Aihe: Yliajaja kateissa
1 2 3
nro5
11.12.2006 20:21:38
Suosittelen kokeileen myös HBE:n Hematomaa.

+1

Mulla on Fulltone ja onhan se erinomainen. Ei sillä toki mitään distortioinia saa aikaiseksi, mutta sellaista lämmintä pörinää. Halvemmalla pääset suht samaan lopputulokseen jos hommaat Hematoman tai Ashdownin drive plussan. Sekin on hyvä ku mikä ja puolet Fulltonea halvempi.
Steenbock
11.12.2006 21:41:32

+1

Mulla on Fulltone ja onhan se erinomainen. Ei sillä toki mitään distortioinia saa aikaiseksi, mutta sellaista lämmintä pörinää. Halvemmalla pääset suht samaan lopputulokseen jos hommaat Hematoman tai Ashdownin drive plussan. Sekin on hyvä ku mikä ja puolet Fulltonea halvempi.

Mullahan on tuo amplificaatio osasto täysin ashdownia joten vois sopia kuvaan tämä drive plus. Enpä vaan oo ikinä niiden pedaaleja tullut tsekkailleeksi kun on ollut vahvistin/kaappi vimma päällänsä.
"paree ku vetää reippaasti överiksi"
rijopu
11.12.2006 21:54:44
Naurakaa vaan mun chorukselle. Minä pidän choruksesta. (:

Mulla on chorus ollu spedulankussa jo vuoden verran ja kyllä sitä tulee leivottua ja toimii tosiaan hyvin särön kanssa. Oi tulispa takaisin valtamuotiin chorukset, irvokas peukutus ja hifi-ritsat!
Levin
12.12.2006 10:29:32
Jos tätä koittaa niin ei ainakaan korkealta putoa. Itte tykkäsin...

http://www.thomann.de/fi/dod_fx91_bassoverdrive_bodeneffekt.htm
John
Steenbock
12.12.2006 11:08:08

Jos tätä koittaa niin ei ainakaan korkealta putoa. Itte tykkäsin...

http://www.thomann.de/fi/dod_fx91_bassoverdrive_bodeneffekt.htm

Köyhällä ei oo varaa ostaa halapaa...
Leviathan73
12.12.2006 15:23:41

Onko jollain kokemusta Ebs:n Multi Drivestä?

Semmoinen on kutkuttanut mieltä.
Sitä saa mitä tilaa.
uduwudu
12.12.2006 16:49:14

Hyvä pedaali toikin. Muutamissa biiseissä pidän tota koko ajan päällä. Ne eri mallinnukset ovat hyviä, tällä hetkellä pidän tota Tubesim -asetuksella. Flat -asetus säröttää koko kaistan ja on ehkä hieman "futsimpi" tai jotain, ja hyvältä kuulostaa sekin.
dropD
15.12.2006 10:02:44

Luova väärinkäyttö on aina suotavaa. Halpis eli ei, mutta Bad Monkey kannattaa ainakin kokeilla. Ei hukkaa alapäätä ja soundi on jollakin tapaa kiinteämpi kuin bosseissa tai muffeissa. Eikä ampiaisita tietoakaan. Reagoi vielä mukavasti soittotatsiin.
Sir Härö
15.12.2006 10:10:18
Hitto, tahtoisin oikeasti sellasen ebs valve driven.. On vaan hieman hinta(hta)va.
Turpa kiinni ja kuuntele!
seak
15.12.2006 10:17:23

Pitkään oli mulla käytössä ja oikeastaan jatkuvasti päällä, semmoista putkirosofiilistä hain siitä sen Tube -moodin kanssa. Sellaista omaa korvaa miellyttävää melko harmoonista säröä siitä lähtee hyvin. Tosi hyvä spedu, ainoa ongelma mulle oli, että soundi on siinä hieman tummahko ja siitä johtuen oli hieman vaikeaa välillä puskea kovaäänisen rumpalin ja kahden kitaristin läpi, jotenka vaihdoin Bossin ODB-3:een, josta saa herkästi irti semmoisen enemmän treblevoittoisen kolinasärön. Jos yhtään kevyempää rokkiproggista tulisi vastaan niin lähtisi EBS kyllä taas käyttöön tuolta komeron pohjalta, suosittelen ehdottomasti tsekkaamaan.
A veteran of a thousand psychic wars.
unable
15.12.2006 10:17:44
Mä luulin... että... jonkun basso on jäänyt auton alle.
Jayh
15.12.2006 10:21:04
Mulla on behkun sansamp kopio (BDI21) ja sen perässä Bossin ODB3, tuolla kombolla saa ainakin kaikkea säröä maan ja taivaan väliltä ulos.. toi behku ei mitään kauheaa roudaamista varmaan kestä mutta olin kyllä positiivisesti yllättynyt siitä mitä sillä saa aikaan..
Keny
15.12.2006 10:26:21

Hyvä laite.Ollu useesti käytössä mutta taas vaihteeks en omista sellasta.Tube mode on aika hyvä siinä.Ite en sinällään säröä käytä mutta murinaa mikä toimii oktaaverin ja wahin kanssa.Yleensä soitan spedut pois päältä mutta mausteena muutamissa kohdissa/introissa ja sooloissa on tullu käytettyä.Oikeestaan riittää kun EBS nupista vääntää sen driven päälle niin toimii.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
poppamies
15.12.2006 13:00:59

Mulla on ollut EBS MultiComp ja SansAmp bassdriver mutta kumpikaa ei tuonut sitä tiukkuutta ja särmää mitä hain. Sain joku aika sitten vihjeen tällaisesta edullisesta putkietuasteesta eq'lla ja kompuralla varustettuna. SM Pro Audio TB101. Maksoi vain reilut 100 €! Aivan loistava etuaste hintaan nähden. Inputilla ja outputille omat säädöt. Saa joko etuasteen tai päätteen ruvelle helposti ja hallitusti kun siinä on se oma komputa välissä. Suosittelen lämpimästi! Kunhan vielä saan sen 120w putkipäätteen perään niin katsotaan edelleen josko vielä paranee soundi.

http://www.thomann.de/gb/sm_pro_audio_tb101.htm
GK Backline 600 nuppi myytävänä!
Basser
17.12.2006 01:04:29 (muokattu 17.12.2006 17:35:34)
Kun täällä on hehkutettu tota EBS:ää oikeen kunnolla, ni pitääpä hieman kysyä apua asiantuntioilta. Olen jo pidempään yrittäny saada rouheaa(!?!) soundia irti tolla tube-sim asetuksella, mutta ei ole oikeen löytyny mieluista. Kysyisinkin, millaisilla asetuksilla te ajatte tuota maan mainiota spedua.

Edit. Taiteilin tekstiä luettavampaa muotoon.
Basisitilla on aina neljä ystävää...
pardy
17.12.2006 01:12:28

Kun täällä on hehkutettu tota EBS:ää oikeen kunnolla, ni pitääpä hieman kysyä apua asiantuntioilta. Olen yrittäny saada jo pidempää rouheaa(!?!) soundia irti tolla tube-sim asetuksella, mutta ei ole oikeen löytyny mieluista. Kysyisinkin, millaisilla asetuksilla te ajatte tuota maan mainiota spedua.

Tubesim-moodi päällä, Drive-hanikka joko täysillä tai lähes täysillä, Volumella sitten kompensoin efektoidun/efektoimattoman signaalin äänenvoimakkuuseroa. Avainsana lienee kova tatsi. Tuo kun on aika putkityylinen vempele siinä mielessä, että se reagoi soittodynamiikkaan tosi hyvin. Kevyemmin soitettaessa särön määrä on siis pienempi. Kannattaa testailla sitä active/passive-numikkaa painelemalla että kumpi kuulostaa paremmalta, oli sitten kumpi tahansa basso. Jos basso on aktiivi ja nappula on passiivi-moodissa niin särö on kauttaaltaan rouheampaa kun sisääntuleva signaalin voimakkuus on koko ajan raju tuolle passiivimoodille.

Ite oon ihastunu just tohon Tubesim-moodiin ihan sen takia että se on niin lämpösen kuulonen särö, ja soittodynamiikkaan reagointi on erinomaista. Jos tosiaan jotain sirkkeliä kaipaa niin tämä ei ole musta oikea laite siihen.
Oan
17.12.2006 14:57:20
Mulla on ollut EBS MultiComp ja SansAmp bassdriver mutta kumpikaa ei tuonut sitä tiukkuutta ja särmää mitä hain. Sain joku aika sitten vihjeen tällaisesta edullisesta putkietuasteesta eq'lla ja kompuralla varustettuna. SM Pro Audio TB101.

Kiitti vingistä, taitaa lähteä hankintaan tuo vehjes!
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Basser
17.12.2006 17:34:16
Kiitos Pardy, olet hieno mies!

Annan plussan +.
Basisitilla on aina neljä ystävää...
rijopu
22.12.2006 21:28:37
Kävin tänään testaamassa Musamaailmassa MXR:n BlowTorch -pedaalia. Ei yhtään hullumpi. Tosin myyjä antoi testiin mukaan 9 V:n muuntaja, vaikka spedu kaipaisikin 18 V jännitettä. Kivaa tossa oli varsin monipuoliset säätömahdollisuudet, vaikka sitä ite säröä tuntui olevan vain yhdenlaista. Pitäis kyllä testata sitä ihan kunnon muuntajalla ja omalla vahvistinpaketilla. Dynamiikka on varmaan ihan toisenlainen oikealla jännitteellä ja hurinakin varmaan jää pois.

En vaihtais omaa MultiDriveä tohon, mutta jos halvalla tollanen tulis vastaan, niin saattaisin hommata.
minimies
23.12.2006 06:36:20

Kävin tänään testaamassa Musamaailmassa MXR:n BlowTorch -pedaalia. Ei yhtään hullumpi. Tosin myyjä antoi testiin mukaan 9 V:n muuntaja, vaikka spedu kaipaisikin 18 V jännitettä. Kivaa tossa oli varsin monipuoliset säätömahdollisuudet, vaikka sitä ite säröä tuntui olevan vain yhdenlaista. Pitäis kyllä testata sitä ihan kunnon muuntajalla ja omalla vahvistinpaketilla. Dynamiikka on varmaan ihan toisenlainen oikealla jännitteellä ja hurinakin varmaan jää pois.

En vaihtais omaa MultiDriveä tohon, mutta jos halvalla tollanen tulis vastaan, niin saattaisin hommata.

Levytukussa tesmasin pattereilla... Ei hurissu, eikästä oikeastaan mittään häirioitä.... Ainoastaan tua särö oli jotenkin yksitoikkoinen, mutta testeissäkin huomasi että mitä lujempää purkkiin saa tavaraa sisään sitä mehukkampi ääni..... (bassohan on lyömäsoiti)
Then we made sure that the BP50s user interface was so simple a drummer could operate it (well most drummers, anyway).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)