Aihe: Akustista bassoa?
1 2
jjylli
06.12.2005 17:03:34
muullon tommonen kramer. aitoa new jerseyn pahvia. kyllä sillä voi akustistenkitaroiden, maniskojen ym. kanssa akustisesti rämpyttää himassa tai baarissa. foni on sen seuraan kyllä jo liian äänekäs. äärimmäisen terapeuttinen kapistus kotona. jos pitää joku juttu tsekata äkkii niin se on kyllä loistopeli.
Teijo K.
06.12.2005 18:05:14

muullon tommonen kramer. aitoa new jerseyn pahvia. kyllä sillä voi akustistenkitaroiden, maniskojen ym. kanssa akustisesti rämpyttää himassa tai baarissa. foni on sen seuraan kyllä jo liian äänekäs. äärimmäisen terapeuttinen kapistus kotona. jos pitää joku juttu tsekata äkkii niin se on kyllä loistopeli.

Miulla oli takavuosina Fenix-merkkinen aksubasso, se oli kyllä ihan puuta. Plekun kanssa kun voimalla soitti niin sillä pärjäsi ihan ok parin akustisen kitaran kanssa. Soundi nyt oli sitten sellainen keskiääninen ehkä jo. Mikin kanssa se kuulosti ihan kivalta kanssa. Kauheasti ei kyllä tullut silleen soiteltua kun möin rahapulassa pois.
Munsta.
jjylli
06.12.2005 18:16:41
petrin kanssa joskus päätettiin ottaa akustiset mukaan keikkadösään (liven vika raita esimerkkinä). aateltiin että treenataan vaikka matkalla jotain. se oli kiva ajatus, mutta moottorin melu oli aikatavalla samalla taajuusalueella kramerin kanssa..
kake313
06.12.2005 20:50:43

Toi huttunen on iha huijari... noi kaikki tuotteet on ihan ylihinnoteltuja.
"Levykuitu lessu"
balzary
06.12.2005 20:56:35

Toi huttunen on iha huijari... noi kaikki tuotteet on ihan ylihinnoteltuja.

Iho umpeen ipana.
Johnny Buzz
06.12.2005 21:05:39

Mulla on tollanen Dean Performer CE akustinen basso ja siinä kiinni mustat nylon kielet. Toimii ihan mukavasti jopa parin akustisen kitaran ja laulun kanssa. Nuotiokitara meininkiin oikein hyvä vehje ja vahvistettuna/ suoraan linjaan vedettynä siinä on aikas kontramainen soundi. Oon kyllä tykänny tosta. Munkin tulee toi napauttua nurkasta aina, kun pitää nopsaan tsekkaa joku juttu. Muutenkin tulee tolla soiteltua himassa melkeen enemmän kuin tolla Jassolla.

Ja yllä olevaan kommenttiin viitaten: on siellä Huttusella hinnat vähän yläkanttiin.
Zarmo
06.12.2005 21:11:23

Mulla on tollanen Dean Performer CE akustinen basso ja siinä kiinni mustat nylon kielet.

Millaset noi nailonkielet on?
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
poppamies
06.12.2005 22:06:28 (muokattu 01.02.2006 21:37:17)

Millaset noi nailonkielet on?

No minusta ne on huonommat akustisessa mitä pronssikielet. Mulla on ollut ainakin kahteen otteeseen tuollaiset mustat nailonit akustisesa mutta olen aina palannut pronssisiin. Nailoneista puuttuu toi "twang" kokonaan joten jos meinaa että pitäisi kuulua ilman vahvistamatta edes jonkun verran niin pronssi on kyllä parempi vaihtoehto. Molemmat kyllä kestää isältä pojalle. Varsinkin nailonit on ikuisia. Toisaalta on mulla ollu nämä pronnsit ainakin 5 vuotta bassossa.

Tossa muuten täsmälleen samanlainen kuin minun...
http://img62.imageshack.us/my.php?image=ekobass8hn.jpg
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN!
Bassomestari
01.01.2006 12:57:37
Kyllähän kerrostalossa voi sähköbassoa soittaa! Mutta ei ehkä keskellä yötä.
Ilpo.
Teijo K.
02.01.2006 10:55:37

Kyllähän kerrostalossa voi sähköbassoa soittaa! Mutta ei ehkä keskellä yötä.

Mikäs sen yöllä soittamisen estää? Eihän siitä sähköbassosta lähde kuin onneton pieni pömp jos soittelee sormin, plekullakin vain pientä kolinaa. Ne minnekään naapuriin kuulu.
Munsta.
ossip
05.01.2006 14:41:27
Tässä sulle akustinen basso kunnon heviin:

http://images.misupply.com/products/full/Daisy%20Rock/111859.jpg
Joonas
01.02.2006 04:20:56
Kellään kokemusta nauhattomasta akustisesta (ei sentään kontrasta)?

Alkanu viimeaikoina himottamaan ajatus tuollasesta, tai sellasen rakentamisesta. Toinen, mik vois olla aika kova, ois sellanen, että rakentaisi vahvistimen&kaiuttimen siihen bassoon itseensä kiinni (tän idean sain vasta nyt, joten en ole ehtinyt punnitsemaan sen toimivuutta). Lähinnä sellanen leirinuotiobassottelu ja kansanmusisointi kiinnostaa, ja kontraa en viittis ostaa, kun ei sellasta jlauta roudaa treenikseltä toiselle ja kotiin.

Joonas.
Moon vanha kettu. Älä ammu mua.
hemmo
01.02.2006 05:36:23

Kellään kokemusta nauhattomasta akustisesta (ei sentään kontrasta)?

On toki. Tuossahan tuollainen on myytävänäkin:

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/SIGMAB.JPG
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
juici
01.02.2006 10:30:20

Mikäs sen yöllä soittamisen estää? Eihän siitä sähköbassosta lähde kuin onneton pieni pömp jos soittelee sormin, plekullakin vain pientä kolinaa. Ne minnekään naapuriin kuulu.

Mä varmaan laittaisin vahvarin katosta roikkumaan pitkän ketjun varassa niin ei saakeli varmasti kantaudu rakenteita myöten minnekään.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
Teijo K.
01.02.2006 16:30:07

Mä varmaan laittaisin vahvarin katosta roikkumaan pitkän ketjun varassa niin ei saakeli varmasti kantaudu rakenteita myöten minnekään.

Minä en laittaisi vahvaria käyttöön ollenkaan.
Munsta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)