Karlsson 27.10.2005 11:02:20 (muokattu 27.10.2005 11:02:36) | |
---|
Ei missään. Mä en saa haluamani saundia kuolleilla kielillä, niin mikä silloin tekee mun vahvarista paskan? No emmä sun "omasta" soundista tiedä, mutta kirjotit että soundista häviää punchi ja artikulaatio. =paskat kamat. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Antero 27.10.2005 16:11:34 | |
---|
Turha väittää ettei 50w putkikone riitä keikoille. Kaikenlaisia ja kaikentehoisia olen kokeillut, mutta tästä yhdistelmästä lähtee uskomattoman paljon puhdasta botnekasta soundia. Ja jos tuo yhdistelmä riitti Linnanmäen isolle lavalle niin ei niin isoa paikkaa enää tule ettei potku riittäis.
Hyvää säästöä sulle. Ilman sidefillejä, tai rankkaa etumonitoreihin ajamista en lähtis kokeileen tolla systeemillä ulos. |
Teijo K. 27.10.2005 16:15:46 | |
---|
Hyvää säästöä sulle. Ilman sidefillejä, tai rankkaa etumonitoreihin ajamista en lähtis kokeileen tolla systeemillä ulos. Jaa säästöä? Meinaat että vuoden '65 Vox on halpa? Sallinet joo, että silleen. Munsta. |
Antero 27.10.2005 16:21:27 | |
---|
Jaa säästöä? Meinaat että vuoden '65 Vox on halpa? Sallinet joo, että silleen. Eihän noin vanha paljoa voi maksaa ;-) |
saikkpe 27.10.2005 16:33:27 | |
---|
Mulle SE oikea soundi löytyi, kun hommasin kunnollisen putkietusen puoli vuotta sitten. Nyt irtoaa hyvä botnepörinä, joka tuntuu koko kropassa. Siiihen tykästyy joka soittokerralla aina uudelleen. "Bassohan on lyömäsoitin." |
Wil-J 27.10.2005 17:52:36 | |
---|
No emmä sun "omasta" soundista tiedä, mutta kirjotit että soundista häviää punchi ja artikulaatio. =paskat kamat. Tai voihan olla että soittajassakin vikaa. Ei nyt ole vittuiluyritys, mutta siis kyllä tuhnukielistäkin saa ääntä irti kun soittaa esim. tallan läheltä kovaa röytäen. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
el_hefe 27.10.2005 18:06:09 | |
---|
hah. saundi. mitä silläkin tekee. nojoo. Itse omistan Danelectron nifty seventy -vahvarin. Hurja soundi. Varsinkin nyt kun se on rikki. "Hurja" todellakin. Totta puhuen en ole vielä kolmivuotisen bassourani aikana oikein kiinnittänyt huomiota soundillisesti muuhun kuin etu-/takamikkien volumeen. Jonakin päivänä opin vielä kaiken. |
Robert Trujillo 27.10.2005 22:23:17 | |
---|
Ainiin, hinta määrää kamojen hyvyyden! Unohin, sori. ei hinta määrää kamojen hyvyyttä. meinaan vaan, että jos Niskis on pistänyt 15K€skoa kamoihin niin luulisi, että hän on tuohon hintaan jo repinyt kasaan semmoisen unelmasetin, että sieltä lähtee tarvittaessa ihan hyvääkin soundia. "Muijan saa unohtaa ja lapsen saa hukata, mutta bassoa ei jätetä!"-Jani The Rock |
Niskamies 28.10.2005 06:53:51 | |
---|
ei hinta määrää kamojen hyvyyttä. meinaan vaan, että jos Niskis on pistänyt 15K€skoa kamoihin niin luulisi, että hän on tuohon hintaan jo repinyt kasaan semmoisen unelmasetin, että sieltä lähtee tarvittaessa ihan hyvääkin soundia. Mutta mistä ihmeestä toi 15 k€ on tullut? Ei ole nimittäin mennyt edes kolmasosaa tosta. Niskis- "Niinpä, sä varmaan ratsastat kouluun lehmällä."
Climax- "Sulla on varmaan sitte joku made in new york deluxelehmä mitä ajaa oma kuski ni ei tartte kun hypätä kyytiin." |
poppamies 28.10.2005 07:07:19 | |
---|
Siis hä? Missä sanotaan että presarisoundi on sama ku paskat kielet ja paskat kamat??!? No paskoista kamoista en mene takuuseen mutta perinteisessä Presicion soundissa pitää ollaa paljon paskaa. James Jamersonista sanotaan että hän ei koskaan vaihtanut kieliä ja otelauta oli täynnä paska. Siitä se sellainen paska soundi lähtee... Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! |
Karlsson 28.10.2005 08:44:28 | |
---|
No paskoista kamoista en mene takuuseen mutta perinteisessä Presicion soundissa pitää ollaa paljon paskaa. James Jamersonista sanotaan että hän ei koskaan vaihtanut kieliä ja otelauta oli täynnä paska. Siitä se sellainen paska soundi lähtee... Joojoo. En menis kuitenkaan sanomaan, että pakasta vedetty presari kuulostaa siltä kuin siinä olisi lannalla sivellyt kielet ja vesilätäkön sustaini. Enivei, kyllähän kunnon tumppu on veri jees, munsta. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
JK 28.10.2005 09:22:17 | |
---|
Hyvää säästöä sulle. Tää ei oikein auennut??? Iman sidefillejä, tai rankkaa etumonitoreihin ajamista en lähtis kokeileen tolla systeemillä ulos. Mä olen kokeillut kymmenillä keikoilla ja meillä ainakin toimii. "Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista" |
Antero 28.10.2005 10:26:46 (muokattu 28.10.2005 10:29:26) | |
---|
Hyvää säästöä sulle. Tää ei oikein auennut??? Säästät selkää ja roudareita, sekä tietysti rahaa.(tiedän että tuo vox maksaa maltaita. tarkotin kokoluokkaa.) Iman sidefillejä, tai rankkaa etumonitoreihin ajamista en lähtis kokeileen tolla systeemillä ulos. Mä olen kokeillut kymmenillä keikoilla ja meillä ainakin toimii.
En mä tota väittänytkää. Lähinnä tuumasin kateellisena. Käytin ennen Trace Elliotin 250W nuppia, jonka päästelin 2X10 ja 1X15 kaappeihin. Kasa oli mitä ihanteellisin roudattava, ja toimi helkkarin hyvin kaikissa klubeissa ja saleissa. Kesällä kun alettiin vetään ulkona isommilla areenoilla, niin hönkä ei vaan yksinkertaisesti riittäny. Tällä hetkellä käytän ashdownin 500W nuppia ja rantasaunaa. Nyt riittää pöhinää, mutta se ...atanan roudaaminen. Kummallisesti äijät on kateis kun pitää nostaa kioski lavalle. (Ristus ku ei näköjään osaa ilmasta asiaansa oikein) |
J.Hollström 28.10.2005 10:28:17 | |
---|
No paskoista kamoista en mene takuuseen mutta perinteisessä Presicion soundissa pitää ollaa paljon paskaa. James Jamersonista sanotaan että hän ei koskaan vaihtanut kieliä ja otelauta oli täynnä paska. Siitä se sellainen paska soundi lähtee... Älä jauha paskaa. |
Karlsson 28.10.2005 10:29:07 | |
---|
Älä jauha paskaa. Ja sitä paitti se sittu kaulassa ja kielissä on nimeltään "groove". "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
JK 28.10.2005 10:56:15 | |
---|
Tällä hetkellä käytän ashdownin 500W nuppia ja rantasaunaa. Nyt riittää pöhinää, mutta se ...atanan roudaaminen. Kummallisesti äijät on kateis kun pitää nostaa kioski lavalle. Juu, ei noi mun kamat itse asiassa ole kovin painavat. Kaappi vois olla hiukan pienempi kooltaan, mutta luulen että soundeissa menettäis kyllä. Nykyisiin olen tyytyväinen, pitää laittaa jäitä hattuun ja jättää turhat (ja kalliit) kokeilut väliin kamojen suhteen. Meillä toin runpalin rautacase on aina sellanen rasti, jonka roudaamisen aikana kaiklla on jotain muuta tärkeempää tekemistä... Samoin toisen bändin kiipparistin pianoloota. (Ristus ku ei näköjään osaa ilmasta asiaansa oikein) Sitä on likkeellä :) "Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista" |
J.Hollström 28.10.2005 10:58:07 | |
---|
Ja sitä paitti se sittu kaulassa ja kielissä on nimeltään "groove". Ei vaan mua rasittaa tämä paskasten kielten ja soittopelien ihannointi. Jokainen kitaraa soittava tietää, että paskasia kieliä ei saa edes vireseen ja soitinta stemmaamaan. Bassossa tätä ei välttämättä huomaa heti, kun sillä harvemmin otetaan sointuja. Soundi voi olla tumps vaikka kielet ei olisikaan uitettu paskassa. Jos Jesse James ei niitä kieliä vaihtanut, se ei välttämättä ollut mikään tarkoitushakuinen juttu, se ei vaan siinä dokatessaan jaksanut sitä tehdä. Näin olen sen serkkupojan kaiman miehen pojalta kuullut (talkbassissa kertoi). Sen ajan soundi oli toi plönks joka ei edes aina niiltä äänitteiltä kuulu, ja tuskin ketään edes kiinnosti, laulava artisti ja biisit oli se johon satsattiin. Hyvää kamaahan se on tehnyt. En ole tosin liiemmin perehtynyt. Kunhan jauhan skeidaa tänne palstoille. |
Karlsson 28.10.2005 11:05:22 | |
---|
Ei vaan mua rasittaa tämä paskasten kielten ja soittopelien ihannointi. Jokainen kitaraa soittava tietää, että paskasia kieliä ei saa edes vireseen ja soitinta stemmaamaan. Bassossa tätä ei välttämättä huomaa heti, kun sillä harvemmin otetaan sointuja. Soundi voi olla tumps vaikka kielet ei olisikaan uitettu paskassa. Jos Jesse James ei niitä kieliä vaihtanut, se ei välttämättä ollut mikään tarkoitushakuinen juttu, se ei vaan siinä dokatessaan jaksanut sitä tehdä. Näin olen sen serkkupojan kaiman miehen pojalta kuullut (talkbassissa kertoi). Sen ajan soundi oli toi plönks joka ei edes aina niiltä äänitteiltä kuulu, ja tuskin ketään edes kiinnosti, laulava artisti ja biisit oli se johon satsattiin. Hyvää kamaahan se on tehnyt. En ole tosin liiemmin perehtynyt. Kunhan jauhan skeidaa tänne palstoille. No, siis se että Jamersonin aikana tuotettu soundi oli olosuhteiden sanelema, eikä ihanne, ei vaikuta siihen, että nykypäivänä se kuulosta makealta. Vähän hassua asetella asia niin, että "toi tumppu on mennävuosien höpinää! Nykyää vedetään tälläsellä pihinällä, tää on tätä päivää!". "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
Keny 28.10.2005 11:33:58 | |
---|
Ja sitä paitti se sittu kaulassa ja kielissä on nimeltään "groove". mutsi oli.....äijä alko riahuu. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 28.10.2005 11:37:47 | |
---|
mutsi oli.....äijä alko riahuu. En, emmä vaa jaksa sitä hymiötä käyttää. Sen sijaan voisinkin laittaa tähä persiön: ( * ) "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |