Aihe: ESP LTD B-154 STR ekaksi bassoksi? 1 2 | |
---|---|
![]() 10.08.2005 10:21:38 | |
Niin, taitaa olla enemmänkin helsingin alueella sellaset liikkeet missä vois testailla vähän enempiä bassomerkkejä, mut voithan sä testata jotain ja siltikin ostaa sen thomannilta, ainakin jos se on merkittävästi halvempi siellä. Toimii ehkä siinä tuhannen-puolentoista yläpuolella, mutta pitää muistaa että jokainen puusta tehty soitin on yksilö. Eli jos testaat basson täällä niin olet testannut tasan sen yhden yksilön eikä se Toomannilta tilattu ole välttämättä yhtään niin hyvä. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. | |
![]() 10.08.2005 15:58:46 | |
Nonniin. Ehdotelkaas mulle jotain bassoa? Hinta vois olla sellanen 600€. Muuten ostaisin varmaan fenderin, mutta haluan päästä sinne ylä nauhoihin helposti. Siis johonkin seitsemänteentoista ja sinne. Fendereissä niitä on kauheen hankala soittaa kun tulee koppa tielle, mutta esim. noi ESP:t on tuntunut hyviltä... | |
![]() 10.08.2005 17:06:35 | |
Nonniin. Ehdotelkaas mulle jotain bassoa? Hinta vois olla sellanen 600€. Muuten ostaisin varmaan fenderin, mutta haluan päästä sinne ylä nauhoihin helposti. Siis johonkin seitsemänteentoista ja sinne. Fendereissä niitä on kauheen hankala soittaa kun tulee koppa tielle, mutta esim. noi ESP:t on tuntunut hyviltä... Fendereissä pääsee aivan loistavasti sinne 20. nauhalle asti. Virallisesti semi-pro! | |
![]() 10.08.2005 18:16:59 (muokattu 10.08.2005 18:17:13) | |
Ääh, ei niissä oikeen pysty pitämään kunnolla peukaloa siellä otelaudan takana, siis silleen miten yleensä pidän. Niinkuin kitaroissa siis, esim. SG:llä pystyy helposti soittamaan sieltä ylänauhoista, mutta Les Pauleilla on paljon hankalampaa kun se otelauta on niin paksu siellä. Vai olenko vain ihan väärässä? | |
![]() 10.08.2005 20:14:05 | |
Osta se Peavey nelikielisenä, jos tarttet sitä vireen puolesta sitä B-kieltä niin laita siihen viiskielisen setistä neljä paksuinta. Se ESP-LTD on kyllä kans hyvä, mutta itse ostaisin ton Peaveyn. Oon soittanu tollasella ESPillä ja mulla oli vähän kalliimpi itellä eli semmonen 2003 C-malli, mutta ne Peaveyt mitä oon liikkeissä testannu on ollu parempia. Oon ite tykästyny noihin Ibanezeihin mutta ostaisin Peaveyn tai *aidon* Warwickin jos vaihtaisin pois. MegaMan Club #016 - Spank Man | |
![]() 10.08.2005 21:10:08 | |
Osta se Peavey nelikielisenä, jos tarttet sitä vireen puolesta sitä B-kieltä niin laita siihen viiskielisen setistä neljä paksuinta. Se ESP-LTD on kyllä kans hyvä, mutta itse ostaisin ton Peaveyn. Oon soittanu tollasella ESPillä ja mulla oli vähän kalliimpi itellä eli semmonen 2003 C-malli, mutta ne Peaveyt mitä oon liikkeissä testannu on ollu parempia. Oon ite tykästyny noihin Ibanezeihin mutta ostaisin Peaveyn tai *aidon* Warwickin jos vaihtaisin pois. Tänään testasin Warwickia liikkeessä ja oli kyl hyvä, mut ne on aikas tyyriitä. Siis toi ESP olis kyllä todella houkutteleva... Sit tossa yhessä liikkeessä oli sellanen ESP joku B-204 tai joku tonnepäin. Niin se vaikutti kyllä tosi hyvältä. Makso jotain vähän vajaat kuus sataa. Peaveytä en kyllä oikeen haluis ostaa. | |
![]() 11.08.2005 12:02:58 (muokattu 11.08.2005 12:03:38) | |
Mysli, seuraa rakkaan mnettimme Tori-osiota. Siellä pyörii usein Corvette Standardeja noin 600 euron hintaluokassa. ...ja miksei Peaveytä? Eix se oo niinq rangga? ;) "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime | |
![]() 11.08.2005 14:02:54 | |
...ja miksei Peaveytä? Eix se oo niinq rangga? ;) Ääh, en kai sen mikään rankka tarvi olla, mutta jotenkin pidän Peaveytä vahvistin merkkinä. Vähän siis epäilen niitä bassoja. Mielelläni ostaisisn Fenderinkin, mutta kun niitä ylä nauhoja on hankala soittaa ja onhan ne aika kalliitakin. Juu, pitää tota toria kanssa kattella. | |
![]() 11.08.2005 14:05:44 | |
ei ne peaveyn bassot mitään paskoja ole. | |
![]() 11.08.2005 14:49:55 (muokattu 11.08.2005 14:52:08) | |
Siis toi ESP olis kyllä todella houkutteleva... Sit tossa yhessä liikkeessä oli sellanen ESP joku B-204 tai joku tonnepäin. Niin se vaikutti kyllä tosi hyvältä. Makso jotain vähän vajaat kuus sataa. Hey, sua huijataan. B-204 on vanha 2003-vuoden malli, ne uudet B-254 on se minkä pitäisi maksaa reilut 500e jos ostat euroalueelta. Tässä verrokiksi hintaan $455, eli noin 340€, siis se tuoreempi 254-malli: http://www.americanmusical.com/item--i-ESP-B254-TBK--brand-89.html Älä siis maksa vanhasta 204-mallista kuuttasataa, arvaan kyllä jo missä liikkeessä sitä kävit testaamassa. Samaa soitinta on siellä varmaan käpelöinyt 500 muutakin ihmistä ja hintaa pidetään edelleen samana kun sillon kun noi tuli markkinoille. Varmasti löydät jostain nettikaupasta poistossa noita vanhempia 204:sia (jotka on ihan yhtä hyviä kun noi uudet) ja hinta on puolet siitä mitä maksat suomalaiselle liikkeelle. Edit: Ja siis noi Peaveyn kalliimmat bassot on aivan sikahyviä, siis esim. ne alkuperäiset Cirrukset jotka on siinä 1200e pintaan. Cirruksestahan on joku BXP tjsp tällänen halpalinja kanssa ja jos ostan kakkosbasson mun Iban rinnalle niin kovasti se kääntyy tonne Halpa-Cirrukseen päin =) Et tietysti ole siinä väärässä että vahvistinvalmistaja ei välttämättä tee parhaita bassoja, jos joku on joskus testannu niitä Hartken bassoja niin tietää kyllä mistä puhun mutta onneksi Peavey on näyttäny kyntensä myös soitinpuolella. MegaMan Club #016 - Spank Man | |
![]() 11.08.2005 15:01:50 (muokattu 11.08.2005 15:03:47) | |
Tollasen bongasin torilta: Myydään ESP Viper 304, vastaa luultavimmin nykyistä Viper 254 -mallia. Ostohinta oli pari vuotta sitten 950€. Hyvässä kunnossa oleva hevibasso ilman laukkua. Speksit: Construction: set neck Scale: 34" Body: mahogany Neck: 5-piece maple/walnut, rosewood fingerboard Inlays: dots with model name at the 12th fret Hardware: black Bridge: string-through-body LTD BB-04 Binding: white neck Frets: 21 XJ Pickups: dual EMG 35-HZ-EP Electronics: volume, balance, B-30 active EQ Standard color: black Hinta: Tarjous € Joo siis en tiennyt, että on vanha malli. Hinta tais olla 580€ siellä liikkeessä mistä katoin, että jos en osta tota torilla myytävää Viperia niin varmaan tilaan thomannilta sen B-254 mallin, jolla oli hintaa 555€. :) Kiitos tiedosta. Kyllä niitä Peavey bassoja on kehuttu kovasti ja uskon, että on hyviä, mutta joku päähänpinttymä mulla on, että en sellasta viitsi ostaa. Niin ja tossa vielä kuva torin bassosta. http://muusikoiden.net/dyn/tori/66949.jpg Osaako ketään sanoa tosta mitään? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)