TommiW. 18.01.2006 17:27:38 (muokattu 18.01.2006 17:29:30) | |
---|
siis tarkoitan tietenkin että ne halvimmat ibat ei kuulemma oo kovin hyviä Kalliimmat ibat on kyllä varmaan laadukkaampia xD ei pidä pahastua edellisestä..! Voi paska :D Miekii kuulin joskus että fendät on ihan rizoja. Eikusiis ne ysärisquierrit, kalliimmat fendät varmaan on laadukkaampia. E: Sori, ei oo tarkotus provota. "Moi, mä oon Tommi, pääsenkö kakkoseen?" |
leppälä 18.01.2006 17:29:41 (muokattu 18.01.2006 17:29:52) | |
---|
Voi paska :D Miekii kuulin joskus että fendät on ihan rizoja. Eikusiis ne ysärisquierrit, kalliimmat fendät varmaan on laadukkaampia. Fenderit ja Gibsonit on nykyään ylihinnoteltuja, nimi vaan maksaa. Squierit ja Epiphonet on parempia, niillä vetää PRO.tkin. |
Ylläri 18.01.2006 17:35:56 | |
---|
Ei taida enää nykyisin olla mallistossa. Jaa jaa, niin ne ajat muuttuu. Ei sillä että jonkun tietyn soittajan emuloiminen olisi välttämättä mielekästä. Jos Steve Harrisin soundista tykkää, niin se on toki ihan hyvä lähtökohta oman jutun hakemiseen. Mutta kannattaa kuitenkin keskittyä siihen miten soitin sopii omaan käteen ja tyyliin, kuin ajatella miten lähelle esikuvaa sillä ehkä pääsee. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
stenel 18.01.2006 17:39:44 (muokattu 18.01.2006 17:40:53) | |
---|
Tossakin sitten joku pöljä myy aika laadutonta vehjettä tonnilla: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=87665 Mulla oli tuommoinen ja varsin hyväsointinen ja hyvin rakennettu soitin oli.Jos kieliä on bassossa enemmän kuin neljä niin se ei tee soitinta huonoksi, eikä edes ei-amerikkalaisuus. Tuo tuhat €:a on vähän yläkanttiin kylläkin. "Vaikka meille annettaisiin kookoo..." |
Nieby 18.01.2006 18:10:44 | |
---|
niin, kun tuolla fenkulla on hintaa vain alle 700$, niin hiukan epäilyttää... mutta jos olette sitä mieltä, että on kannattava ostos, ostan tuon kunhan vain saan rahat, eli siihen menee vielä aikaa... |
leppälä 18.01.2006 18:12:26 | |
---|
Jos rahaa on, niin kannattaa ostaa vaikka Rolls Royce! |
Ylläri 18.01.2006 18:28:09 (muokattu 18.01.2006 18:29:10) | |
---|
niin, kun tuolla fenkulla on hintaa vain alle 700$, niin hiukan epäilyttää... Vain ja vain... tuolla rahalla saa (ja pitääkin saada) kyllä ihan täysin pätevän työkalun, jolla pärjää vaikka koko loppuelämän. GASituksen myötä perspektiivi aina välillä vähän vääristyy, tuntuu että pitää olla niin ja niin monen tonnin passoja kun kerran isoilla pojillakin on. Mutta 700 taalaakin on jo iso raha. Toki kaikilla basisteilla on omat tarpeensa, mutta aika monessa yhteydessä ja tyylilajissa tuommoinen perus-Mehikofenkku on täysin riittävä jopa sinne Abbey Roadille asti. Lisärahalla saa sitten käsityön laatua, viimeistelyä, aktiivielektroniikkaa ym. kivaa, mutta ei välttämättä mitään musiikillista lisäarvoa. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
stragowa 18.01.2006 21:04:30 | |
---|
Mulla oli tuommoinen ja varsin hyväsointinen ja hyvin rakennettu soitin oli.Jos kieliä on bassossa enemmän kuin neljä niin se ei tee soitinta huonoksi, eikä edes ei-amerikkalaisuus. Tuo tuhat €:a on vähän yläkanttiin kylläkin. Paljolla ostit aikanaan tuon basson? kiinnostaa vaan tietää, että tuliko ite maksettua ylihintaa, kun 1400 euroa siitä uutena ihe maksoin. "Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää." |
Jungleman 18.01.2006 21:55:32 | |
---|
niin, kun tuolla fenkulla on hintaa vain alle 700$, niin hiukan epäilyttää... mutta jos olette sitä mieltä, että on kannattava ostos, ostan tuon kunhan vain saan rahat, eli siihen menee vielä aikaa... Onkohan noita miten paljon edes liikkeellä tässä maassa? Ostin omani Pro Centeristä Helsingistä marraskuun alussa, toiseen kappaleeseen en ole törmännyt vielä... tosin enpä ole pääkaupunkiseudun soitinkauppoja pariin kuukauteen kierrellyt. Eipä tästäkään keskustelusta selvinnyt, onko kukaan muu mennyt moista hankkimaan. Puolueellinen ja subjektiivinen arvio: kyllä tuossa on hinta-/laatusuhde erittäin kohdallaan. Soitin omaani rinnakkain US Vintage Reissuen kanssa, eikä jenkkipelin 3,5 -kertainen hinta todellakaan heijastunut suoraan laatuun. Suurimmat erot olivat viimeistelyssä (poly vs. nitro), mikki on myös erilainen. Rungon viisteet ovat meksikomallissa hieman loivemmat, mutta puutavara vaikutti aivan yhtä pätevältä kuin amerikkalaisessa. Rauta on samaa. Mutta: jos ostaa vintage-tyyppisen presarin, on syytä haluta juuri sellaista. Tuossa mallissa on erittäin leveä otelauta, yllätyin jopa kun nappasin sen ensimmäistä kertaa käsiini. Sopii minulle, minua kun bassonsoitossa ei kiinnosta nopeus vaan groove, mutta ihan kaikkeen soittoon - varsinkaan aloittelijalle - en tuota kehtaisi suositella. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
Ylläri 18.01.2006 22:06:03 (muokattu 18.01.2006 22:07:44) | |
---|
Ei muuten kannata Presaria hakiessa unohtaa Soundstorea, siellä on useitakin mielenkiintoisia Jaappanin Fendereitä tarjolla. Halvin standard-passo irtoaa 499 erkillä, re-issuet (´57 ja ´62) lähtevät 599 eurosta. Eli periaatteessa liikutaan Mehikon mallien hinnoissa. Myyvät myös postimyynnillä, 14 päivän palautusoikeus. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
stenel 19.01.2006 16:57:27 | |
---|
Paljolla ostit aikanaan tuon basson? kiinnostaa vaan tietää, että tuliko ite maksettua ylihintaa, kun 1400 euroa siitä uutena ihe maksoin. Itse maksoin kovan tinginnän jälkeen 1388 €, eli hyvään hintaan sait. "Vaikka meille annettaisiin kookoo..." |
chief 19.01.2006 21:15:40 | |
---|
Ei muuten kannata Presaria hakiessa unohtaa Soundstorea, siellä on useitakin mielenkiintoisia Jaappanin Fendereitä tarjolla. Halvin standard-passo irtoaa 499 erkillä, re-issuet (´57 ja ´62) lähtevät 599 eurosta. Eli periaatteessa liikutaan Mehikon mallien hinnoissa. Myyvät myös postimyynnillä, 14 päivän palautusoikeus. Suosittelen myös tuon Soundstoren valikoiman tsekkaamista. Se on asiallinen liike ja siellä on hyviä bassoja. "It's the ear, not the gear. " |
Nieby 20.01.2006 15:15:56 | |
---|
täällä lappeenrannan soundstoressa ei ole kyllä yhtään fenderiä, vain squiereita ja tokaita.. mutta onko niillä nettikauppa? pitää tsekata.. jos jonkun japanilaisen ostan ni kyllä se on FENDER JAPAN eikä mikään squier ihan vaan periaatesyistä..! |
Nieby 20.01.2006 15:17:17 | |
---|
ja nyt jos joku ihmettelee, niin sekoitin soundstoren soundwelliin..! |
balzary 20.01.2006 15:19:24 | |
---|
jos jonkun japanilaisen ostan ni kyllä se on FENDER JAPAN eikä mikään squier ihan vaan periaatesyistä..! Periaatteen miehenä on helppo olla. Japanissa ei tehdä enää Squiereita. |
Nieby 20.01.2006 15:23:13 | |
---|
mutta tarkoitin että en osta squieria enkä tokaita etc. |
Ylläri 20.01.2006 15:28:50 | |
---|
täällä lappeenrannan soundstoressa ei ole kyllä yhtään fenderiä, vain squiereita ja tokaita.. mutta onko niillä nettikauppa? pitää tsekata.. jos jonkun japanilaisen ostan ni kyllä se on FENDER JAPAN eikä mikään squier ihan vaan periaatesyistä..! Taitaapi olla ihan eri lafka kyseessä. Minä tarkoitin tätä: www.soundstore.fi Vähän kaukanahan kolmas linja on Lappenrannasta katsoen, mutta jos Stadiin on muuten asiaa niin kannattaa poiketa. Ja nettikauppa toimii toki koko Suomessa. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
okoranta 20.01.2006 15:53:54 | |
---|
mutta tarkoitin että en osta squieria enkä tokaita etc. Jaa, kyllä mulle ainakin kelpais tuo Torin Tokai- Jazzari... "Itse sijoittaisin rahaa hyväsoundiseen kaappiin, sillä on kumminkin suurempi vaikutus soundiin kuin sitä ohjaavalla nupilla." - Temppari- |
Nieby 20.01.2006 16:00:14 | |
---|
no voisiko joku suositella jotain PRESARIA, jossa miel. OHUT KAULA.. ja TULITERÄ pitäisi olla.. ja HINTA ALLE 1100€ kiitos |
pardy 20.01.2006 17:28:40 | |
---|
no voisiko joku suositella jotain PRESARIA, jossa miel. OHUT KAULA.. ja TULITERÄ pitäisi olla.. ja HINTA ALLE 1100€ kiitos Haluat siis presarin ja ohuen kaulan? |