Aihe: Bassosi
1 2 3 4 5
costanza
31.10.2005 15:48:47
Mulla on Yamaha RBX270. Mun eka basso. Ei valittamista. Tää on kevyt ja helpposoittoinen ja soundi on ihan ok. Mutta ajattelin ostaa presarin, niin tää on myynnissä.
Hughes
31.10.2005 15:50:10
Onhan se hyvä. Mulle vaan sopii käteen Jazz Bass niiiin paljon paremmin... Ja siinä on parempi soundi. Ja se on paremman näköinen. Ja monipuolisempi sointimaailma.

Eli yksinkertaisesti Fender Jazz Bass on paras basso mitä ikinä voin kuvitella.

Aamen.
MoParit on ihana asia.
TiMiTheShiT
31.10.2005 16:05:20 (muokattu 31.10.2005 16:08:58)
Kaikki pikkujutut ja varmaan tottumus on suurena osana.

Kyllä tuo nykyinen basso (warwick corvette stdr) on jotenkin oman tuntuinen. Sitä voi "roimia" ja "helliä", skitsofreeninen luonne niin kuin omistajallaankin...

Ekan basson, joka oli ibanez ergodyne (kauhea rotisko) kanssa joutui kokoajan erimielisyyksiin.
Poutatorvi keikat, musiikkinäytteet yms. tekeleitämme on myös demostudiossa - Fishbone Soldier #1
Samu S.
31.10.2005 17:05:17
Tää on kyllä niin tätä tää topikki taas. Ihan niinkun kaikki ei jo tietäs, miten Niskis diggaa Sadowskystään ja miten se on paras sille.

Anna nyt hyvä ihminen jo olla. Ihan turha silmät selällään sitten ihmetellä, kun tulee perseilyä.
"åår te krååve." -Keny
el_hefe
31.10.2005 17:06:12
Kun tapasin Ibanezin ensimmäistä kertaa, olimme molemmat neitsyitä. Ehkä tämän takia kiintymykseni siihen on suuri.

Se on siis ensimmäinen ja ainut bassoni. En ole vielä päässyt kokemaan mitään parempaa bassottelun saralla (sillä vaikka 3 vuotta olen soittanut, en ole paljon muita bassoja kunnolla kokeillutkaan).
Kaa!
Royal Banzai
31.10.2005 17:07:43
Tää on kyllä niin tätä tää topikki taas. Ihan niinkun kaikki ei jo tietäs, miten Niskis diggaa Sadowskystään ja miten se on paras sille.

Anna nyt hyvä ihminen jo olla. Ihan turha silmät selällään sitten ihmetellä, kun tulee perseilyä.

Nii. Kaikesta saa keskustella vaan kerran.

Just hyvä topikki, ehkä mäki mehustelen mun tulevaa passoo tääl joskus.
Take a stand - fuck the man
Make it fucked up
Fuck shit up.
Samu S.
31.10.2005 17:10:27
Nii. Kaikesta saa keskustella vaan kerran.

En minä niin sanonut. Mutta en aio jauhaa tästä enempää, kullakin on näkemyksensä. Ei ois pitäny tota ekaakaan purkausta päästää eetteriin.
"åår te krååve." -Keny
Wil-J
31.10.2005 17:54:54
No AVBasso on niin makeen näkönen, saundeiltaan uskomattoman monipuolinen ja todella kevyt ja mukava soittaa.

Fender Jazz on taas perinteisempi, täysin toisen ääripään basso, joka simppeliydessään ja perusvarmassa olemuksessaan on loisto peli! Hyvä saundi, sopii käteen. Jämäkämpi soitto tatsi kun on flätit.

Eli siis bassot ovat minulla koska ovat mahdollisimman erilaisia. Miksi pitäisi olla monta samanlaista bassoa?
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Karlsson
31.10.2005 17:57:01
No, okei, just nyt toi MTD Kingston on niinko maailman paras ritsa. Asialla ei ole mitään suhdetta todellisuuteen, se vaa on uusin lelu ja uutuuden viehätys on valtaisa!
Niskamies: "Mitäs muuten tarkoittaa "in the pocket" kun puhutaan soitosta?"
Ördä: "HOHO!"
Wil-J
31.10.2005 17:57:59
No, okei, just nyt toi MTD Kingston on niinko maailman paras ritsa. Asialla ei ole mitään suhdetta todellisuuteen, se vaa on uusin lelu ja uutuuden viehätys on valtaisa!

Höhö! Viikon päästä torilla!
Karlsson
31.10.2005 18:00:24
Höhö! Viikon päästä torilla!

Joo, "Ördän vanha"...
Wil-J
31.10.2005 18:01:59
Joo, "Ördän vanha"...

Jep, ja mä ostan sen 700€ luultavasti ja luulen olevani pisnismiäs.
Karlsson
31.10.2005 18:07:34
Jep, ja mä ostan sen 700€ luultavasti ja luulen olevani pisnismiäs.

Kuten sanottu, on moraalisesti väärin antaa hölmöjen pitää rahansa.
Wil-J
31.10.2005 18:08:15
Kuten sanottu, on moraalisesti väärin antaa hölmöjen pitää rahansa.

Niinhän se kai on.
mr.bungle
31.10.2005 18:55:23 (muokattu 31.10.2005 18:56:33)

Mikä tekee bassosta sellaisen, että haluat soittaa ja nautit soittamisesta juuri sillä bassolla? Onko bassoilla joku yhteinen ominaisuus, sama rakentaja, sama rakennusmetodi, sama henki, vai mikä? Onko bassokokoelmasi bassoissa joku yhteinen ominaisuus, minkä takia omistat juuri ne, vai omistatko monta täysin erilaista ja erihenkistä soitinta? Mikä tekee soittimesta juuri "sinun" soittimen?

Emmätiä. Mun kaikki bassot on erilaisia (Toinen Warwickeista on myynnissä. Sitä ei lasketa...), ja diggaan kaikista eri tilanteissa. Ehkä sellanen tietty turpaanvetoa muistuttava iskevä piirre saundissa on se mitä haen, ja joka yhdistää niitä kaikkia.

Just nyt sylissä viihtyy SS2, koska se kuulostaa ihan midibassolta. Voi soittaa Seinfeldiä ja syödä makkaraa.
bassolla hanuriin
Jani The Rock
31.10.2005 19:31:58

Rickenbacker tuntuu hyvältä ja soundaa hyvältä. Ei tässä muuta tarvita.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man *
poppamies
31.10.2005 20:26:11

Onhan se hyvä. Mulle vaan sopii käteen Jazz Bass niiiin paljon paremmin... Ja siinä on parempi soundi. Ja se on paremman näköinen. Ja monipuolisempi sointimaailma.

Eli yksinkertaisesti Fender Jazz Bass on paras basso mitä ikinä voin kuvitella.

On se vaan monipuolinen, niin...
Soittelin kymmenkunta vuotta, muistaakseni -76 mallisella Presicionilla tuossa 80-luvun alussa. On siinäkin sellainen ultimate muotoilu. Ei siitä pääse mihinkään. Mitä enemmään joutuu katselemaan näitä apinanleipäpuisia hi-fi ritsoja, niin aina vain tulee vakuuttuneemmaksi että Fenderin muotoilu on tullut jäädäkseen. Ajatelkaa vaikkapa lapaa joka on stilisoitu g-avain.
Se on sitten toinen asia että se presari mikä mulla oli ritsa mutta hyvännäköinen se oli...
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti!
pardy
31.10.2005 20:30:56

Tjaa, tykkään kaikista hyvistä bassoista. Ihan sama millanen se on. On tullu monta presaria vastaan jotka istuu hyvin kouraan, monta jazzia, monta hihi-ritsaa... Yleisesti ottaen Warwickit istuu kuitenkin käteen hyvin joten niitä on kaksi. Eli noin kärjistäen voisi sanoa että ne on niitä "mun bassoja".
Johannes_t
31.10.2005 21:58:44

Aiheenhan ei edes pidä yrittää olla objektiivinen, mutta suhteeni bassoihini on silti hieman vinksallaan. Warwickit ovat olleet "unelmabassoja" aina ja Pedullaa kuolasin yhdeksän vuotta ennenkuin sellaisen sain omaksi. Eipä siinä mitään, hyviä nuo ovat :D
onde
31.10.2005 23:16:49
Ääh taas näitä turhan päiväsiä topikkeja!
Mikä limonaadi maistuu sun suussa parhaimmalta?Ite en oo vielä päättänyt onko se Pepsi vai Coca Cola?
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)