Aihe: Kirkasääninen bassovaffari?
1 2
slapvete
30.01.2007 17:43:38
Minua kiinnostaisi tietää mitenkähän todellinen tuo arvo on, kun Ampegin vastaava ei toista muistaakseni 53Hz alemmaksi. Siis tietojen mukaan. Kiinnostaisi vain, että onko noin alhaisilla taajuuksilla periaatteessa edes väliä, vai onko tuollainenkin ero soundin kannalta merkittävä?

Jos en ihan väärin muista, jo 70Hz jälkeen alkaa tuo alakerran aika rankka vaimeneminen... ei haittaa yhtään, IMHO.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
pekezu
30.01.2007 19:48:40 (muokattu 30.01.2007 20:50:28)

Jees, pitihän se ampegin sivustolle mennä ja todeta, että tuo 8x10" toistaa itseasiassa 28Hz. asti. Niillä taajuuksilla vaan leikkaus on jo luokkaa -10dB. Itsekin olen käsittänyt, ettei sitä murakkaa saundia saada sieltä ihan alimmilta taajuuksilta, vaan juurikin tuosta 70Hz paikkeilta. Siis näin olen kuullut, oma testaaminen jäänyt vähemmälle kun ei ole graafista equa, eikä näinolleen ole tullut kiinnitettyä turhemmin huomiota asiaan. Ilmeisesti ampegissa on kuitenkin sen verta hyvä saundi ja peli on luotettava, että ei ainakaan näppejään paskaan iske jos sellaisen ostaa.

EDIT: Siis ampegin 8x10" kaappi toistaa 40Hz. asti, silloin leikkausta -10dB.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Aphelion
01.02.2007 19:31:07
Kiitoksia kaikille jotka vaivautu ehdottelemaan vaihtoehtoja. Kävin tänään jälleen kerran musiikkiliikkeessä testailemassa erinäisiä nuppeja ja Mark Bassin Little Mark 2 miellytti eniten omaa korvaani tälläkin kertaa, joten päädyin siihen.
Siitä mistä ei voi puhua, ei voi edes vaieta.
Leeni
01.02.2007 19:53:12
tsekkaas Carvinilta B1500 ja B800 -nupit. Saa Jyyroopasta aika kohtuu hintaan. Tehoa ja soundin muokkausmahiksia piisaa. SWR:llä kuusivuotta soittaneen uskallan suositella niitäkin tuollaiseen kuvailemaasi soundiin.
maximi bassot kaikilla taajuuksilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)