Aihe: otelaudan puhdistus yms.
1 2
Johnny Buzz
21.09.2005 16:08:00 (muokattu 21.09.2005 16:08:27)

Kysymys tuohon puhdistukseen liittyen. Eli kun putsaatte kaulaa öljyllä, niin otetteko kielten vaihdon yhteydessä kaikki kielet pois vai putsaatteko vähän ("kieili") kerrallaan? Entä kuinka kauan tarvitsee odottaa, että öljy imeytyy? Entä jos kieliin joutuu öljyä, kuinka se vaikuttaa niiden sointiin?

Eipä ole tullut tuota otelautaa koskaan öljyttyä, mutta voisi sitä kokeilla. Vastauksia mielenkiinnolla odottaen.
www.soulstab.com
Soulstab live 24.9.2005 @ Ravintola Clipper, Puotila
Karlsson
21.09.2005 16:09:19
Kysymys tuohon puhdistukseen liittyen. Eli kun putsaatte kaulaa öljyllä, niin otetteko kaikki kielet pois vai putsaatteko vähän ("kieili") kerrallaan? Entä kuinka kauan tarvitsee odottaa, että öljy imeytyy? Entä jos kieliin joutuu öljyä, kuinka se vaikuttaa niiden sointiin?

Eipä ole tullut tuota otelautaa koskaan öljyttyä, mutta voisi sitä kokeilla. Vastauksia mielenkiinnolla odottaen.

Olen käsittänyt että öljyllä ei niinkään putsata vaan suojataan. Eli niitten groovekokkareiden päälle ei kannata öljyä valella vaan kantsii ottaa isoimmat paakut vaikka moralla eka poies.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Johnny Buzz
21.09.2005 16:14:25

Olen käsittänyt että öljyllä ei niinkään putsata vaan suojataan. Eli niitten groovekokkareiden päälle ei kannata öljyä valella vaan kantsii ottaa isoimmat paakut vaikka moralla eka poies.

Tälläsen kuvan noista aikaisemmista viesteistä sain, joissa useammassa mainittiin "öljyllä putsaaminen". Eipä tuo suojaaminenkaan olisi kyllä pahitteeksi.
www.soulstab.com
Soulstab live 24.9.2005 @ Ravintola Clipper, Puotila
Ihme Basisti
21.09.2005 18:40:20

Niitä öljyjähän on juuri erilaisia, kuten puhdistus- ja suojaustarkoitukseen, kuten nuo mainitsemani Dunlopin 01 ja 02.
Wil-J
21.09.2005 18:42:35
Luultavasti kohta arva sanoo että sitruunaöljyä ei kannata, hapokasta.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Teijo K.
21.09.2005 19:37:07

Luultavasti kohta arva sanoo että sitruunaöljyä ei kannata, hapokasta.

Em mie jaksa sitä samaa virttä aina, laittakaa vaikka margariinia, sama se mulle on.

:)
Munsta.
Wil-J
21.09.2005 19:42:26
Em mie jaksa sitä samaa virttä aina, laittakaa vaikka margariinia, sama se mulle on.

:)

;)
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
rattledad
21.09.2005 22:49:39

Jossain neuvottiin putsaamaan hienon teräsvillan ja öljyn kanssa otelautaa. Liekö kuinka huono neuvo? En ole kokeillut teräsvillaa, öljyä enkä otelaudan putsausta.
chief
23.09.2005 21:52:25
Jossain neuvottiin putsaamaan hienon teräsvillan ja öljyn kanssa otelautaa. Liekö kuinka huono neuvo? En ole kokeillut teräsvillaa, öljyä enkä otelaudan putsausta.

Mä kokeilin joskus semmosta hienointa teräsvillaa, olikos se 0000-mallia, ja jotain asiaankuuluvaa öljyä. Kyllähän ne paskat lähti.
"It's the ear, not the gear. "
toby
24.09.2005 22:02:16
Dodi uudet kielet bassossa kiinni ja kuulostaa jo ihan eriltä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)