Aihe: E-kieli tukkoon äkkiä
1 2
Maisteri
08.05.2007 01:49:25
Thunderbirdissä olen huomannut hieman samaa. Tuliterällä setillä ei niinkään, mutta E-kieli tuppaa menemään ekaksi ns. loppuun. Thunderbirdistä oli ilmeisesti kyse, Maisteri?

Joo, thunderista kyse. Kyllä se on aina hetkeksi auttanut, kun on aina joskus tullut keitettyä se pelkkä E (ja joskus A:kin). Sitten on taas vähän aikaan ollut aika tasakirkkaasti soiva setti, muttei kovin kauaa kumminkaan. Eikä tuota keittohommaa viitti kovin monesti samalle kielelle tehdä.

Elixirit varmaan kestäis kirkkaana ainakin sen 3 kertaa pitempään, kun hintakin on kolminkertainen GHS Boomereihin verrattuna. Mutta kun aika kovalla tatstilla ja atakilla vetelen, niin tuppaa katkeilemaan kieliä suht useasti, eli sen takia ei viittis noin kallista settiä kokeilla.

Pitääpä laittaa tuoreesta kakkosbassohankinnasta Fender Musicmasterista sitten myöhemmin kommenttia, kun muutamat treenit saan sillä vedettyä, että tuleeko tuossa miten sitä E:n tukkoon menemistä... Aika uudet kielet on nyt siinä ja yhtä hyvin soi kaikki.
www.trauma.tk www.thegeorgedoubleuse.com
faffbey
08.05.2007 08:03:54

Nykyään GHS Boomerseja taas. Vähän aikaa ennen sitä käytin myös Rotosoundeja. Ja on sitä kokeiltu Daddariot, DR:t sun muut, eli eipä tuo merkistä riippuvaista oo. Toki jos niitä Elixirin päällystettyjä kieliä kokeilis... Mutta ihan perkuleen kalliitahan ne on. 45e thomannilla.

GHS:ssä tapahtui muutama vuosi sitten joku käsittämätön laadun romahdus. Olivat kestäviä ja pitkään soivia kieliä mutta yhtäkkiä ne muuttui niin että tunnin soittelun jälkeen alkoivat tuntumaan vanhoilta.

Rotosoundin soundin kestävyydestä en osaa sanoa kun E-kieli katkeaa aina viimeistään toisella soittokerralla.

DR:t soundaa hyvältä mutta eivät kestä katkeamatta nekään pitkään ja ovat aika kalliita.

Daddarioita käytän nykyään, minusta ne kuluu tasaisesti ja hitaasti ja kestävät myös parhaiten kirvesmiehen soittotyyliä. Ja aika usein T-kaupassa tarjouksessa. Kokeile tätä Super Bright settiä EPS230: http://www.thomann.de/fi/daddario_eps_230_ebasssaiten.htm
Ne on aluksi liiankin kirkkaita mutta kun ruuvaa hieman basson tonea kiinni ja avaa sitä taas kielien vanhetessa niin saa kirkasta sointia pitkään.
Maisteri
08.05.2007 23:29:57
GHS:ssä tapahtui muutama vuosi sitten joku käsittämätön laadun romahdus. Olivat kestäviä ja pitkään soivia kieliä mutta yhtäkkiä ne muuttui niin että tunnin soittelun jälkeen alkoivat tuntumaan vanhoilta.

Rotosoundin soundin kestävyydestä en osaa sanoa kun E-kieli katkeaa aina viimeistään toisella soittokerralla.

DR:t soundaa hyvältä mutta eivät kestä katkeamatta nekään pitkään ja ovat aika kalliita.

Daddarioita käytän nykyään, minusta ne kuluu tasaisesti ja hitaasti ja kestävät myös parhaiten kirvesmiehen soittotyyliä. Ja aika usein T-kaupassa tarjouksessa. Kokeile tätä Super Bright settiä EPS230: http://www.thomann.de/fi/daddario_eps_230_ebasssaiten.htm
Ne on aluksi liiankin kirkkaita mutta kun ruuvaa hieman basson tonea kiinni ja avaa sitä taas kielien vanhetessa niin saa kirkasta sointia pitkään.

Empä osaa ite tuosta GHS-laadun romahduksesta sanoa kummempaa... Saman oloisilta on tuntuneet viimeisen 5-7v ajan.

Pitääpä kokeilla noita superkirkkaita Daddarioita. Jospa ne olis sitten jonkinlainen lääke ongelmaan. Eikä nuo oo kun vitosen GHS:ää kalliimpia.

Rotosoundin E:n katkeamisessa ei oo mulla ollu ongelmia.

DR:ää kokeilin kerran ja hyväsaundiset kielet oli. Ehkä parhaat saundiltaan, mitä olen kokeillut, mutta eivät kestäneet paskaakaan. Parissa viikossa 3 kieltä setistä poikki! Enpä osta enää ikinä noita.
www.trauma.tk www.thegeorgedoubleuse.com
hollstro
08.05.2007 23:39:58

Mulla ei tuo tunnu vaivaavan. Setti on useimmiten 45-105 ja merkki Ernie Ball.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
aho
09.05.2007 11:02:42 (muokattu 09.05.2007 11:19:47)
Kokeile ihmeessä Elixirejä. Mulla ne ratkaisivat kielten kesto-ongelman.

Suosittelen! Oon käyttänyt niitä jo pari vuotta. Maksaa ehkä enemmän, mutta käyttöikä on n. 3x verrattuna peruskieliin. Käyttöikä on tietty suhteellinen asia, mutta jos aatellaan kuinka kauan kielet pysyy "kirkkaina". Eikä pyyhkiminen pahaa tee soittosession jälkeen.

Mitä nyt tuohon kielten hintaan tulee niin ostin juuri Ernie Ballin flatit hintaan 40 egeä eli ei ne elixirit nyt niin hirmu kalliita oo ainakaan noihin verrattuna.
vähemmän on vähemmän
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)