Aihe: fender 50s precision bass 2tsb
1 2
hollstro
20.08.2006 22:42:30

on eroa tokain jatsin ja presarin välillä. Noita kauloja on perinteisesti kolmea eri leveyttä. Jatsi on kapein 38mm satulaleveydellä. Sitten on semmonen moderni presarikaula, satulaleveydeltään jotain 41mm, jota nykyisissä perusmalleissa on, ja myös tuossa tokain presarissa. Sitten on vielä se vanha vintagepresareissa esiintyvä lentotukialusta muistuttava tosi leveä kaula, joka on esim. juurikin tuossa 50's presarissa. Siinä satulaleveys on muistaakseni jotain 44mm luokkaa.

Noi millimetrit on ulkomuistista, joten voipi olla vähän pielessä.

Noi millimetrit on ihan just eikä melkein. Mulla on tosin vuoden 70-Jazzi jossa on 36 mm leveä kaula satulan kohdalta. Toisessa on tuo 38 mm. Kolme Presaria (-65, -77 ja JV Squier vuodelta -82) on kaikki 44 mm leveitä kaulastaan satulan kohdalta mitattuna.
Ylläri
20.08.2006 23:05:57
Kolme Presaria (-65, -77 ja JV Squier vuodelta -82) on kaikki 44 mm leveitä kaulastaan satulan kohdalta mitattuna.

Aika hurjaa, en tiennytkään vanhojen passojen kaulojen olevan noin leveitä, itse kun olen aina ollut jassomiehiä. Pahamaineisen MUUn kaula esmes on satulan kohdalta 45 mm leveä ja se on sentään 5-kielinen...
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
hollstro
20.08.2006 23:16:41

Aika hurjaa, en tiennytkään vanhojen passojen kaulojen olevan noin leveitä, itse kun olen aina ollut jassomiehiä. Pahamaineisen MUUn kaula esmes on satulan kohdalta 45 mm leveä ja se on sentään 5-kielinen...

Musarin Sting Ray on sayulan kohdalta millin tarkkuudella yhtä leveä kuin Presari. Kaulan profiileisa on vaihtelua ja se vaikuttaa myös soittotuntumaan. 60-luvun alussa Presarin kaula oli tyypillisesti litteä, 70-luvulla taas pyöreä pesäpallomaila. Tämä on karkea yleistys koska profiileja oli useita.
chief
20.08.2006 23:49:30 (muokattu 20.08.2006 23:50:05)
Musarin Sting Ray on sayulan kohdalta millin tarkkuudella yhtä leveä kuin Presari. Kaulan profiileisa on vaihtelua ja se vaikuttaa myös soittotuntumaan. 60-luvun alussa Presarin kaula oli tyypillisesti litteä, 70-luvulla taas pyöreä pesäpallomaila. Tämä on karkea yleistys koska profiileja oli useita.

Eikös se 70's pesismaila oo sit vastaavasti vähän kapeampi satulan kohdalta?

E: Siis ainakin vaahteraotelautaisissa?
"It's the ear, not the gear. "
Wilkeson
22.08.2006 20:06:30
mä kysyin musamaailmasta tokain japsipresarin kaulan leveyttä ja sanoin et mul on ainaki jazzissa 38mm ja ne sano et ettei ois jopa kapeempi...outoa jos näin on.

mut oli kuitenki sitä mieltä et aika sama.eli luulisin et siinäki presaris on se 38mm aika tarkkaan.

luullakseni japsipresaris on snadisti paksumpi kaula?
Jungleman
24.08.2006 19:49:13
Minulla on ollut tuollainen otsikossa mainittu Passo - Meksikon Classic -sarjaa - viime syksystä. Hyvältä on tuntunut.

Kaula on järjettömän leveä, en ole mitannut mutta näpit joutuvat venymään toden teolla. Akustinen sointi on pitkä ja jyhkeä eikä sähköissäkään ole valittamista. Rautaosat ovat samat kuin US Vintage -sarjassa - Pro Centeristä ostin ja siellä kertoivat. Näyttävät myös samoilta. Runko on erittäin nätisti kahdesta palasta kasattu.

Ovh on ilmeisesti noussut viime syksystä aika reippaasti...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)