Aihe: Kimppatilaus BestBassGear.comiin
1 2 3 4
rijopu
21.02.2008 14:00:52 (muokattu 21.02.2008 14:18:23)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 555 päivää vanhaan ketjuun!

Kyllä!

Olen siis taas tilaamassa www.bestbassgear.com -osoitteesta bassokamaa, joten kimppaan saa tulla.

Pistän taas päivitystä laskukaavaan, jolla saat laskettua aika tarkan arvion kokonaiskustannuksista.

Basson mikit esim. 100$
1$ on n. 0,68euroa
Alvit ja tullit on yhteensä noin 25%
Postikulut esim. 5$

(100$ + 5$) x 0.68% x 1,25 = n. 90 euroa

Eli lopullinen maksu on noin 90 euroa ja tähän ei tule enää mitään muita laskuja. Suomessa joutuu maksamaan vain Alvin ja tullin, jotka siis ovat tuossa hinnassa jo.
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))> Haista basso!: Antitrendi Cityman
rijopu
21.02.2008 14:03:26 (muokattu 21.02.2008 14:18:58)
Jos kimppatilaus kiinnostaa, laita mulle pikaviestiä. Viimeksi tavaroiden tuleminen kesti melko kauan (taisi olla reilu kuukausi), joten panikkipöksyille tämä ei ole hyvä vaihtoehto.

Viimeksi tilauksen summa ylitti 1000 dollaria, minkä kunniaksi saimme 10% alennuksen kaikista tuotteista. Aion kinuta tuon alennuksen myös tällä kertaa.
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))> Haista basso!: Antitrendi Cityman
Hannu A
21.02.2008 15:00:24

Tässähän on selkeästi oiva tilaisuus niille ketkä eivät pidä oman Wolfinsa mikeistä ostaa tilalle esim Bartolinia...
Basisti Jumalan armosta
fh
21.02.2008 15:07:32
Koskeeko tämäkin tilaus vain pääkaupunkilaisia?
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
J.Hollström
21.02.2008 15:18:16
Tässähän on selkeästi oiva tilaisuus niille ketkä eivät pidä oman Wolfinsa mikeistä ostaa tilalle esim Bartolinia...

Mitenhän tän kauniisti nyt asettelisi, ettei tuu taas turpaan, mutta _minun_ mielestä parin sadan soittimeen ei ole hirveän kannattavaa investoida kalliita mikrofoneja, joita noi Bartolinitkin on. Esim. 5-kielisen basson soapbarit $115 / kpl + diipat ja daapat päälle.

Mutta ihan miten kukin lystää, minä kun en noiden mikkien päälle muutenkaan ymmärrä yhtään mitään. Mitään radikaalia eroa puoleen jos toiseen tähän mennessä (muussa kuin outputissa) en ole niistä löytänyt.

Juurikin kitarapuolella yksi jannu oli heittänyt Suteensa uudet mikit ja jakoi ilonsa kaikille. Minä en niistä näytteistä löytänyt mitään eroa. Mutta pääasia että omistaja itse on tyytyväinen. Näinhän se homma etenee.
Point-to-point ripuliranne
rijopu
21.02.2008 15:38:27
Koskeeko tämäkin tilaus vain pääkaupunkilaisia?

No jos mukaan tulee vain muutama susirajan ihminen, niin voin kyllä postitella paketteja. Eli kyllä onnistuu muuallekin.
rijopu
21.02.2008 15:41:22 (muokattu 21.02.2008 16:14:49)
Esim. 5-kielisen basson soapbarit $115 / kpl + diipat ja daapat päälle.

Laskin huviksen, eli 115$ saippuapalat tulisivat em. laskukaavan mukaan maksamaan noin 102 euroa.

Edit: Niin ja parhaimmillaan siitä mikistä saa vielä 10% alennuksen.
hollstro
21.02.2008 17:23:39

Laskin huviksen, eli 115$ saippuapalat tulisivat em. laskukaavan mukaan maksamaan noin 102 euroa.

Edit: Niin ja parhaimmillaan siitä mikistä saa vielä 10% alennuksen.

Eli halpaa kuin saippua. No, tuo oli sarkasmia, kyllähän bassojen tuunaaminen on hauskaa hommaa kun tietää mitä haluaa ja ymmärtää ettei sen soittimen jälleenmyyntiarvo siitä juuri parane. Usein näkee kavereita myymässä soittimiaan sillä logiikalla että vaihdetut osat lasketaan hinnan päälle ja siitä sitten saadaan soittimelle lähtöhinta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
MPU
21.02.2008 20:51:42
Kylläpä tämä bassokamarunkkaus on aika pitkälti mielikuvavetoista, oli kyse sitten bassosta, mikeistä, kielistä tai vahvistimista. Tavan perusPaavon korvaan se basso kuulostaa kuitenkin samalta (sikäli kun Paavo sen sieltä musiikin seasta osaa erottaa). Mitään järkeä ei kalliissa soittokamoissa ole. Vaan mitäpä sitä aina järkeä korostamaan, feelikset ovat vähintään yhtä tärkeitä.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
hollstro
21.02.2008 20:55:53

Mitään järkeä ei kalliissa soittokamoissa ole. Vaan mitäpä sitä aina järkeä korostamaan, feelikset ovat vähintään yhtä tärkeitä.
Marko

Hinta ei ole itseisarvo, mutta hyvien, siksi haluttujen soittimien hinta tuppaa olemaan korkeampi kuin huonompien. Kyllä tosisoittaja hyvän instrumentin tuntee.
rijopu
21.02.2008 23:12:12
Kyllä tosisoittaja hyvän instrumentin tuntee.

Mä myös tykkään tästä ajattelumallista. Vaikka en tosisoittajan viittaa otakkaan harteilleni, niin musakaupoissa on kiva pyöriä ennakkoluulottomasti räpläilemässä erilaisia bassoja. Merkki ja hintalappu eivät tuo automaattisesti hyvän soittimen kokemusta. Bassot ovat puineen yksilöitä.

Mutta vielä ihan tähän keskustelun aiheeseen.

Tuolta BestBassGearista saa myös muutakin kuin vain mikkejä ja kovaa kalustoa bassoon, vaikka kyllä niitäkin saa edelleen tilata.

Mm. muutamat efektipedaalit ovat siellä varsin fiksuissa hinnoissa.
Pirkka
23.02.2008 18:42:13
Ja ei päästetä tätä ketjua hirveen kauas häipyyn jos vaikka löytyis innokkaita tilaajia!
Seba
24.02.2008 00:51:05

Eipä tuoltakaan näytä saavan Gibsonille tallaa..
nro5
24.02.2008 12:01:07
Olen kiinnostunut. Pitäisi vain tietää mikä d-tuner sopii Tokain 80-luvun alun lawsuite presariin. Anybody?
absqua
24.02.2008 19:34:42
Olen kiinnostunut. Pitäisi vain tietää mikä d-tuner sopii Tokain 80-luvun alun lawsuite presariin. Anybody?

Voit varmistua asiasta tsekkaamalla onko bassosi virikoneiden pohjalevy saman muotoinen kuin tässä kuvassa:

http://www.bestbassgear.com/images/tuners/hb2.jpg

Jos on, kuten oletan olevan, niin D-tuner mallia "BT-2" on oikea vastaus.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hollstro
24.02.2008 20:52:33

Joissakin tuon ajan Tokain bassoissa oli ns. revesre-virittimet niin kuin alkuperäisissä Fendereissäkin, eli kieli kiristyy viritintä myötäpäivään kierrettäessä. Sellasen myin aikoinaan Absqualle, oisko se nyt sitten ollut se BT-2?
absqua
24.02.2008 21:34:53 (muokattu 24.02.2008 21:35:52)
Joissakin tuon ajan Tokain bassoissa oli ns. revesre-virittimet niin kuin alkuperäisissä Fendereissäkin, eli kieli kiristyy viritintä myötäpäivään kierrettäessä. Sellasen myin aikoinaan Absqualle, oisko se nyt sitten ollut se BT-2?

Joo, jos se on reverse, niin silloin BT-2 ei ole oikea, vaan BT-3.

BT-2 sopii kyllä reverse-koneiston kanssa samoihin ruuvinreikiin jne, mutta pyörii "väärään" suuntaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Seba
25.02.2008 01:31:22

Eipä tuoltakaan näytä saavan Gibsonille tallaa..

Lainaan itseäni samalla kummastellen kun nuo on kuitenkin hipshotin jälleenmyyjiä, ja niillä on kyllä mallistossa ainakin super tone malli gibaan?

Voisitko kysäistä ennen tilauksen päättämistä sattuisiko kuulumaan valikoimaan, ja jos niin hinta sille?
rijopu
25.02.2008 01:39:41
Lainaan itseäni samalla kummastellen kun nuo on kuitenkin hipshotin jälleenmyyjiä, ja niillä on kyllä mallistossa ainakin super tone malli gibaan?

Voisitko kysäistä ennen tilauksen päättämistä sattuisiko kuulumaan valikoimaan, ja jos niin hinta sille?

Voin toki kysäistä. Kyllä sieltä on saanut tavaraa ohi nettisivujen, mutta se saattaa taas viivästyttää tilauksen lähettämistä. Mutta kysellään asiaa.
Tarkoitat vissiin tätä tallaa?
http://www.hipshotproducts.com/cart.php?m=product_detail&p=264
Seba
25.02.2008 01:55:17

Just tuota, ja mustana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)