Aihe: Ja mistäs ne bassot olikaan tehty ? ..ja miksi ?
1 2
rattledad
11.09.2005 23:49:30

Eikös rekeissä tuota prs. käytetä jonkinverran? hyvä siinä tietyssä hommassa ainakin.

Ainakin vanhan BP:n mukaan Robbie Shakespearen molemmat prs:t oli vaahterakaulaisia (ruusupuuotelaudalla).
pasikaikkonen
12.09.2005 00:35:35

Tzäp !

onkos tuttuja seuraavat:

spruce / kansi
sycamore / sivut ja takakansi

ilmeisesti kuitenkin puuta ?
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
NYdoll
12.09.2005 00:43:07

Olisi kiva tietää näistä Warwick/boutique bassojen puista, että millanen on ominaissoundi. Eli ensimmäisenä tuli mieleen seuraavat: Bubinga, Wenge, Ovangol, Walnut.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
SaBer
12.09.2005 10:36:17

Tzäp !

onkos tuttuja seuraavat:

spruce / kansi
sycamore / sivut ja takakansi

ilmeisesti kuitenkin puuta ?

Spruce on kuusi.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
M.Hanski
12.09.2005 11:01:24
Olisi kiva tietää näistä Warwick/boutique bassojen puista, että millanen on ominaissoundi. Eli ensimmäisenä tuli mieleen seuraavat: Bubinga, Wenge, Ovangol, Walnut.

http://www.warwickbass.com/manual.pdf

Sivulla 4 on lyhyt kuvaus Warren käyttämistä puista.
pardy
12.09.2005 11:04:54

Noista kolmesta ekasta kun on kokemusta niin voisin sanoa että noi kaikki on aika tummia soundiltaan. Muutenkin aika pehmeä kokonaissoundi noista tulee, ainakin mitä mä oon todennu. Toisaalta taas, siihen pehmeyteen sekoittuu koko ajan soittotatsista riippuen hillitön murina, josta kaikki ei todellakaan tykkää. Ja siis tämä murina voi joidenkin mielestä olla siis sellaista ärsyttävää rutinaakin, ihan näkökulmasta riippuu. Mutta mä tykkään.
Basismi
12.09.2005 14:31:39
Tzäp !
Mit vit?

PRS:n vaatimattomaan suosioon taisi olla suurin syy jumalaton hinta keskinkertaisesta ja (bassoksi) nimettömästä soittimesta.

Tammikaulassa on kuulemma metka soundi. Täytyy testata jos joskus pääsee taas rakentelun makuun.
Viistous helpottaa soittamista!
Boxeri
12.09.2005 18:41:58
Ole!
Omakuvan basso on tehty seuraavasti:

Kaula/runko: Vaahtera
Sivut "posket": Leppä
Otelauta: Ruusupuu
Mikit: Takana SeymorDuncan edessä Nevalaisen erikoistilauksesta käämimä mikki.
Talla: BadAssII
Viritimet : Gotoh
Kaularauta: kaksitoiminen

Juttelin soitintekijän kanssa materiaalien äänensävyistä ja päädyimme tähän lopputulokseen siksi, koska halusin "napakan murakan" soundin. Rikkenpakkerithan normaalisti tehdään kokonaan vaahterasta mutta tässätapauksessa tekijä arvioi lepän tuovan paremmin haluamaani syvyyttä saudiin. Kovempana puuna vaahtera hoitaa tarvittavan "klängin" sekä sustainin.
Myös painossa voitettiin eli saatiin painoakin pudotettua lepän keveyden ansiosta. Basson skaalaa/mensuuria pidennettiin hieman ja lapakulmaa jyrkennettiin ihan intonaation ja "virittyksen" vuoksi.

.. Onko muuten totta että kitarat/bassot pitää soittaa sisään? Eli siis soudi aukeaa ja paranee vuosien saatossa.. Siis onko tuo väite faktaa vai legendaa??
"Alkoholi maistuu ja asiat tuntuvat luistavan"
Puavali
12.09.2005 20:02:54
... Onko muuten totta että kitarat/bassot pitää soittaa sisään? Eli siis soudi aukeaa ja paranee vuosien saatossa.. Siis onko tuo väite faktaa vai legendaa??

Joo. Juu. On.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Teijo K.
12.09.2005 20:12:10

Ole!

.. Onko muuten totta että kitarat/bassot pitää soittaa sisään? Eli siis soudi aukeaa ja paranee vuosien saatossa.. Siis onko tuo väite faktaa vai legendaa??

Arriva! Väite on legendaarista faktaa.
Munsta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)