Karlsson 09.09.2005 12:16:59 (muokattu 09.09.2005 12:17:17) | |
---|
Murhh tein kans.Sanoin viel et ei oo luukutettu huollossa.Seuraavaks viette itte. Shhh!! edit: eikä siis luukutettu. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
absqua 09.09.2005 12:21:35 | |
---|
eikä siis luukutettu. niinhän ne aina sanoo. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Karlsson 09.09.2005 12:23:17 | |
---|
niinhän ne aina sanoo. Juu, "ne". Emmää. "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
hemmo 09.09.2005 15:26:37 | |
---|
Murhh tein kans.Sanoin viel et ei oo luukutettu huollossa.Seuraavaks viette itte. Luukuttaa = käsitellä varastettua tavaraa. Ei, soitettiin täysillä vaan. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
pasikaikkonen 12.09.2005 18:21:24 (muokattu 12.09.2005 18:27:43) | |
---|
Tzäp ! Entä onko kukaan testannut miltä nuo neo kaapit kuulostaa verrattuna saman valmistajan vastaavaan perinteiseen kaappiin. keveneekö myös soundi tuon laihdutus operaation myötä ? Niin, miten se eräs kauppias asian joskus ilmaisi: "soundi painaa" :) Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |
Karlsson 12.09.2005 21:30:04 | |
---|
Tzäp ! Ovvai? Niin, miten se eräs kauppias asian joskus ilmaisi: "soundi painaa" :) Eli pitäskö tää ymmärtää että hyvä soundi vaatii hajonneen selän? "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
pardy 12.09.2005 22:09:38 | |
---|
Tzäp ! Ainyvvai? |
pasikaikkonen 13.09.2005 01:40:26 | |
---|
Eli pitäskö tää ymmärtää että hyvä soundi vaatii hajonneen selän? heh, juuri näin... olen kuitenkin vähän erimieltä asiasta =) Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |
pasikaikkonen 14.09.2005 18:31:16 | |
---|
Tzäp ! kenelläkään täällä kirjoittelevista ei siis ilmeisesti ole neokaappia, jota olisi verrannut vastaavaan perinteiseen kaappiin ? ... no, edes kellään kaverilla ??? :D Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |
M.Hanski 14.09.2005 18:57:42 | |
---|
Tzäp ! Mä kuolin että kaukallo. kenelläkään täällä kirjoittelevista ei siis ilmeisesti ole neokaappia, jota olisi verrannut vastaavaan perinteiseen kaappiin ? Noh, tänään piti vertailla, mut VM. Ens viikolla uus yritys. |
Sir Attila 14.09.2005 19:04:46 | |
---|
Tuolla magneettimateriaalilla ei itsessään ole vaikutusta soundiin. Kysymys on vaan siitä että ilmaraossa jossa puhekela liikkuu, pitää olla tietyn vahvuinen magneettikenttä ja jos tämä kenttä saadaan aikaan puolet pienempimassaisella magneetilla käyttäen neodyymiä ferromagneetin sijaan, on lopputulos sama. Tämä tietysti edellyttää sitä, että liikkuvat osat (puhekela, kalvo, ripustus jne) ovat samoja sekä massaltaan että jäykkyydeltään. En vaan tiedä onko mikään elementtivalmistaja edes koittanut tehdä muilta osiltaan täysin identtistä kaiutinelementtiä niin että objektiivinen vertailu ferro-vs-neo edes onnistuisi. Eli lähtökohtaisesti tällainen soundivertailu on turhaa, neodyymillä voidaan tehdä aivan samansoundisia kaiuttimia kuin ferrollakin. Painonsäästöä syntyy tietysti pienemmän magneetin lisäksi tietysti myös siitä, että elementti ei tarvitse enää olla rungoltaan yhtä raskastekoinen. Kaiutinkotelon lujuuden taas bassokäytössä sanelee enemmän tarvittava akustinen jäykkyys ja roudauskestävyys, jos niistä säästetään neo-kaapin varjolla, on se enemmänkin omiin muroihin kusemista. |
pasikaikkonen 14.09.2005 20:25:53 (muokattu 15.09.2005 17:41:17) | |
---|
Tzäp ! tuo sir attilan kommennti on kyllä totta. mutta... vaikka valmistajat eivät edes yrittäisi tehdä samanlaisia noista kaapeista, olisi silti mielenkiintoista jos vastaavat "neo"kaapit tuottaisivat yleisesti esim. ohuempaa ääntä. ...jos taas ei niin se on vain hyvä :) ja toinen asia mikä tulee mieleen on juuri tuo kestävyys, siis kotelon lisäksi elementin kestävyys. kommentteja vaan ! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! |