Teijo K. 11.08.2005 11:06:06 | |
---|
Saattoi hyvinkin olla myös likimain AINOA basso, mitä markkinoilta - tai ainakin ko. kaupungin kaupoista - löytyi. Olivat harvinaisia kapineita silloin, jenkkisoittimet piti erikseen tilata valtameren takaa ja maksoivat aivan hirveästi. Stu Sutcliffellä oli kuvista päätellen joku isokoppainen puoliakustinen, mutta lienee ottanut mukaansa lähtiessään bändistä. Joten uuden soittimen hankkimisella oli kiire. Sittemminhän Paul taisi hankkia toisenkin Höfnerin, jossa oli vähän erilainen mikkiasettelu. Joten ei hän varmaankaan ihan huonona merkkiä pitänyt. Haastattelussa totesi bassosta kysyttäessä, että "ihan romu, mutta olen vain niin nuuka". Voi olla huumoriakin tietty. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
juici 14.08.2005 00:04:51 | |
---|
Ja jossain haastattelussa sanoi tykkäävänsä siitä sen keveyden takia. Ihan kuin runko olisi balsapuuta. "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
Teijo K. 14.08.2005 10:24:33 | |
---|
Ja jossain haastattelussa sanoi tykkäävänsä siitä sen keveyden takia. Ihan kuin runko olisi balsapuuta. Kai nyt kun se on ontto, toisin kuin Gibson mistä Höfneri kopioi tuon mallin ulkonäön. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
hemmo 14.08.2005 10:59:36 | |
---|
Kai nyt kun se on ontto, toisin kuin Gibson mistä Höfneri kopioi tuon mallin ulkonäön. Niijjust. Epiphonen Viola on Höfner-kopio ja yhtä kevyt. Kuin höyhen. Ainoo vaan, että siinä on aivan liian hyvät mini-huipparimikit. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
Typhus 14.08.2005 13:55:41 | |
---|
Sittemminhän Paul taisi hankkia toisenkin Höfnerin, jossa oli vähän erilainen mikkiasettelu. Joten ei hän varmaankaan ihan huonona merkkiä pitänyt. Musta tuntuu että siihen aikaan ei oo kovin paljon ajateltu soitinten laatua vaan kunhan siitä on tullu ääntä ja sillä on pystyny soittaan. Pääasia ollu että saanu soittaa musiikkia :) musta tuntuu että kaikenlaiset kamarunkkarit on alottanu vasta joskus 80-luvulla :D "Play with your soul, Not only with your hands" |
Stain 14.08.2005 19:09:40 | |
---|
Musta tuntuu että siihen aikaan ei oo kovin paljon ajateltu soitinten laatua vaan kunhan siitä on tullu ääntä ja sillä on pystyny soittaan. Tuo on totta. Hyvää musaa voi tehdä huonoillakin kamoilla. Would you believe in love at first sight,
Yes I’m certain that it happens all the time. |
pardy 14.08.2005 19:48:58 | |
---|
Musta tuntuu että siihen aikaan ei oo kovin paljon ajateltu soitinten laatua vaan kunhan siitä on tullu ääntä ja sillä on pystyny soittaan. Pääasia ollu että saanu soittaa musiikkia :) musta tuntuu että kaikenlaiset kamarunkkarit on alottanu vasta joskus 80-luvulla :D Ehei sentään. Esim. Entwhistle oli kamarunkkareiden aatelia jo ammoisina aikoina. Niskis: Mä täällä nauhotan pätkän oikein hienolla saundilla, ja kommenttina tulee että joku nauraa itsensä kuoliaaks. Miten oikein pitäisi reagoida? Sam Other: Ohittaa. Se on sentään Pardy. Vähän ku kysyis elämänneuvoja Kriceltä. |
Samu S. 14.08.2005 19:51:20 | |
---|
Ehei sentään. Esim. Entwhistle oli kamarunkkareiden aatelia jo ammoisina aikoina. En tunne moista, mutta John Entwistle tais olla aika runq. (Hähä.) Tulee vähän mieleen Tiktak soittamassa grungea. |
pardy 14.08.2005 19:57:43 | |
---|
En tunne moista, mutta John Entwistle tais olla aika runq. (Hähä.) Pilukunrunq. Niskis: Mä täällä nauhotan pätkän oikein hienolla saundilla, ja kommenttina tulee että joku nauraa itsensä kuoliaaks. Miten oikein pitäisi reagoida? Sam Other: Ohittaa. Se on sentään Pardy. Vähän ku kysyis elämänneuvoja Kriceltä. |
4001V63 05.11.2005 14:35:48 | |
---|
Hommaa ny ihmeessä se oikee 500/1 äläkä mitään kopioo. Samalla hintaa saat sen oikeen. Ei mikään yleistyökalu, mutta tuupinupin kans saat betonirakenteet halkeilemaan ja limitterit tukkoon! =D |
NYdoll 05.11.2005 16:49:39 | |
---|
Olikos se originaalikin jotain lastulevyä niinku toi Bentton? "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
NYdoll 06.11.2005 11:06:02 | |
---|
Tuostahan saisi varmaan oivan *tumps tumps* -basson. Iskis vaan vanhat flätit kiinni. Joulukuussa voisi melkein riskillä ostaakin tuollaisen, kun tulee fyrkkaa hieman enemmän tilille. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Teijo K. 06.11.2005 19:07:37 | |
---|
Hommaa ny ihmeessä se oikee 500/1 äläkä mitään kopioo. Samalla hintaa saat sen oikeen. Ei mikään yleistyökalu, mutta tuupinupin kans saat betonirakenteet halkeilemaan ja limitterit tukkoon! =D Kyllä se Gibson on se aito sitten jos nyt on jotain "aitoa" pakko hakea. Höfner sitten kopio siitä. Munsta. |
4001V63 09.11.2005 15:51:11 | |
---|
Joo. Näinhän se on. Tosin Höfner on sitten tästä tietystä syystä se suosituin ja oletettavasti vanhin (56- ) kopio =D . |
jyrki_i 09.11.2005 18:21:56 | |
---|
Saattoi hyvinkin olla myös likimain AINOA basso, mitä markkinoilta - tai ainakin ko. kaupungin kaupoista - löytyi. Olivat harvinaisia kapineita silloin, jenkkisoittimet piti erikseen tilata valtameren takaa ja maksoivat aivan hirveästi. Stu Sutcliffellä oli kuvista päätellen joku isokoppainen puoliakustinen, mutta lienee ottanut mukaansa lähtiessään bändistä. Joten uuden soittimen hankkimisella oli kiire. Stun basso oli Hofner President. Ostettu Hessy's -liikkeestä Liverpoolista, kuten Lennonin Hofner Club-40 -kitara, jolla hän soitti ennen Hampurista hankittua Rickenbackeria. Maccan Rosetti Solid 7 -kitara oli myös Hessyltä hankittu. Sen hajottua hän soitti Hampurissa pianoa ja Lennonin ostettua Rickenbackerinsa Macca käytti Lennonin Club-40:a, kunnes Stu lähti. http://www.rockmine.music.co.uk/Beatles/Guitars/Stu2.htmlhttp://www.hillmanweb.com/hillgt11.htmlhttp://www.beatlemoney.com Ja, tässä hauska Beatles-linkki kaikille huuhaan ystäville: http://www.onceaman.com/articles/april10.htm |
kake313 13.11.2005 14:02:02 | |
---|
Ton ku veikkonen ostat nii sinne menee 159 euroo hukkaan. Harley Bentonit on iha ritsoi ne valmistetaa jossai peräkylillä tuol aasiassa mahollisimman halvalla....... "Mä en kyllä yhdistäis basson soittoa mihinkää friikki gurujen höpötyksiin" |
poppamies 13.11.2005 15:38:56 | |
---|
Ton ku veikkonen ostat nii sinne menee 159 euroo hukkaan. Harley Bentonit on iha ritsoi ne valmistetaa jossai peräkylillä tuol aasiassa mahollisimman halvalla....... Ootko koskaan soittanut HB Beatles bassolla? tai edes nähnyt sellaisen livenä? Minä olen molempia. Kyllä se sen 159€ arvoinen on jos haluaa sellaisen. Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN! |
winston 13.11.2005 22:29:24 | |
---|
Itse olen myös himoinnut tuollaista beatle-bassoa ja toistaiseksi replicaa kun aitoon eivät varat riitä. Lähinnä olen katsellut Musamaailmassa myynnissä olevaa Tokain versiota höfnerin 500/1:stä. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/204/vb__48.phtml Hintaa näyttävät pyytävän yli 500 euroa. Lieneeköhän tuo myös ritsa...? Ja jos kuitenkin joutuu ostamaan kopion, niin kannattaisikohan mieluummin ostaa halvin mahdollinen, eli tuo HB? |
Karlsson 14.11.2005 03:42:40 | |
---|
Itse olen myös himoinnut tuollaista beatle-bassoa ja toistaiseksi replicaa kun aitoon eivät varat riitä. Lähinnä olen katsellut Musamaailmassa myynnissä olevaa Tokain versiota höfnerin 500/1:stä. http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/201/204/vb__48.phtml Hintaa näyttävät pyytävän yli 500 euroa. Lieneeköhän tuo myös ritsa...? Ja jos kuitenkin joutuu ostamaan kopion, niin kannattaisikohan mieluummin ostaa halvin mahdollinen, eli tuo HB? Tokai lienee aivan liian hyvä, jos autenttista meisinkiä haluaa. |