Aihe: 5-kielinen basso haussa
1 2 3
merirosvokissa
15.04.2007 02:02:00
http://www.thomann.de/fi/ibanez_btb405qmtk.htm

Tuommoinen nyt kuumottelee, onko teillä arvon herrasmiehillä ja naisilla kokemusta tuosta bassosta? Specseiltään vaikuttaa ainakin ihan OK:lta, ja ulkonäkökin miellyttää, ainakin meikää.
a you is a winrar
ötzi
15.04.2007 11:35:30
Pelkkää hyvää olen bassosta kuullut. Osta vaan, varmasti oiva peli
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
Rantsula
15.04.2007 12:38:21
Olen kokeillut kaupassa J&D:n vitosta, joka oli täällä mainittuna.
Kevyt soittaa, yksikelanen mikki joka siinä oli toisena mikkinä surisi ikävästi.
Aktiivipeli se oli ja varsin tasapainoinen soitettava. Kielten välit hieman ahtaammat kuin nelosessa. Kohtuullinen viimeistely, mutta hieman muovinen vaikutelma jäi, suomessa hintaa oli lapussa 390€, varmaan olisi ollut kohtuullinen peli jos ei olis surissut.
Kai täs viäl soittamaan oppii. :D
Wilkeson
15.04.2007 21:29:20

Tuommoinen nyt kuumottelee, onko teillä arvon herrasmiehillä ja naisilla kokemusta tuosta bassosta? Specseiltään vaikuttaa ainakin ihan OK:lta, ja ulkonäkökin miellyttää, ainakin meikää.

Ibanez on varma peli. Iha mageeki viel!
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
Q-re
16.04.2007 21:53:37 (muokattu 17.04.2007 15:15:34)

Beeteebeen perässä oon minäkin ollu, ja ostan erään käytetyn poies heti kö saan rahat kasaan. Nuita mitä oon oon kokeillu niin Hookieli toimii, ja tatsi on miellyttävä ja keviä. Ja tykkään kun on leviähkö kieliväli. Bartolinin mikeistä oon ylipäänsä tykänny luonnollisen ja ihQun soundin takia ja semmoset on tuossa yksilössä mitä oisin mielelläni ostamassa. Nuista BTB-Ibojen halvemmista mikeistä ei oo muistikuvaa muutako että ei nekään kerrassaan huonolta tainnu kuulostaa.

Siinä ympäripyöreää jauhantaa, olokaapa hyvä... Joka tapauksesa nuo on mukavimman tuntusia ja soundisia viitosia mitä oon kokeillu. Omistan siis yhden vitos-AV:n ja kuitenkin huvittaisi ostaa BTB rinnalle ihan vaan kun se on niin muikea. En oo esmes G&L-Tributen vitosista tykänny ollenkaan nuin paljon vaikka nelosista tykkäänki (mm. H-kielet ollu vähän tumpsuja) ja Warrea ei jaksais etes mainita, niistä en tosin tykkää nelosinakaan.

Edittiä vielä kö oon epäselvä: Oon siis ostamasa pari kertaa kalliimman hintaluokan vastaavaa vehejettä, mutta jos budjetti ois 500 niin ostasin hyvin luultavasti linkissä esiintyvän.
JartZA
17.04.2007 02:53:20
Heitetään ihan hatusta vaihtoehdoksi vielä tällainen Yamaha:
http://www.thomann.de/fi/yamaha_bb415bp.htm

Teräviä kulmia ei bassosta löydy, mutta muuten varmaan voi olla melko pätevä peli. Itseasiassa kiinnostaisi mahdolliset kokemukset tuosta.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
merirosvokissa
17.04.2007 07:17:13

Teräviä kulmia ei bassosta löydy, mutta muuten varmaan voi olla melko pätevä peli. Itseasiassa kiinnostaisi mahdolliset kokemukset tuosta.

ee kelepaa, pitää olla teräviä kulmia.
a you is a winrar
bize
17.04.2007 08:43:49

Kannattaa tsekata No Doubtin rock steady live-DVD. Nostaa kuumetta!
"The difference between men and boys is the price of their toys"
piivei
22.04.2007 12:32:58
Kannattaa testata jos osuu BB kohdalle. Itsellä nosti heti kuumeen, soundasi kerrassaan mahtavalta ja hintakin kohtuullinen vaikka aloittelijalle.
piivei
22.04.2007 12:35:07
..Niin vielä et kyseessä oli nelikielinen versio tuosta. Vitosesta ei ole kokemusta.
HeavyMachinery
23.04.2007 10:22:42

Mulla tuollainen on. Soi ja paukkuu kovasti Eq-pre amppi on todella hyvä ja balanssi potikalla mikin valiinta futaa todella hyvin. Miinuksena voisi sanoa että kaula on aika paksu ja D-mäinen mutta istuu ainakin omaan käteen ihan ok. H-kielikin soi oikeasti eikä vain piere...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Johannes_t
23.04.2007 10:32:43

Mun mielestä BTB:n kaula on ohut ja leveä...
HeavyMachinery
23.04.2007 10:48:38

Mun mielestä BTB:n kaula on ohut ja leveä...

5-kielisen ?

Kyllä se mulla on aika stydi. Jos vertailu kohteena on esim. warvickin 5k

Leveä se on kyllä......
Rantsula
24.04.2007 11:48:23
Jaa, tohdin olla erimieltä.^
Sama kielten väli on iban vitosissa kuin warreissakin, 16,5mm.
Iban btb kutosessa on 17mm, mutta sr:ssä on tuo sama 16,5mm.
Vanhemmissa iban kutosissa oli 19mm välit.
Eikä se kaulan leveys kaikkea kerro, balanssi on mielestäni tärkeä seikka kun sitä kaulassa roikottaa. Jos basso pysyy sopivasti "käsillä" ilman ylimääräistä korjailua, niin se kaulan leveys ei ole se juttu. Kaulan profiilia tässä enemmänkin kuuluttaisin. Kannattaa kokeilla eri bassoja mielellään samana päivänä, niin mutun määrä vähenee.
balzary
24.04.2007 11:55:16

Jos basso pysyy sopivasti "käsillä" ilman ylimääräistä korjailua, niin se kaulan leveys ei ole se juttu. Kaulan profiilia tässä enemmänkin kuuluttaisin. Kannattaa kokeilla eri bassoja mielellään samana päivänä, niin mutun määrä vähenee.

Oma testailu on tosiaan ehdottoman tärkeää. Mulle kaulan oikea leveys on juuri se tärkein pointti, paksuus saa olla sitten melkein mitä vaan lukuunottamatta jotain superwizard-ratkaisuja. Liekö basson korkeudella vaikutusta sitten siihen, onko keskimäärin kullekin oikea leveys vai paksuus tärkeämpi? Paneelikeskustelu pystyyn ja komiteat pohtimaan!
Johannes_t
24.04.2007 12:06:23

Sama kielten väli on iban vitosissa kuin warreissakin, 16,5mm.

Eikös BTB:n idea ole se 19mm kieliväli vitosissakin?

Warwickin kaula taitaa olla n. 2,5cm paksu, BTB:ssä kolmisen milliä ohuempi. BTB:n otelauta on huomattavasti leveämpi kuin Warwickeissa, paitsi tietenkin W:n broadneck-malleissa.
Rantsula
24.04.2007 12:22:34 (muokattu 24.04.2007 12:31:50)
BTB:tä ei enää tehdä 19mm väleillä.
Iban tiedot: Scale _889mm/35"
a : Width at Nut _45mm
b : Width at Last Fret _67mm
c: Thickness at 1st _20.5mm
d : Thickness at 12th _22.5mm
Radius _305mmR

Warren tiedot:
Common Specifications
Nut Fret 24 Fret 1 Fret 18
4-String 38.5 63 21 24.5
5-String 45 69 21 24.5
6-String 52 83 21 24.5

Tämmösiä mittoja valmistajat kertovat.
Johannes_t
24.04.2007 12:26:43

BTB:tä ei enää tehdä 19mm väleillä.

Oho, miksei? Eikös se ollut just se juttu? Onko niissä enää 35"-kaulaakaan?
Rantsula
24.04.2007 12:32:40
HeavyMachinery
24.04.2007 13:00:55

Oho, miksei? Eikös se ollut just se juttu? Onko niissä enää 35"-kaulaakaan?

Ho ho Homou :D

Onko niissä 35" monsuuni, ompa menny tämä ohi vaikka itselläni sellainen on. Mutta mulla on vissiin toi leveä kaula malli....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)