kake313 24.12.2005 13:43:32 | |
---|
muhkeet saundit lähtee ku laitat rungon mahongista ja kaulan teet kovasta vaahterasta "Levykuitu lessu" |
Campylobacter 24.12.2005 18:29:15 | |
---|
muhkeet saundit lähtee ku laitat rungon mahongista ja kaulan teet kovasta vaahterasta Selvä, mutta taidan ainakin toistaiseksi pysyä siinä mahonki-wenge-laminaatti kaula, mahonki siivet ja wenge kansi suunnitelmassa. |
Teijo K. 25.12.2005 16:37:15 | |
---|
En lähtisi tekemään basson kaulaa mahongista, saattaa tulla melkoinen jouskari. Mutta siihen jos laminoi vaikka wengeä mukaan niin ehkä. (tietysti otelauta jonkin verran jäykistää) No onpa noita mahonkikaulaisia bassoja tehneet ihan isotkin nimet eikä sen ihmeemmin ole jousipyssyjä lienene. Munsta. |
Basismi 27.12.2005 14:48:08 | |
---|
No onpa noita mahonkikaulaisia bassoja tehneet ihan isotkin nimet eikä sen ihmeemmin ole jousipyssyjä lienene. Kuka? Viistous helpottaa soittamista! |
MPU 27.12.2005 19:33:33 | |
---|
Gibson. Marko |
hemmo 27.12.2005 19:39:33 | |
---|
Kuka? Guild. Säm. "Oot hullu haalija" -hellasärö. |
Teijo K. 28.12.2005 15:59:37 | |
---|
Kuka? Tuossahan niitä tulikin jo, eli Gibson ja Guild. Taitaa PRS olla kanssa joku malli. Munsta. |
viltsu-79 30.12.2005 02:04:02 | |
---|
Niin ja onhan niitä ollu joskus noilla vähän eksoottisemmilla valmistajilla, kun halusivat mehustella sillä, että voi valita minkä tahansa "tonewood:n" kaulaan, kun siellä oli joku grafiittituki koko kaulan matkalta, mutta tosiaan mahonkia jonkin verran käytetään ihan "tavallisissakin" soittimissa kaulapuuna. Sitä ei sitten kannata jättää naturaliksi (oil finished), voipi tulla monenlaisia ongelmia. Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin (ja kaljan)virrata, niin teillä ei ole mitään hätää! |
MPU 30.12.2005 09:55:02 | |
---|
Kuin nii ei kannata? Mulla on öljy/vahakäsitelty mahonkikaula enkä ole huomannut mitään ongelmia. Marko |
Campylobacter 30.12.2005 13:59:33 | |
---|
Sitä ei sitten kannata jättää naturaliksi (oil finished), voipi tulla monenlaisia ongelmia. Naturaliksi se juuri olisi tarkoitus jättää. "sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband |
rijopu 30.12.2005 14:06:44 | |
---|
Kuin nii ei kannata? Mulla on öljy/vahakäsitelty mahonkikaula enkä ole huomannut mitään ongelmia. Samat sanat! Hyvin on pelannut mahonkikaulassa öljykäsittely. Jänniä asiantuntijoita löytyy täältä. Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))> |
poppamies 30.12.2005 17:05:06 | |
---|
Guild. Säm. Guild on tehnyt mutta on jousipyssy. Näin vain on asia. Mahonkeja toki on monenlaista mutta olen henkilökohtaisesti joutunut tekemisiin yhden Gibson EB-3 ja samantyyppisen Guild'in kanssa. Gibsonissa se mahonkikaula välttää mutta Guildissa se on aivan liian veltto. G-strings are for strippers |
Teijo K. 30.12.2005 17:44:20 | |
---|
Guild on tehnyt mutta on jousipyssy. Näin vain on asia. Mahonkeja toki on monenlaista mutta olen henkilökohtaisesti joutunut tekemisiin yhden Gibson EB-3 ja samantyyppisen Guild'in kanssa. Gibsonissa se mahonkikaula välttää mutta Guildissa se on aivan liian veltto. Jaa, sun täytyy käydä kertomassa toi hemmon Guildille kun se ei ymmärrä olla tarpeeksi letku, mutta ehkä se basso ymmärtäisi muuttua letkukaulaiseksi jos sie sille selittäisit miten sen pitää olla. ;) Munsta. |
Campylobacter 30.12.2005 18:01:44 | |
---|
No onko se liian letku ja veltto ja jousipyssy jos laminoi wengellä? "sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband |
poppamies 30.12.2005 18:20:37 | |
---|
Jaa, sun täytyy käydä kertomassa toi hemmon Guildille kun se ei ymmärrä olla tarpeeksi letku, ... Sano että se Hemmon basso lähtee käymään meiän kiraristilla nii saa tavata sukulaisen, 60-luvun Guildin missä on ohuen ohun mahonkinen kaula ilman ryhtiä. Vieläpä lyhytskaalainen mutta siitä huolimatta. G-strings are for strippers |
poppamies 30.12.2005 18:24:06 | |
---|
No onko se liian letku ja veltto ja jousipyssy jos laminoi wengellä? Voi se lminoida vengellä. Hyvä idea. Tai vaahteralla jos haluaa kontrastia. Pelkkään mahonkikaulaan laittaisin pari hiilikuitusauvaa molemmin puolin kaularautaa. Tähän tyyliin... http://www.warmoth.com/bass/necks/necks.cfm G-strings are for strippers |
jarmo vh 30.10.2006 10:49:45 | |
---|
Vanhaan topiciin tartuin, antakaa anteeksi, sillä olen sairaslomalla ja aikaa tappaessani selailen vanhoja juttuja. Kaulan materiaalin perusteella ei voi sanoa suoraan, että joku toimii ja toinen ei. Mulla on mahonkikaulainen Guild ja vaahterakaulainen Gibson, molemmissa normaalinpituinen kaula. Guildin mahonkikaulaa ei ole tarvinnut säätää kuin silloin kun basson pari vuotta sitten hankin. Gibsonin vaahterakaula vaatii tarkistusta pari kertaa vuodessa. venteri on kitaroitten voorti |
Karlsson 30.10.2006 10:58:32 (muokattu 30.10.2006 21:24:02) | |
---|
Vanhaan topiciin tartuin, antakaa anteeksi, sillä olen sairaslomalla ja aikaa tappaessani selailen vanhoja juttuja. Kaulan materiaalin perusteella ei voi sanoa suoraan, että joku toimii ja toinen ei. Mulla on mahonkikaulainen Guild ja vaahterakaulainen Gibson, molemmissa normaalinpituinen kaula. Guildin mahonkikaulaa ei ole tarvinnut säätää kuin silloin kun basson pari vuotta sitten hankin. Gibsonin vaahterakaula vaatii tarkistusta pari kertaa vuodessa. Yksilöitähän nämä kaikki. Mulla on useampi hyvin saman mallinen basso, kaikki vaahterakaulaisia (otelaudan materiaali vaihtelee) ja ihan omaan malliinsa jokainen niistä elää. Ja tämä kotimaamme ilmasto kun on mitä on, niin jonkin verran sitä elämistä tuleekin tapahtua. Yksi ruusupuuotelaudalla varustettu soittimeni ei tosin tunnu välittävän juuri mistään ja kaula olla kököttää apauttia samoissa säädöissä kokoajan. Ei elä juuri vuoden aikojen mukaan, eikä edes eri paksuisilla kielillä ole ihmeempää vaikutusta. Näistä soittimista hiilikuitutangoilla vahvistetunkin kuulan omaavaa saa säätää aina pariin kertaan vuodessa. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |