Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 596 97 98 99 100
absqua
20.10.2006 08:38:18
SVT2pro -> 410hlf

Tilan pitäis olla ihan ok tila missä oon sillä soittanu, mutta soundi on jotenkin tukkoinen. Basso tulee kyllä kovaa ja tuntuu mutta.. Verrattuna 8x10:n soundi on paljon huonompi miusta. Tuon rantiksen kohalla ymmärrän täysin ampeg-hehkutuksen. Mutta miusta se kaappi toimii mahtavasti millä tahansa laatuvahvarilla. Mietin että olisko se 410 enemmän tuonne 810:n suuntaan, kun eikös se 410 ole myös suljettu? Omista kaapeistanikin olen tulpannut kaikki refleksiaukot ja soundi parani toiseen potenssiin.

Samaa mieltä ollaan ja kokemuksetkin ovat yhtenevät.

Mä olen tota HLF:ää dissannut täällä jo aiemmin ja teen sen vastakin, koska se ei tod. ole lähelläkään parasta mitä ampegilta on tullut. Mutainen soundi tosiaan. Alakertaa saa ruuvata, säätää ja hinkata eikä se silti ole hyvä. Siis mun käytössäni.

Yhdellä parin viikon laivareissulla oli (silloin oma) HLF messissä ja joka jumalan ilta säädin sitä paremmaksi. 12 illan säädön jälkeen soundi oli parantunut muttei edelleenkään juuri yhtään sitä mitä halusin joten kaappi sai lähteä. Normi HE-kaappi on sitten jo ihan toista maata, johtuen nähdäkseni juurikin siitä suljetusta rakenteesta, joka on ampegin 8x10:ssäkin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
20.10.2006 08:42:48
Myös sirdickyj vois kertoa kokemuksistaan 410HLF:n suhteen. Karua.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Groovelover
20.10.2006 09:32:59
Itselläni on ollut vuodesta 1991 sama Ampeg-setti, SVT-II nuppi ja 8x10 rantasauna, still going strong.. kaappi alkaa olla jo aika patinoitunut roudauksista, kaikenlaista naarmua ja skrubua sekä etukankaassa pari repeämää, mutta se ei menoa haittaa. Kestävyys on aika mainio, 15 tiiviin käyttövuoden aikana tarvinnut huoltoa vain kolme kertaa: pääteputket vaihdettu kerran, roudauksessa poikkimennyt volumepotikka vaihdettu ja viimeisimpänä etuasteputket vaihdettu. "If it ain't broke don't fix it"
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
slapvete
20.10.2006 11:06:07
Ampegilta munsta toimii SVT-nuppi ja rantis. Muista en oikein tiedä, ei ole poreillut.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
Pirkka
20.10.2006 11:25:55 (muokattu 20.10.2006 11:27:47)
Styrkkari:
SVT Classic
I Love It!

Kaappeja on sitte 2x10, 1x 15 ja 6x10.

Kaikki nuo kamat on omissa laatikoissaan ja painavat ihan riittävästi.

Mä nautin oikeesti aina ja edelleen kun joku ihmettelee kuinka 410 HLF ei oikein futaa. Silloin kun mä ostin mun 610HLF:n myyjätkin sanoi että älä osta 610:ä vaan 410. Parempi soundi. Testailin ja ihmettelin kuinka mun mielestä asia oli just toisin päin. Selitys löytyy mun mielestä samanlaisista refleksiputkista molemmissa kaapeissa. 410:ssä ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi kartiopinta-alaa niille putkille. 610:ssä pinta-alaa on jo enemmän ja varustettuna vielä pillillä on se mielestäni erittäin mainio kaappi. Soi tasaisesti ja kovaa.
aho
20.10.2006 13:46:27
SVT- joku ja V4BH on niitä perinne nuppeja, eikö? Ja sitten on jotain SVT-sarjalaisia jotka on uusia trankkupelejä ja Ördälläkin on joku ihmeen AVT. Mikäs se sitten on? Näyttäisi ainakin ihan siltä "perus" Ampegilta.

B-25B on vissiin ollu joskus samaa sarjaa kun se ampegin kuuluisa fliptopvahvistin B-15... Taisit kyllä kysellä ihan muuta, mutta...

Tuota mallia kyllä aika vähän on näkynykkää missään, paitsi yhessä vanhassa Beatlesin studiokuvassa itse Sir Paulilla näkyi moinen olevan.

Yritän vain pönkittää huonoa omatuntoani teijän rantasaunojien seurassa.
Minimum effort/Maximum gain.
Kieppi
20.10.2006 14:41:10
Omasta HLF:stani posahti elementti ihan normisoitossa. Takuuseen meni.

Tyytyväisempi olen nykyiseen kaappiini kuin HLF:ään. Randiksella en ole soittanut.

Mulla oli myös V4BH ja Portabass 800. V4:ssä oli kiva soudni, mutta tuskainen kantaa. Portabass taas oli kiva kantaa, mutta soundi ei miellyttänyt.

Nykyisen setupin näkee jäsenkuvauksesta.
Kalamies #10 >-)))>.
"Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie-
Kuvakertomus: Fenkusta nauhaton!
Värinä
20.10.2006 14:42:10
Niin. Eipä löydy bassopuolelta mitään A-sarjalaista, mutta kitaracombon virkaa toimittaa Jet-12T, mistä tällä hetkelle tremolo-osasto odottaa wahwarikellariin pääsyä...

Mites tuo DIY projekti mitä aiemmin esiteltiin? Kiinnostaisi mahdollisesti itseänikin jos joskus jaksaisi väsätä... Kuinka tarkkoja ohjeita netistä löytyy?
Rock and/or Roll
balzary
20.10.2006 14:44:52

Joten kysytäänpäs vähän kalluppia: Kumpi parempi, rantasauna vai kahden pömpelin yhdistelmä? (Tämä siis ei tarkoita kahta rantasaunaa, it would be pure maaadness! Ts. kovaäänistä.)

Tuskin niissä mitään suurta soundieroa on. 2x 4x10 mahtuu meidän roudausmobiileihin, 8x10 ei. Helppo valinta.
J.Hollström
20.10.2006 14:47:47
Tuskin niissä mitään suurta soundieroa on. 2x 4x10 mahtuu meidän roudausmobiileihin, 8x10 ei. Helppo valinta.

Autohan valitaan sen mukaan mitkä on kamat. Eli rantasauna. Helppo valinta.
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
balzary
20.10.2006 14:49:04

Autohan valitaan sen mukaan mitkä on kamat. Eli rantasauna. Helppo valinta.

Auton omistamisen sijaan ostan vaikka pari bassoa lisää. Helppo valinta.
J.Hollström
20.10.2006 14:50:49
Auton omistamisen sijaan ostan vaikka pari bassoa lisää. Helppo valinta.

Hommaa semmosen duunin että voi hankkia myös sellaisen auton kun huvittaa. Helppo valinta.
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
balzary
20.10.2006 14:51:34

Hommaa semmosen duunin että voi hankkia myös sellaisen auton kun huvittaa. Helppo valinta.

Jotkut ei vain halua autoa. Oma valinta.
Keny
20.10.2006 14:55:24
SVT-AV ja 810AV löytyy. Tarviiko edes perustella?

Tarvii.Mulla 4V nuppi.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
20.10.2006 15:00:18

Jos kaikki tulisi sinne Nokialle tinkimään töihin, niin sitten ne siunkin palkat laskisivat kovassa työvoimakilpailussa eikä siullakaan olisi enää varaa ostella mitä lystää ja milloin huvittaa.

:)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Karlsson
20.10.2006 15:05:03
Tarvii.

Simppelisti: Hemmetin hyvä.

Vähän monimutkaisemmin: Leipoo jokapuolelta.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
J.Hollström
20.10.2006 17:01:41
Jotkut ei vain halua autoa. Oma valinta.

Jotkut ei vaan halua kolmea lasta ja kahta koiraa roudailla julkisilla kulkuvälineillä. Samalla koslalla roundaantuu isommatkin kamat. Käytännöllisyysvalinta.
Pirkka
20.10.2006 17:16:11 (muokattu 20.10.2006 17:16:20)
Jotkut ei vaan halua kolmea lasta ja kahta koiraa roudailla julkisilla kulkuvälineillä. Samalla koslalla roundaantuu isommatkin kamat. Käytännöllisyysvalinta.

Lopettakaa nyt samantien aikuiset ihmiset. Please.
Ylläri
20.10.2006 21:16:23
Juu juu, kaikki on hyvää ja köyhät kyykkyyn, mutta selventäkääpäs tyhmälle epäampegistille yksi juttu.

Tuossa jo joku aiemmin mainitsi klassisen rantiksen "suljetusta rakenteesta" ja sen olennaisesta merkityksestä soundiin. Eli jos olen oikein ymmärtänyt niin rantis on sisäisesti lokeroitu neljään osaan, jossa siis jokaisessa on kaksi kymppituumaista elementtiä? Näin on minulle ainakin joskus sanottu, kun on selitetty miksi kaksi 4x10-kaappia ei soundaa samalta kuin rantis.

Sitten nouseekin kysymys, miksei niitä 4x10-kaappejakin voisi yhdellä väliseinällä jakaa kahdeksi 2x10-lokeroksi? Tai eikö samantien voisi kasata neljää erillistä 2x10-kaappia yhdeksi pinoksi? No joo, tuo jälkimmäinen nyt oli lähinnä heitto, mutta eikös tällä ensimmäisellä konstilla pääsisi ihan kohtuullisen lähelle oikean rantiksen soundia? Suunnittelisi vielä vaikka erikseen ylä- ja alakaapin jotka mukavasti lukittuisivat yhteen jollain perhoslukkosysteemillä.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
absqua
20.10.2006 21:28:24
Juu juu, kaikki on hyvää ja köyhät kyykkyyn, mutta selventäkääpäs tyhmälle epäampegistille yksi juttu.

Tuossa jo joku aiemmin mainitsi klassisen rantiksen "suljetusta rakenteesta" ja sen olennaisesta merkityksestä soundiin. Eli jos olen oikein ymmärtänyt niin rantis on sisäisesti lokeroitu neljään osaan, jossa siis jokaisessa on kaksi kymppituumaista elementtiä? Näin on minulle ainakin joskus sanottu, kun on selitetty miksi kaksi 4x10-kaappia ei soundaa samalta kuin rantis.

Mä en tiedä ton 4x10HE:n rakenteesta sen kummemmin, eli että onko kaksi osastoa vai miten, mutta kaksi sellaista pinossa kuulostaa aika lailla rantasaunalta. Refleksireikiä HE:ssä ei ole. Which is good.

Sitten nouseekin kysymys, miksei niitä 4x10-kaappejakin voisi yhdellä väliseinällä jakaa kahdeksi 2x10-lokeroksi? Tai eikö samantien voisi kasata neljää erillistä 2x10-kaappia yhdeksi pinoksi? No joo, tuo jälkimmäinen nyt oli lähinnä heitto, mutta eikös tällä ensimmäisellä konstilla pääsisi ihan kohtuullisen lähelle oikean rantiksen soundia? Suunnittelisi vielä vaikka erikseen ylä- ja alakaapin jotka mukavasti lukittuisivat yhteen jollain perhoslukkosysteemillä.

Mun nähdäkseni 4kpl suljettuja 2x10-kaappeja (joita esim ampeg ei valmista) pinossa vastaisi about 8x10:iä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)