Steenbock 24.10.2006 21:24:03 | |
---|
"Mitäs tilasitte vanhan saatanan, bileisiinne heilumaan" |
okoranta 24.10.2006 21:24:30 | |
---|
Ei minusta. Kokeiltu on. äh, nyt mäkin olen jo pihalla... soundi lähtee Harlikasta ja satasen combosta |
Steenbock 24.10.2006 21:26:17 | |
---|
okabass 24.10.2006 21:26:37 (muokattu 24.10.2006 21:28:05) | |
---|
äh, nyt mäkin olen jo pihalla... Ai, tekin olette Puppe strömberg (tuttu mies since 1986)uskovaisia? |
Teijo K. 24.10.2006 21:27:26 | |
---|
Se on meidän huumorintajuttomien pellejen käyttämää salakieltä. Ehkäpä pikkupojat oppivat sitä joskus ymmärtämään. Tiedä häntä. Aijaa? Ei kai siinä, täytyy jäädä odottamaan jos sitä oppisi! :) |
okoranta 24.10.2006 21:29:42 | |
---|
soundi lähtee Harlikasta ja satasen combosta |
Steenbock 24.10.2006 21:32:39 | |
---|
okabass 24.10.2006 21:36:05 (muokattu 24.10.2006 22:05:28) | |
---|
huumorintajuttomien pellejen viesti: Aijaa? Ei kai siinä, täytyy jäädä odottamaan jos sitä oppisi! :) Hän on hyvä. Aurinko sammuu muutamaman miljardin vuoden päästä... |
Teijo K. 24.10.2006 21:38:25 | |
---|
Hän on hyvä. Aurinko sammuu muutamaman miljardin vuoden päästä... Tarkemmin ajatellen olen mieluummin oppimatta, kun siinä samassa prosessissa menettää ilmeisesti huumorintajunsa sivutuotteena. |
okabass 24.10.2006 22:00:41 (muokattu 24.10.2006 22:03:05) | |
---|
Tarkemmin ajatellen olen mieluummin oppimatta, kun siinä samassa prosessissa menettää ilmeisesti huumorintajunsa sivutuotteena. Niiiiiiiii...just joo niinku silleen... |
J.Hollström 24.10.2006 22:14:41 | |
---|
No niin no. Tämä ketju meni nyt sitten tämmöiseksi, mutta vastaus kysymykseen miksi vanha Fenderi jäi vähän auki. Onhan niistä nyt jauhettu täällä monta sataa sivua, mutta laitetaanpa nyt taas jotain. Vaikka modernimmat bassot tuottaisivat kuinka tasapainoista ja taajuusvasteeltaan laajempaa kaistaa, ei samaa feelistä ja intohimoa ainakaan itselläni ole herättänyt mikään muu kuin noi semivintagepelit. Itsehän en omista kuin noita hyljeksittyjä 70-lukulaisia, paremmillakin olen päässyt soittamaan, ja ne ovat olleet 60-lukulaisia Fendereitä, kitaroita ja bassoja. Aivvvan mahtavia soittopelejä. Silti uskalla antaa omat bassoni kelle hyvänsä kokeiltavaksi, jos 70-lukulainen basso epäillyttää. Tähän liittyen, viimeisessä Guitarist lehdessä on Vintage-liite. Siellä haastatellaan Denmark Streetin dealeria, joka toteaa aika tylysti seuraavaa: "When you hit '76-80, they started making crap: Fender, Gibson, Martin, Rickenbacker are pretty awful". "Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba |
rattledad 24.10.2006 22:21:07 | |
---|
Siellä haastatellaan Denmark Streetin dealeria, joka toteaa aika tylysti seuraavaa: "When you hit '76-80, they started making crap: Fender, Gibson, Martin, Rickenbacker are pretty awful". Että oikein diileriä... kertoiko mitä tapahtui 1976 kun kaikki alkoivat tehdä caccaa? |
Karlsson 24.10.2006 22:28:06 | |
---|
Tähän liittyen, viimeisessä Guitarist lehdessä on Vintage-liite. Siellä haastatellaan Denmark Streetin dealeria, joka toteaa aika tylysti seuraavaa: "When you hit '76-80, they started making crap: Fender, Gibson, Martin, Rickenbacker are pretty awful". Mua jaksaa aina järkyttää se, että viimesen kymmenen vuotta pääasiallisena työkaluna toiminut ´78 presari (huom!, piloille modattu!) on ihan skeidaa. Sen sijaan moni vanhempikin merkkisoitin on jättänyt viisarin väräyttämättä, että ilmeisesti mulla on vaan huono maku. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
J.Hollström 24.10.2006 22:37:32 | |
---|
Että oikein diileriä... kertoiko mitä tapahtui 1976 kun kaikki alkoivat tehdä caccaa? Osta lehti ja lue. Mm. seuraavaa toteaa: - soittimista alkoi tulla painavia, - kaulat eivät istuneet kunnolla, - soittimia tekivät ihmiset jotka eivät takuulla itse soittaneet - myy silloin tällöin ko. soittimia, mutta ei ymmärrä tätä markkinaa ollenkaan, miksi jengi ostaa kun suurin osa on roskaa. Näin siis Rick Zsigmond ( http://newkingsroadguitars.co.uk/ ) Vintage Guitarist lokakuun liitteessä. Tässä muuten yksi linkki toiseen mukavaan kauppaan: www.vintageandrareguitars.com "Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba |
Steenbock 24.10.2006 22:38:45 | |
---|
No niin no. Tämä ketju meni nyt sitten tämmöiseksi, mutta vastaus kysymykseen miksi vanha Fenderi jäi vähän auki. Onhan niistä nyt jauhettu täällä monta sataa sivua, mutta laitetaanpa nyt taas jotain. Vaikka modernimmat bassot tuottaisivat kuinka tasapainoista ja taajuusvasteeltaan laajempaa kaistaa, ei samaa feelistä ja intohimoa ainakaan itselläni ole herättänyt mikään muu kuin noi semivintagepelit. Itsehän en omista kuin noita hyljeksittyjä 70-lukulaisia, paremmillakin olen päässyt soittamaan, ja ne ovat olleet 60-lukulaisia Fendereitä, kitaroita ja bassoja. Aivvvan mahtavia soittopelejä. Silti uskalla antaa omat bassoni kelle hyvänsä kokeiltavaksi, jos 70-lukulainen basso epäillyttää. Tähän liittyen, viimeisessä Guitarist lehdessä on Vintage-liite. Siellä haastatellaan Denmark Streetin dealeria, joka toteaa aika tylysti seuraavaa: "When you hit '76-80, they started making crap: Fender, Gibson, Martin, Rickenbacker are pretty awful". Meni kyllä itselläkin hiukan offtopic... Juuri tämä "viilinki" minullakin on perimmäisenä ajatuksena. Voi olla kaukaa haettu mutta vanhoissa soittimissa on omat _juttunsa_ jotka oppii tuntemaan soittamalla. Ajan myötä ne viat ja puutteet oppii tunnistamaan ja parhaassa tapauksessa näitä ongelmia voi käyttää jopa hyödyllisesti. Minulla esimerkiksi oli pitkän aikaa -78 precision joka oli omasta mielestäni helevetin hyvä soitin. Siinä oli kuitenkin sellanen _juttu_ että E -kielen H tuli todella voimakkaasti verratuna muihin. Ajan myötä sen oppi soittamaan A kieleltä ja joskus silloin kun tähdet sattuivat olemaan otollisessa asennossa (ja kitaristi hiljaa) niin se toimi hienosti ikäänkuin nyanssina vaikka kertsiin lähdössä. Muut jäsenet tätä ei tietenkään tajunneet vaan ihmettelivät että miksi toi basso on _taas_ noin kovaa. Tämähän meni jo melkein tunteelliseksi... "Mitäs tilasitte vanhan saatanan, bileisiinne heilumaan" |
balzary 24.10.2006 22:41:22 | |
---|
Voi olla kaukaa haettu mutta vanhoissa soittimissa on omat _juttunsa_ jotka oppii tuntemaan soittamalla. Ajan myötä ne viat ja puutteet oppii tunnistamaan ja parhaassa tapauksessa näitä ongelmia voi käyttää jopa hyödyllisesti. Päteehän tuo mihin vaan soittimeen (uudempiinkin), jos niitä ei laita kiertoon bassopalstan keskiarvonopeudella. |
Rämppy 24.10.2006 22:52:19 | |
---|
MOI Miksi? Mulla on -73 7ender JB, ja en ole käyttänyt sitä miesmuistiin , koska minusta se on ihan paska. Oon säilyttänyt sen ihan tunnesyistä. Verrattuna nyt vaikka -83 PB Squieriin, puhumattakaan WAL-bassoihin, se on ihan huuhaa. Sä oot sitten onnistunut ostamaan just sen paskan yksilön. Taito sekin. En sitten malttanut olla sanomatta. |
J.Hollström 24.10.2006 23:07:53 | |
---|
Mua jaksaa aina järkyttää se, että viimesen kymmenen vuotta pääasiallisena työkaluna toiminut ´78 presari (huom!, piloille modattu!) on ihan skeidaa. Niimmut sehän on sit keveempi kun on vähän kairattu bodystä puuta pois. "Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba |
Karlsson 24.10.2006 23:16:15 | |
---|
Niimmut sehän on sit keveempi kun on vähän kairattu bodystä puuta pois. Kyllä ne on täytetty erinäisillä jutskillä sittemmin. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
okabass 25.10.2006 03:59:24 (muokattu 25.10.2006 04:01:52) | |
---|
Sä oot sitten onnistunut ostamaan just sen paskan yksilön. Taito sekin. Niinpä. Voisitko esitellä oman 70-lukulaisesi. Vai onko sulla vallan aito ifanetz? |