Aihe: Groove Skaba!
1 2 3 4 5
Niskamies
08.02.2006 14:56:04
Hitto, nyt alako tosissaan jalaka vispaamaan. Groovaa kyllä.

Kiits! That really made my day!
More is more.
toivajar16
08.02.2006 15:12:53 (muokattu 08.02.2006 15:15:47)
Nonni, tässä olisi:

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=186990&type=dl

Ihan jees. Kokeilepa joskus soittaa enemmän legatossa; Voisi korjata paikoitellen tota hätäisyyden vaikutelmaa. Ghosteja voisi karsia.
tätä se mun uneni ties
jahuh0
08.02.2006 15:30:12 (muokattu 08.02.2006 15:41:10)
Ihan jees. Kokeilepa joskus soittaa enemmän legatossa; Voisi korjata paikoitellen tota hätäisyyden vaikutelmaa. Ghosteja voisi karsia.

Missäspäin tuo legato on? Joku italialainen rauhallinen kylä? Nimittäin omassa soitossani on hätäisyyttä myös meleko paljo, haluaisin itsekin korjausta siihen...

EDIT: löytyhän se selitys, voishan tuotaki välillä yrittää.. : Legato - sitoen, soittamalla niin että sävelten välissä ei ole taukoja.
toivajar16
08.02.2006 15:47:01
Missäspäin tuo legato on? Joku italialainen rauhallinen kylä? Nimittäin omassa soitossani on hätäisyyttä myös meleko paljo, haluaisin itsekin korjausta siihen...

Se löytyy siinä vaiheessa, kun yölliset siemensyöksyt vähenevät ja karvoitus tihenee. Itsellänikin vielä etsintä kesken.
tätä se mun uneni ties
toivajar16
08.02.2006 15:54:52
EDIT: löytyhän se selitys, voishan tuotaki välillä yrittää.. : Legato - sitoen, soittamalla niin että sävelten välissä ei ole taukoja.

Jeps. Suurin virhe mun mielestä(enkä todellakaan ole mikään asiantuntija) on ahtaa jokainen tahti täyteen tavaraa, jolloin groove aiheuttaa niskan kiristystä eikä sitä miellyttävää persettä magnetisoivaa tunnetta. Itse syyllistyn myös tähän ja siitä itseäni kovin sanoin yleensä ojennan.
tätä se mun uneni ties
jahuh0
08.02.2006 16:04:18 (muokattu 08.02.2006 16:06:56)
Jeps. Suurin virhe mun mielestä(enkä todellakaan ole mikään asiantuntija) on ahtaa jokainen tahti täyteen tavaraa, jolloin groove aiheuttaa niskan kiristystä eikä sitä miellyttävää persettä magnetisoivaa tunnetta. Itse syyllistyn myös tähän ja siitä itseäni kovin sanoin yleensä ojennan.

Joo, tuo on kyllä totta... Jos tarkemmin analysoi vielä tuota Niskiksen vetoa, niin mielestäni paras Groove on 0-16 sekunnin kohdalla, siinä homma kulukee ja jalaka vippasee. Sen jälkeen on jo vähä liikaa kikkailua/tavaraa, välillä, ehkä. Sopii kuitenkin taustaan hyvin. Mutta hyvä veto.
toivajar16
08.02.2006 16:05:56
Joo, tuo on kyllä totta... Jos tarkemmin analysoi vielä tuota Niskiksen vetoa, niin mielestäni paras Groove on 0-16 sekunnin kohdalla, siinä homma kulukee ja jalaka vippasee. Sen jälkeen on jo vähä liikaa kikkailua/tavaraa. Mutta hyvä veto silti.

Joo, ei se missään nimessä huono ole. Nuoruuden intoa.
tätä se mun uneni ties
sirdickyj
08.02.2006 16:25:51
Millä ohjelma saisi parhaiten nauhoteltua. Yritin audacityllä, mutta järjetön latenssi.
Kone on ihan uusi ja suoraan äänikorttiin soittelin.

Latenssi...onkos siellä jotain asetusta, millä saisit sen monitoroinnin pois päältä? Se latenssi kun ei varmaankaan tule siitä ohjelmasta vaan äänikortista, joka on mopo. Mutta kun soitat suoraan siihen äänikorttiin, niin silloinhan ei latenssia esiinny, niin että se latenssi tulee kun se ääni kiertää sen ohjelman läpi, eikä äänikoertissa oo tarpeeks löylyä jotta ei latenssia esiintyisi.

Sillon ku meitsillä vielä oli cubase koneella, niin jouduin tekemään just noin, et äänitin suoran signaalin, ja hain sit soundin vasta myöhemmin.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
jahuh0
08.02.2006 20:15:00
Tämmönen tuli:

http://www.mikseri.net/artists/?id=52745

Äläkää välittäkö, pieree ja pärisee kielet miten sattuu välillä, on niin vähä vasta soitellu ettei voi keskittyä äänen puhtauteen, jos meinaa gruuvista pitää kii.
projekti
08.02.2006 20:32:42
Tämmönen tuli:
Äläkää välittäkö, pieree ja pärisee kielet miten sattuu välillä, on niin vähä vasta soitellu ettei voi keskittyä äänen puhtauteen, jos meinaa gruuvista pitää kii.

Hienoa. Mulla ainaki otti jalan alle.
Harmittaa kun oon tämmönen hätähousu että pitää se eka räpellys laittaa aina kiireesti ja sitten siitä ei saa mitää selevää. No leikkiähän tämä vaan on.
Ultra Pro.
Niskamies
08.02.2006 20:59:52
Harmittaa kun oon tämmönen hätähousu että pitää se eka räpellys laittaa aina kiireesti ja sitten siitä ei saa mitää selevää. No leikkiähän tämä vaan on.

Sama vika täällä. Mutta ei voi mitään, elämä on.
More is more.
toivajar16
08.02.2006 22:14:10
No niin korteni kannan kekoon tällä sonnalla:
http://www.mikseri.net/artists/themysterions.49071.php
tätä se mun uneni ties
sirdickyj
08.02.2006 22:23:21
No niin korteni kannan kekoon tällä sonnalla:
http://www.mikseri.net/artists/themysterions.49071.php

Toimii...niinku toimii kaikil muillaki.

Millä sait loppujenlopux äänitettyä?
Maisteri
08.02.2006 22:30:24
Tämmönen tuli:

Tää todella kulkee ja kruuvailee! Ja saundiki on mainio. Muutenki tuotosten kirjo oikein tasokasta.

Saas nähä jos sitä määräaikaan mennessä sais itekki jonninlaisen tuotoksen aikaseks...
toivajar16
08.02.2006 22:30:50
Toimii...niinku toimii kaikil muillaki.

Millä sait loppujenlopux äänitettyä?

Kristalilla. Vaihtelin vaan asetuksia ja taisin tuurilla osua oikeisiin.
tätä se mun uneni ties
sirdickyj
08.02.2006 22:32:23
Kristalilla. Vaihtelin vaan asetuksia ja taisin tuurilla osua oikeisiin.

Onks ilmaissofta? Kristalko ihan oikeelta nimeltään?
toivajar16
08.02.2006 22:34:50
Onks ilmaissofta? Kristalko ihan oikeelta nimeltään?

Jeps
tätä se mun uneni ties
sirdickyj
08.02.2006 22:42:27
Jeps

Ok, toimiks nii et sä imuroit ton taustan ekaks siihen ja sit soitit siihen päälle? Eli onks siin export ja import audio-toiminto?
toivajar16
08.02.2006 22:47:27
Ok, toimiks nii et sä imuroit ton taustan ekaks siihen ja sit soitit siihen päälle? Eli onks siin export ja import audio-toiminto?

Jep. Jotain siinä joutuu häsläämään,mutta yritys ja erehdys.
tätä se mun uneni ties
sirdickyj
08.02.2006 22:50:36
Jep. Jotain siinä joutuu häsläämään,mutta yritys ja erehdys.

Joo, hainki jo omani...kovasti Cubasea muistutti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)