olen vasta hankkinut StingRayn, enkä soita sillä bändissä, joten en osaa tähän soundin erottuvuusvääntöön ottaa kantaa Mulla on n. viidellä keikalla ollut musari käytössä ja aina on erottunut hyvin säröisemmilläkin kitarasoundeilla niin lavalla kuin yleisössäkin. Oman mielipiteen ja videokameralta katsotun keikkataltioinnin perusteella. Tuohon dynaamikkakysymykseen on hankala ottaa kantaa kun olen muutaman vuoden lähes yksinomaan tuota Stigua soitellut, niin lienen jo niin tottunut sen "kompressioon" ettei se minua häiritse. Voisin havainnollistaa eroa esimerkiksi näin: Soittamissani Fenderin bassoissa minua häiritsee yliampuvan kovaääniseltä tuntuva G-kieli, kun taas Fendereillä enemmän soittavat valittavat musarin G:n kuuluvan heikosti. Tottumuskysymys taitaa siis olla. Diiba daaba |
rmac 29.05.2007 17:34:51 (muokattu 29.05.2007 17:42:14) | |
---|
..Itse olen vasta hankkinut StingRayn, enkä soita sillä bändissä, joten en osaa tähän soundin erottuvuusvääntöön ottaa kantaa. Tuossa joku tuntematon metsuri soittaa StingRaylla ja hyvin kuuluu. http://www.youtube.com/watch?v=w-hxxG5M1qI PS Tuota erottuvuutta voit kokeilla silloin, kun sun muijas rähjää sulle taas monilla eri taajuuksilla :) |
Teijo K. 29.05.2007 19:32:29 | |
---|
Erottelevaa musarisoundia voi kuunnella mm. Chris Rean, Saden ja Paul Youngin 80-luvun tuotannosta. Elton Johnin basisti käyttää 5-kielistä StingRayta. Eros Ramazzotin keikkabasistilla oli myös moinen. David Bowiella on mainio tyttöbasisti, joka soittaa StingRayta Ampegin kamojen kautta. Joko joku sanoi: TikTak? Niin, ja kun Bettina S. kävi kylässä Eva Dahlgrenin luona lahden tuolla puolen, oli Evan studiossa kitaroita kymmenen ja yksi basso: valkoinen Sabre. E: Ja Tony Levin Peter Gabrielin taustalla. Rea, Sade, Paul Young... Taitaa toi Tiktak olla kaikkein eniten rok noista. Muillahan on toppatakin pehmeä soundimaailma muutenkin. :) Plekuhan on sellainen laite, että sillä saa erottuvaksi minkä vain. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
absqua 29.05.2007 19:53:43 | |
---|
Peppers-orkan vanhemmilta levyiltä kuulee myös erottuvaa musarisoundia. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Haitaristi 29.05.2007 20:03:13 | |
---|
Peppers-orkan vanhemmilta levyiltä kuulee myös erottuvaa musarisoundia. Vähän offtopic mutta: Millä levyillä flea muuten käytti musaria ja mihin se siirty sen jälkeen? modulukseenko? |
Teijo K. 29.05.2007 20:13:38 | |
---|
Peppers-orkan vanhemmilta levyiltä kuulee myös erottuvaa musarisoundia. Ja ohutta näkkärikitaraa. Point mistaken again. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
sirdickyj 29.05.2007 20:29:53 | |
---|
Peppers-orkan vanhemmilta levyiltä kuulee myös erottuvaa musarisoundia. jaa'a, soittikohan sitte Musareilla, vai mites se meni? jossain kamaselvityksessä oli aika yllättäviä valintoja selitetty. Mutta BSSM:llä kyllä taitaa soittaa tolla Musarilla, ainakin kuvissa. |
absqua 29.05.2007 20:33:22 | |
---|
Ja ohutta näkkärikitaraa. Point mistaken again. Tavoittelemani ironia ei tainnut osua herra maisterin haaviin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Samu S. 29.05.2007 20:41:43 (muokattu 29.05.2007 20:43:00) | |
---|
Olettaisin, että äänitys- ja miksaustaitojen ollessa kohdillaan pystyy kokolailla millä tahansa sähköbassolla saamaan aikaan hyvän äänitetyn bassosoundin. Vaikka nyt sitten erottuvankin, jos semmosta kaivataan. Ovatko nämä bändisoitossa ilmenevät erottumis- ja muut ongelmat nimenomaan Music Manin bassoille ominaisia vai ilmeneekö niitä muiden valmistajien soittimilla? Minkälaisia ratkaisuja - basson vaihtamisen lisäksi - musaristit ovat aikojen saatossa ongelmaan kehitelleet? Luulisi ainakin, että sellaisia on. e: Vai onko tässä edes kyse ongelmasta vaan vain erilaisista bassoista? Kyselen, kun en tiedä. |
Antti K. 29.05.2007 20:50:19 | |
---|
Tuossa joku tuntematon metsuri soittaa StingRaylla ja hyvin kuuluu. http://www.youtube.com/watch?v=w-hxxG5M1qI PS Tuota erottuvuutta voit kokeilla silloin, kun sun muijas rähjää sulle taas monilla eri taajuuksilla :) Pöllipino on mestari. Biisissä ei vaan oo särökitaraa, niin se basso sopii siellä erottumaan. Claptonin edesmennyt basisti Carl Radle (kuoli 1980) soitti jossakin vanhassa tv-taltioinnissa täysmusarin vehkeillä, eli StingRay ja HD130 nuppi ja MM-kaapit. Muistelen, että bassosoundi oli yhtä muhkua ja huminaa. Vai olisko mulla ollut tv liian pienellä. Tämä tuli tv:stä siis valovuosia sitten. Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
Karlsson 29.05.2007 20:55:27 | |
---|
Olettaisin, että äänitys- ja miksaustaitojen ollessa kohdillaan pystyy kokolailla millä tahansa sähköbassolla saamaan aikaan hyvän äänitetyn bassosoundin. Vaikka nyt sitten erottuvankin, jos semmosta kaivataan. Ovatko nämä bändisoitossa ilmenevät erottumis- ja muut ongelmat nimenomaan Music Manin bassoille ominaisia vai ilmeneekö niitä muiden valmistajien soittimilla? Minkälaisia ratkaisuja - basson vaihtamisen lisäksi - musaristit ovat aikojen saatossa ongelmaan kehitelleet? Luulisi ainakin, että sellaisia on. e: Vai onko tässä edes kyse ongelmasta vaan vain erilaisista bassoista? Kyselen, kun en tiedä. Jos sanotaan, että musarissa on omanlaisensa soundi ja se joko sopii tai ei sovi soittajalle. Sama homma kaikissa bassoissa, jokaisella kun on oma luonteensa. Mullon kamat. |
nabmover 29.05.2007 20:55:59 | |
---|
2) en osannut soittaa, kun ei ollut kaulamikkiä, johon tukea peukalo. Piti siis sinitarra-mustekynäntulppa -patentti väsätä.
Sama ongelma, tottunut soittamaan bassoa tukien mikkiin peukaloa. Sitten kun ei voi tukea niin menee peukalo suuhun.
On vain yksi suunta. Eteenpäin |
mr.bungle 29.05.2007 20:58:47 | |
---|
jaa'a, soittikohan sitte Musareilla, vai mites se meni? jossain kamaselvityksessä oli aika yllättäviä valintoja selitetty. Mutta BSSM:llä kyllä taitaa soittaa tolla Musarilla, ainakin kuvissa. Ej. BSSM:ssä Flea soitti Wal Mach 2:lla (parhaat bassosaundit ikinä, IMO). Mother's Milkillä Spectorilla. Aiemmat ovat Musaria. bassolla hanuriin |
Tana 29.05.2007 21:50:06 (muokattu 29.05.2007 21:50:22) | |
---|
Ej. BSSM:ssä Flea soitti Wal Mach 2:lla (parhaat bassosaundit ikinä, IMO). Mother's Milkillä Spectorilla. Aiemmat ovat Musaria. Paitsi että biisissä "Funky monks" taitaa olla 5-kielinen Stingray . Ja niin ikään jossain haastattelussa Flea kertoi One Hot Minutesta, että Aeroplanessa soi nelos-Stingray. Sori, meni vähän OT:ksi. Diiba daaba |
sirdickyj 29.05.2007 22:28:52 | |
---|
Paitsi että biisissä "Funky monks" taitaa olla 5-kielinen Stingray . Ja niin ikään jossain haastattelussa Flea kertoi One Hot Minutesta, että Aeroplanessa soi nelos-Stingray. Sori, meni vähän OT:ksi. ei mennyt OT:ksi, kun tässä puhutaanMusareista. Esimekkejä vaan peliin. mulla onkin tossa pöydällä toi "Funky Monks"-DVD, täytyykin kattoa, et millä vetää. Nykyään on kait siirtynyt Presariin. |