leksi-B 21.01.2007 22:41:07 (muokattu 21.01.2007 22:45:02) | |
---|
Heh, mulla taas vastakkaiset asenteet. "Soita soolo", "Pistä hei joku vätkytin siihen", "Voisit soittaa enemmän". No, viimeinen noista ei nyt silleen haittaa, mutta... AIVAN samaa mieltä Samin kaa :P sooloo enemmä ja antaa kuulua! - Nii ja omas soitos kärsii vaa se ku mä en keksi mitä mä soittasin ja en osaa sitte pätkääkään tehdä biisejä yms. osaan vetää improlla vaa sooloo skaalasta en muuta nopeus ja tarkkuus on mielestäni hyvää tai nopeus täydelline :) -Ja kamois ei muu ku vahvari puoli! (ei rahaa) :/ EDIT: ainiin ja joka vituttaa kans on BÄNDI! ei taaskaa oo päästy treenaa varama 4vk. ku kitaristi ja rumpali on niin kiireisiä ettei koskaan kerkeä soittamaan prkl!!! 8v soitellu bassoa! |
pardy 21.01.2007 22:41:38 | |
---|
Se että se on niin hirveän vaikeaa. Joka päivä huomaa kuinka paljon on asioita joita ei osaa ja pitäisi opetella. Miksi "pitäisi"? Onko se joku universaalinen pakko? |
Niskamies 21.01.2007 22:47:26 | |
---|
Miksi "pitäisi"? Onko se joku universaalinen pakko? Mulle siis. Ihan vain sen takia että haluan kehittyä muusikkona ja oppia soittamaan paremmin. Musiikki on siitä mukava harrastus että ei voi olla ns. täydellinen. |
pardy 21.01.2007 22:50:45 | |
---|
Mulle siis. Ihan vain sen takia että haluan kehittyä muusikkona ja oppia soittamaan paremmin. Musiikki on siitä mukava harrastus että ei voi olla ns. täydellinen. Niin, voi vaan osata kaiken mitä ihmisen _tarvitsee_ osata. |
kartmaan 21.01.2007 22:52:44 | |
---|
1) Munaton vahvistin 2) Munaton basso 3) Munaton treenaaminen ... 69) Pilluton elämä . 99) Munaton tatsi 100) Pers'aukisisuus joka estää yo. asioiden muuttamisen paremmalle tolalle. |
Niskamies 21.01.2007 22:53:47 | |
---|
Niin, voi vaan osata kaiken mitä ihmisen _tarvitsee_ osata. "Tarvitseminen" on myös yksilöllinen käsite. Ei mun tarvitsisi omistaa kuin yksi basso ja vahvistin ja soittaa kasibassoa. Mutta haluan kehittyä soittajana, josta seuraa pakonomainen uusien asioiden omaksuminen ja halu oppia lisää. |
soprano 22.01.2007 01:36:39 | |
---|
Se, että ku olis soittanut ilman 10v taukoa aktiivisesti. Ei olis hävittänyt kamoja sillon 90 luvulla. Ja yleensäkkin "rivi" muusikot jotka kuvittelee olevansa jotain. Eikö äiti ole opettanut, että keltaista lunta ei saa syödä? |
okabass 22.01.2007 02:53:03 | |
---|
...Kuka vaan voi soittaa humppaa, jossa tarvitaan kahta vapaata kieltä... Samoin kuin kuka tahansa voi rakentaa avaruusraketin. Se on vaan ihan eri juttu toimiiko se.;) Ihan kokeeksi: Soita Humppaveikkojen tuubisti Gösta Mölleriä mahdollisimman tarkasti jäljitellen vaikka "Romantiikkaa ruusutarhassa". Eli äänet, rytmiikka, tuuban soundin jäljittely sähköbassolla. Laita vaikka näyte tänne palstalle. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
Pirkka 22.01.2007 04:22:33 | |
---|
Ja yleensäkkin "rivi" muusikot jotka kuvittelee olevansa jotain. Ja tälle sit tarkennusta kiitos. |
Jalmus 22.01.2007 08:36:57 | |
---|
Kuka vaan voi soittaa humppaa, jossa tarvitaan kahta vapaata kieltä Älä puhu paskaa. Joka hemmetin musiikkityylissä on tietyt lainalaisuudet ja säännöt, jotka pitää hallita, ennen kuin homma toimii. Ne asiat, millä esimerkiksi humppakomppi saadaan toimimaan tulevat rutiinin, harjoituksen, asioiden tutkimisen ja musagenreä kohtaan tunteman kunnioituksen kautta Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
bize 22.01.2007 08:46:47 (muokattu 22.01.2007 08:46:56) | |
---|
Yleensäkin 90 % musaopiskelijoista, jotka menee keikalle sillä asenteella, että enhän mä osaa mitään ja myös näyttää sen. Se on pahinta, kun monilla on tapana tehdä joku todella näkyvä ele virheen sattuessa, vaikka luultavasti kukaan ei olisi sitä virhettä huomannut tai siitä häiriintynyt ilman siitä toitottamista. Samoista lähtökuopista em. piireissä treenataan älyttömästi ennen kuin kehdataan lähteä keikalle. Tietenkään ei voi kaikkiin tätä yleistää mutta yleisilme on harmillisen usein tuo.. Treenatessa ja missä tahansa lavan ulkopuolella nöyryys on paras lähtöpiste itsensä kehittämiseen, mutta lavalla tietty itsevarmuus tekisi hommasta paljon rentouttavampaa katseltavaa yleisölle, minusta. Ei silloin ole automaattisesti noussut kusi päähän jos menee lavalle esiintymään eikä pyytelemään anteeksi - ennemmin ne on ne jälkipelit ym. suun pieksäminen baaritiskillä, joka sen mielikuvan soittajasta ihmisille luo. Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko |
unable 22.01.2007 08:48:44 (muokattu 22.01.2007 08:49:29) | |
---|
Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan. Ja vituttaa kun joudun omaa bassoa soittelemaan 15 wattisen kitaracombon läpi, josta ei just muuta siedettävää soundia saa kun sitä tumppua. Jos laittaa tallamikit sun muut diskantit, niin soundi on todella ohut ja muovinen. Ai millanenko sitten on hyvä bassosoundi? No, se riippuu tietenkin tilanteesta, mutta Mr. Billy Sheehanilla on soundi aika kohdillaan. Valitettavasti saanen itse tyytyä vaan jatkossakin tumputtamaan, kun ei ole varaa hommata kunnon heavy medal-kamoja. prkl |
bize 22.01.2007 08:54:21 | |
---|
Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan. Ja vituttaa kun joudun omaa bassoa soittelemaan 15 wattisen kitaracombon läpi, josta ei just muuta siedettävää soundia saa kun sitä tumppua. Jos laittaa tallamikit sun muut diskantit, niin soundi on todella ohut ja muovinen. Ai millanenko sitten on hyvä bassosoundi? No, se riippuu tietenkin tilanteesta, mutta Mr. Billy Sheehanilla on soundi aika kohdillaan. Valitettavasti saanen itse tyytyä vaan jatkossakin tumputtamaan, kun ei ole varaa hommata kunnon heavy medal-kamoja. prkl Heh, kiitos. ;) "Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable |
pekezu 22.01.2007 09:21:27 | |
---|
Niin, ja tietysti RAHA. Kaikkea tarttee, mutta kukkarossa ei oo ku Matti. Ja sekin kalju. Mites se oli, rikkaasta perheestä kun on hiuksetkin nahkaa ;) PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
PnukBassist 22.01.2007 09:56:58 | |
---|
Kyrpii kun ei pääse keikkailemaan ja rumpali yrittää lähtee bändistä. Kyllä tää basistina olo on yhtä helevettiä. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
seak 22.01.2007 10:27:55 | |
---|
Jaa no eipä välttämättä ole bassoiluin yleisluontoinen ongelma vaan omalla kohdalla lähinnä se kun ei jaksa treenailla tarpeeksi. Tuossa alkusyksystä jaksoin pari kuukautta taas paahtaa ihan määrätietoista "treeniohjelmaa" läpi, mutta nyt ei ole viime aikoina taas kotona soittelu ollut muuta kuin epämääräistä räpellystä. Sellainen juttu mikä myös vituttaa on, että ainakin oman bändin kanssa basistin rooli on jokseenkin statistinen. Kaksi teknisesti huipputaitavaa kitaristia ja kovaa hakkaava rumpali takaavat sen, että bassolla on hieman vaikea puskea läpi ihan noin soittotilanteessa ja vaikka se kyllä jotenkin onnistuu niin muutenkin bassolle jää melko vähän tilaa biiseissä. Useimmiten biiseissä on kitarat, rummut ja synat melko tarkasti mietittyinä ja ensimmäiseksi käydään sovittamaan yhdessä lauluja sinne. Sitten kun tämä soppa on keitetty niin viimeinen osa on sitten iskeä bassot sinne ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että biisi on jo niin täyteen soitettu että eipä sinne muuta oikein järkevästi saa vedettyä kun perusääntä täkätäkätäkätäkä -meiningillä. Onhan tuo hevi yleisestikin suurelta osalta tuollaista eikä siinä mitään, mutta välillä voisi jättää esim. *köhköh* kitaroiden osalta hieman avoimemmaksi joitain kohtia biiseistä niin olisi vähän avaramman kuuloinen äänimaisema kappaleissa ja olisi sitten muillakin kuin kitaristeilla liikkumavaraa A veteran of a thousand psychic wars. |
Oan 22.01.2007 10:54:32 | |
---|
Kädet ei kestä soittamista. ..ttu. Rahaa vois olla enemmän niin olis ainakin hianot kamat joita ihastella. "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
mikko1 22.01.2007 12:40:49 | |
---|
Se, että aloitin niin myöhään. Basso on selvästi enempi mun soitin kuin kitara. |
pehko 22.01.2007 12:41:42 | |
---|
Vituttaa se, ettei oo treenausmotivaatiota, ja vituttaa se, että kun kuuntelee muiden basistien soittoa, kuulostaa kaikki paremmalta ku ite. juurikin tämä. en osaa paskaakaan mitään. soittokamat rupeaa jo omasta mielestä olemaan siinä kuosissa, että pitäsi varmaan jo kohta opetella soittamaan, ettei porukka rupee nauramaan... HEAVY...FUCKING...METAL! |
psychobia 22.01.2007 14:12:52 | |
---|
Kyrsii kovasti ku nauhottaa koneelle bassoja niin ne kuulostaa paskemmalta mitä yleensä soittaessa... |