HC.Pälä 27.09.2005 15:43:42 | |
---|
eli seuraava väite on totta: basson soittoon on soittimista helpoin päästä sisään.. bändisoittimista siis. Mä oon kyl aika samaa mieltä (basistiylpeys sikseen)... rumpujen soitossa tarvitaan kuitenkin edes jonkun verran motoriikkaa. Pari ei-muusikko kaveria kun on käynyt reenikämpällä pystyy rämpyttelemään jotain bassolla kun näyttää että "tee näin", mutta rummuilla ei sitten mitään joka kuulostaisi läheskään kompilta.. Toinen asia on osata soittaa hyvin jotain soitinta, se menee sitten harjoittelun/aktiivisuuden mukaan.. Let the bass Kikzz. |
Rokkinorsu 27.09.2005 16:08:30 | |
---|
eli seuraava väite on totta: basson soittoon on soittimista helpoin päästä sisään.. bändisoittimista siis. Jaajaa, ka siinäpähän väittäävät. Minkäslaista bändii tässä meinataan? Punkkia kenties? ;) Siinä ei kai minun tietääkseni ny kovin montaa sointua soiteta? Jos oikein helpon haluut, ni ostat rytmimunan ja sitä sitte pumputat ainaku siltä tuntuu. ;D Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
Basismi 28.09.2005 10:42:43 | |
---|
Jos oikein helpon haluut, ni ostat rytmimunan ja sitä sitte pumputat ainaku siltä tuntuu. ;D Rytmimuna on vaikeimmasta päästä soittimia. Ei sillä saa tasaista suhinaa aikaan millään! Viistous helpottaa soittamista! |
J.Hollström 28.09.2005 10:46:13 | |
---|
Rytmimuna on vaikeimmasta päästä soittimia. Ei sillä saa tasaista suhinaa aikaan millään! Pitää paikkaansa. Kerran väännettiin studiossa taustasuhinoita munalla, ja rumpali vaihdettiin tarkkakätisempään kitaristiin joka veteli munalla suhinat suoraan kuivana sisään. Olellinen juttu oli, että munasta piti ottaa ns. löysät pois, eli käsi oli jo valmiiksi takapotkulla josta nykiminen aloitettiin. |
rijopu 28.09.2005 11:13:14 | |
---|
Mä oon kyl aika samaa mieltä (basistiylpeys sikseen)... rumpujen soitossa tarvitaan kuitenkin edes jonkun verran motoriikkaa. Pari ei-muusikko kaveria kun on käynyt reenikämpällä pystyy rämpyttelemään jotain bassolla kun näyttää että "tee näin", mutta rummuilla ei sitten mitään joka kuulostaisi läheskään kompilta.. Jokainen mulla ollut oppilas on osannut soittaa lähes heti rumpuja siten, että jättää basarin polkematta. Ja sillon komppi kuulostaa jo järkevältä, ja tähän ei paljoa tarvita. Haikalla ja virvelillä pystyy jo säestämään musiikkia. Bassolla menee yleensä vähän kauemmin, että oppii näppäilemään oikean äänen suurinpiirtein oikeassa kohdassa. Sen takia mä pidän rumpuja helpoimpana bändisoittimena päästä alkuun. Tosimiehet leikaavat itse takatukkansa!
kalamies#14 >-)))> |
sirdickyj 28.09.2005 13:07:10 | |
---|
Pitää paikkaansa. Kerran väännettiin studiossa taustasuhinoita munalla, ja rumpali vaihdettiin tarkkakätisempään kitaristiin joka veteli munalla suhinat suoraan kuivana sisään. Olellinen juttu oli, että munasta piti ottaa ns. löysät pois, eli käsi oli jo valmiiksi takapotkulla josta nykiminen aloitettiin. Tästä tuli mulle ihan muu toimenpide mieleen. Siis pojat on kertonu jostain semmosesta... En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! |
SweetChild 28.09.2005 13:22:24 | |
---|
Kuis noin päättelet? Mie opin rummuilla peruskompin viidessä minuutissa. ;) Itsekkin opin peruskompin noin viidessä minuutissa, mutta muuta sitten en osaakkaan. :) Shotgun blues |
Villek 28.09.2005 16:09:50 | |
---|
Joo Basson soitto on helppoa huutelee monet! Paskat jos tosissaan perehdyt siihen se on todella moniulotteinen soitin, Vaatii paljon oppia tekemään kunnon bassokulkuja (enkä puhu mistään tilulilu jutuista) musiikki, tyylien, sointurakenteiden ja skaalojen hallintaa. Silloin basso on monesti, jopa haastavampi soittaa kuin perussointuja tai power chordeja räimivä kitara. Ja lisäksi usein basson soundi tulee sormista ei efekti pedaalista. Basistit kunniaan!! |
Mechi 28.09.2005 17:09:07 | |
---|
Joo Basson soitto on helppoa huutelee monet! Paskat jos tosissaan perehdyt siihen se on todella moniulotteinen soitin, Vaatii paljon oppia tekemään kunnon bassokulkuja (enkä puhu mistään tilulilu jutuista) musiikki, tyylien, sointurakenteiden ja skaalojen hallintaa. Silloin basso on monesti, jopa haastavampi soittaa kuin perussointuja tai power chordeja räimivä kitara. Ja lisäksi usein basson soundi tulee sormista ei efekti pedaalista. Basistit kunniaan!! juuri näin! Yritin selittää bändin kitaristille tota, mut vissin se ei ymmärtäny pointtiani. |
Rokkinorsu 28.09.2005 20:13:40 | |
---|
Rytmimuna on vaikeimmasta päästä soittimia. Ei sillä saa tasaista suhinaa aikaan millään! No hitto, hyvä on, perun sanani.. :) Basisti. (Kertonee kaiken oleellisen?) ;) |
Bilharzia 29.09.2005 01:58:41 | |
---|
tyhmä kysymys, mutta kuinka nopeasti pystyy oppimaan soittamaan bassoa? Jotain biisejä, kenites bändissäkin.. "Opeta minulle englannin kieli" Bassonsoitto on elinikäistä oppimista. Ei sitä opita soittaan sitä opetellaan soittaan. Taimi ja taimi, tekniikka, hyvä bassolinja on kullanarvonen asia, taimi taas. Mitä haluat oppia bassonsoitosta? Mää keksin tähän joskus jotain hienoo. |
Sardonc 29.09.2005 13:33:04 (muokattu 29.09.2005 13:33:39) | |
---|
Tähän vois varmaan taas heittää sen "Easy to start, hard to master"-jutun Äkkiähän sen ensimmäisen I will stayn oppi, mutta vaikeampia ei osaa vieläkään. |
kuu-ukkeli 29.09.2005 17:45:29 | |
---|
semmoiselle tasolle tahtoisin oppia, että voisin kavereiden kanssa jamittaa jotain perus jumputusheviä tms..:) |
zekeode 29.09.2005 19:51:02 | |
---|
semmoiselle tasolle tahtoisin oppia, että voisin kavereiden kanssa jamittaa jotain perus jumputusheviä tms..:) Kavereiden kesken jammailu onnistuu ilman taitojakin. Siinähän sitä oppii. |
Jesus Muerte 29.09.2005 20:46:12 | |
---|
Kavereiden kesken jammailu onnistuu ilman taitojakin. Siinähän sitä oppii. Minusta tuo on vielä lisäksi kaikista mukavin tapa opetella. Ja kyllähän se bändissä soittaminen vaatii ihan samalla tavalla opettelua kuin muutkin soittamisen osa-alueet. |