Aihe: Jazzbasson ja Presarin olennaisin ero ?
1 2 3
Novis_3
30.03.2006 10:48:29
- 80-JV squier (niitä ensimmäisiä ja parempia), hakkaa parhaimmillaan jopa jotkut 70-lukulaiset.
http://www.squierjv.info/jvjazzbass.htm

Näitä ei oikein tahdo missään tulla vastaan, mistä kannattis alkaa metästään..?
Pygmy Gorillas - plays the music of Frank Zappa
J.Hollström
30.03.2006 10:51:27 (muokattu 30.03.2006 10:54:12)

Noi alkaa olla "keräilykamaa". ebay, alan miehet ja naiset. Pitää osata iskee kiinni kun ilmestyy torille. Menee helvetin liukkaasti, koska maine on jo kiirinyt. Hinnat nousee ja karavaani kulkee...

E: Tosta presari: http://cgi.ebay.com/1983-JV-SQUIER- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Basismi
30.03.2006 13:01:46

Mullon, mutten myy :p
Viistous helpottaa soittamista!
J.Hollström
30.03.2006 13:02:21
Mullon, mutten myy :p

Palio?
okabass
30.03.2006 13:51:00

- 80-JV squier (niitä ensimmäisiä ja parempia), hakkaa parhaimmillaan jopa jotkut 70-lukulaiset.

Jännä miten arvostus vahtelee. Muistan, että 70-luvulla ei hirveän paljon arvostettu etenkään ns. kolmipulttisia 7enderin kitaroita ja bassoja. Mulla on itsellä -73 JB, enkä pidä sitä mitenkään erikoisena. Lisäksi olen soittanut muistaakseni -74 PB:lla vuoden pari (lainassa).

Mulla on lisäksi WAL-bassot: 5- ja 4- kieliset ja just tollanen 83-84 Squier PB (kuva). Noi Wallit on soittimina paljon parempia kuin yksikään 7ender mitä olen kokeillut. (soundi ja image on eri juttu: makuasia).

Samoin tuo SPB on minusta ihan yhtä "hyvä"kuin joku 60-luvun 7ender. Olen niitä vintageja kokeillut 70-luvun loppupuolelta lähtien aina kun on kohdalle osunut. Tuskin erottaisin sokkotestissä. Tietysti yksilöissä on laatueroja. Yleensä basistit eivät myy hyviä yksilöitä. Eli myynnissä olevat vanhat 7-bassot eivät välttämättä ole parasta A-luokkaa.
okabass
30.03.2006 13:53:15 (muokattu 30.03.2006 13:53:45)
....
J.Hollström
30.03.2006 14:26:54
Jännä miten arvostus vahtelee. Muistan, että 70-luvulla ei hirveän paljon arvostettu etenkään ns. kolmipulttisia 7enderin kitaroita ja bassoja. Mulla on itsellä -73 JB, enkä pidä sitä mitenkään erikoisena. Lisäksi olen soittanut muistaakseni -74 PB:lla vuoden pari (lainassa).

Mulla on lisäksi WAL-bassot: 5- ja 4- kieliset ja just tollanen 83-84 Squier PB (kuva). Noi Wallit on soittimina paljon parempia kuin yksikään 7ender mitä olen kokeillut. (soundi ja image on eri juttu: makuasia).

Samoin tuo SPB on minusta ihan yhtä "hyvä"kuin joku 60-luvun 7ender. Olen niitä vintageja kokeillut 70-luvun loppupuolelta lähtien aina kun on kohdalle osunut. Tuskin erottaisin sokkotestissä. Tietysti yksilöissä on laatueroja. Yleensä basistit eivät myy hyviä yksilöitä. Eli myynnissä olevat vanhat 7-bassot eivät välttämättä ole parasta A-luokkaa.

Varmaan tässä on pointtia, mutta jotenkin minusta tässä on nyt liikaa muuttujia. Vaiko onko viestisi se, että sen sijaan että hankkii vintage fenkun, niin kannattaa valita WAL? Kaikki on jotenkin nyt yhtä hyviä, 60-luku fenkut vs. squjut jne. Menee yksinkertaisempi basisti sekaisin.
Teijo K.
30.03.2006 14:33:21

Jännä miten arvostus vahtelee. Muistan, että 70-luvulla ei hirveän paljon arvostettu etenkään ns. kolmipulttisia 7enderin kitaroita ja bassoja. 60-luvun 7ender.

Mikä ihmeen seitsemän ender?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Karlsson
30.03.2006 14:45:21
Mikä ihmeen seitsemän ender?

Niihän siinä lavassa taitaa lukea.
"I had to. I was drunk." -Vivian
okabass
30.03.2006 17:53:58 (muokattu 30.03.2006 18:15:07)
Varmaan tässä on pointtia, mutta jotenkin minusta tässä on nyt liikaa muuttujia. Vaiko onko viestisi se, että sen sijaan että hankkii vintage fenkun, niin kannattaa valita WAL? Kaikki on jotenkin nyt yhtä hyviä, 60-luku fenkut vs. squjut jne. Menee yksinkertaisempi basisti sekaisin.

Viestini on: ennemmin kuin hankkii vintage 7enderin hankkiikin basson tarpeen mukaan. Wal on oikein hyvä moderni aktiivibasso. Mutta ei toki ainoa: Fodera,Ken Smith... . 7ender-tyyppinen taas hyvä passiivipeli. Kerran juttelin Kai Pulliaisen kanssa Presarista. Hän oli (muistaakseni) sitä mieltä, että P. on samankaltaisesti standardi kuin kontra. Hyviä soittimia löytyy kyllä alle vintage 7enderien hinnan.

Niin kuin sanoin: kokeiltuani (niinhän soittimet valitaan) vintage 7endereitä , tulin siihen tulokseen, että hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan. Varmasti on 7endereitä, jotka ovat unelmapelejä, sitä en epäile. Onhan ne kuluneet 50-60- luvun 7enderit jo makean näköisiäkin.

Kaveri tiedustelee: Mikä ihmeen seitsemän ender?

Vastaus: Jos et keksi, niin olet väärällä palstalla. No, päästetään hänet piinasta: sehän tarkoittaa tietysti Gibson-hanuria.

Jos kysyt "ihan oikeasti" ,niin se '7' kuvaa Fender- logon Brush-fontin F-kirjainta.

http://bizcardpro.com/Fonts/Brush.jpg
Teijo K.
30.03.2006 18:22:38

Jos kysyt "ihan oikeasti" ,niin se '7' kuvaa Fender- logon Brush-fontin F-kirjainta.

http://bizcardpro.com/Fonts/Brush.jpg

Eikös sen voisi kirjoittaa F-kirjaimeksi sitten? Tuo seitsemän näyttää kyllä niin...
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
J.Hollström
30.03.2006 18:27:39
Niin kuin sanoin: kokeiltuani (niinhän soittimet valitaan) vintage 7endereitä , tulin siihen tulokseen, että hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan.

Millä se "laatu" mitataan? Soundi? Soitettavuus? Arvonsapitävyys? Feelis? Mojo? Mulla kun taas noi mittarit pompsahtaa omiin sfääreihin kun hipeloin jotain vanhempaa soitinta. Ehkä olen tämän surullisenkuuluisan hypen uhri. Pelastakaa pliis.
rattledad
30.03.2006 18:40:51

Millä se "laatu" mitataan? Soundi? Soitettavuus?

Noilla varmaan yleensä joo.

Arvonsapitävyys? Feelis? Mojo?

Nämä taitaa olla sitä ekstraa mikä pilaa vanhojen fenkkujen hinta/laatusuhdetta.
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
J.Hollström
30.03.2006 18:46:23
Nämä taitaa olla sitä ekstraa mikä pilaa vanhojen fenkkujen hinta/laatusuhdetta.

Tiedän kyllä, että saisin samalla rahalla useita hyvin soitettavia ja hyvä-äänisiä soittimia, mutta silti himoan vanhempaa ja kallista Fenkkua. Missä vika?
Karlsson
30.03.2006 18:46:59
Tiedän kyllä, että saisin samalla rahalla useita hyvin soitettavia ja hyvä-äänisiä soittimia, mutta silti himoan vanhempaa ja kallista Fenkkua. Missä vika?

Päässä?
rmac
30.03.2006 18:49:47 (muokattu 30.03.2006 19:02:30)
... '7' kuvaa Fender- logon Brush-fontin F-kirjainta

Tattis tuo on multa jotenkin livahtanut ohi (nolona). Mie olen luullut
että tuota logoa on oikein spesiaalisti suunniteltu Leon tarkoitusperiä varten.

http://muusikoiden.net/dyn/tori/100690.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/tori/100689.jpg

Millä se "laatu" mitataan? Soundi? Soitettavuus? Arvonsapitävyys? Feelis? Mojo?

Gotta get mojo workin'!
J.Hollström
30.03.2006 18:55:38
Päässä?

Kyllä, korvat ovat siellä.
Karlsson
30.03.2006 18:56:37
Kyllä, korvat ovat siellä.

Sisällä? Herranjestas, sehän selittääkin.
hollstro
30.03.2006 23:58:24

Mulla on lisäksi WAL-bassot: 5- ja 4- kieliset ja just tollanen 83-84 Squier PB (kuva). Noi Wallit on soittimina paljon parempia kuin yksikään 7ender mitä olen kokeillut. (soundi ja image on eri juttu: makuasia)

Jep, makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli. Mua taas ei ole yksikään Wal säväyttänyt. Näin ne makuasiat menee.
J.Hollström
31.03.2006 09:08:49
Viestini on: ennemmin kuin hankkii vintage 7enderin hankkiikin basson tarpeen mukaan.

Okei, mulla on nyt tilausta ja jonkun asteen tarvettakin hieman vanhemmalle (~30 v.) Fenderin jassolle. Jotenkin mua hämaa se, että jengi alkaa dissaamaan noita vehkeitä ja aliarvioimaan henkilön arviointikykyä sen takia, kun ne maksaa liikaa. So what? Jos jollain on rahaa ja innostusta sellainen hankkia ja saa siitä vieläpä kiksejä, niin minusta homma on ihan balanssissa silloin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)