Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 592 93 94 95 96 97 98 99 100
VIPMetal
17.09.2014 07:57:41

Rämppy: Kaikessa on säästetty, etenkin komponenttien ja rakenteen laadussa.

Ne on ne kovat ajat. Jotenkin tämä nyt ei yllätä. Pitänee suunnata mielenkiinto vanhempiin värkkeihin/kokonaan toiseen merkkiin. Onhan näitä klubeja tässä...
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
statistiÖ
29.12.2014 23:32:38

Heräsin tänään siihen, että joku sanoi unessa "..ja Ampegit vois olla hyviä." Mitä mun pitäisi tästä ajatella?
Kuukkelikyselyn perusteella ei tarvitse ainakaan paniikkiin mennä. Näemmä mm. "Classic tonea" tarjoilee, eihän se voi huonoa olla. Viksun ja leppoisen näköisiä vermeitä. Ei aiheuta oikeastaan mitään mainittavaa fiilistä, mutta se on okei.
Virman artistilistasta katsoin ensin, etten tunne saundina ketään, mutta yhden kuitenkin löysin sieltä, että löytyy nimikkolevykin omasta hyllystä.
Huom! Olet kirjoittamassa yli 103 päivää vanhaan aiheeseen
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤
aho
09.06.2015 22:41:44
http://muusikoiden.net/dyn/users/136254.jpg

Klubijäsenyyttä on itseasiassa anottu jo jokin kuukausi ampeg micro vr setillä lisäkaapilla varustettuna. Odotukset nupin suhteen ei olleet erityisen korkealla, mutta setti kokonaisuudessaa yllätti todella positiivisesti. 2 kaappia päällekäin lattialla tarjoilee botnekkaan saundin ja samalla kuulen itseni loistavasti kun ylempi kaappi nousee varsin korkealle. Setin etu on vielä siinä, että se todella pienen pinta-alan josta on etu pienissä soittonurkkauksissa.

Eilen settini täydentyi V4BH putkinupilla. Nyt setti on vielä monipuolisempi, kun reissuille voi ottaa tarpeen tullen putki-, tai trankkunupin yhdellä tai kahdella kaapilla. Yllä tuore otos nipusta kotioloissa.
Tympee Huttunen
10.06.2015 05:38:07 (muokattu 10.06.2015 06:35:45)
Tuli taloon Ampeg SVT Classic ja 8x10 Pro-kaappi. Made in USA. Mun on pitkään tehnyt mieli Ampeg-soundia ja piti ensin rakentaa SVT:n etuaste toiseen putkinuppiin. Sittemmin piti ostaa se Ampeg SCR DI-pedaali, mutta menin päräyttämään sitten koko rantasaunan niin murheet katosi siltä osin.
Tympee Huttunen
12.06.2015 20:49:14 (muokattu 12.06.2015 21:03:19)
Mulla on pillit (2kpl) kytketty kokonaan tuosta 8x10-kaapista pois. Miten ne kuuluu lisätä kytkentään?

Koitin tuon kaapin wiring diagrammia etsiä, mutta pro-sarjaa on tehty vain hetken aikaa ja nihkeästi löytyy. Tuossa on ollut ilmeisesti myös kytkin 0, 6 ja 9 tjsp. Kuitenkin kolmiasentoinen pillille.

Mulle voisi riittää ihan kaksiasentoinen on/off-kytkin, mutta ilmeisesti noissa on ollut ton lisäksi vielä valo suojana ja kenties konkka taajuuksille?

Pakko ei ole siis saada orkkiskytkentää vaan toimiva ja hyvä kytkentä.
Zambe88
18.06.2015 18:05:51

Onkos täällä kukaan ostanut/testaillut tuota SCR-DI etuastetta ja millaisia tuntemuksia herätti?

Vaikuttaa sen verran kiinnostavalta ja monipuoliselta vehkeeltä, että menee hankintaan heti, kun rahatilanne sallii.

En oikein saanut Sansampista omaan korvaan sopivaa soundia aikoinaan, jos SCR korjaisi asian.
Se tuossa vähäsen askarruttaa, että tuoko SCR soundillisesti hirveästi uutta, kun mulla on jo Ampegin kamat (V4BH & SVT 410 HE) mutta tuo Scrampler särö ominaisuus varmasti tuo nyansseja.
If it's too loud, you're too old!
Geezler
18.06.2015 18:41:31 (muokattu 18.06.2015 18:44:54)
Zambe88: Onkos täällä kukaan ostanut/testaillut tuota SCR-DI etuastetta ja millaisia tuntemuksia herätti?

Vaikuttaa sen verran kiinnostavalta ja monipuoliselta vehkeeltä, että menee hankintaan heti, kun rahatilanne sallii.

En oikein saanut Sansampista omaan korvaan sopivaa soundia aikoinaan, jos SCR korjaisi asian.
Se tuossa vähäsen askarruttaa, että tuoko SCR soundillisesti hirveästi uutta, kun mulla on jo Ampegin kamat (V4BH & SVT 410 HE) mutta tuo Scrampler särö ominaisuus varmasti tuo nyansseja.

Mulla on! Pesee kyllä sansampin (yök) reippaasti. Kuulostaa ihan Ampegilta, ja koska aikaisemmin omistin V4BH:n, niin juuri sen soundin tässä tunnistan. En kyllä tarvi tätä omien kamojeni soundin muokkaamiseen, mutta auttaa varmaan jos joutuu joskus pelaamaan huonommilla lainakamoilla.

Scrambler kyllä kuulosti aika karmeelta mun korvaan, mutta särömakuja on moneksi.

DI:nä en ole vielä päässyt kokeilemaan vaikka DI:ksi tämän ensisijaisesti hankin. Korvakuulokeliitäntä antaa todella hyvän soundin ja aux in on mainio lisä. Eli antaa lisämotivaatioita himatreenaukseen. Suosittelen.
Zambe88
18.06.2015 20:42:24

Geezler: Mulla on! Pesee kyllä sansampin (yök) reippaasti. Kuulostaa ihan Ampegilta, ja koska aikaisemmin omistin V4BH:n, niin juuri sen soundin tässä tunnistan. En kyllä tarvi tätä omien kamojeni soundin muokkaamiseen, mutta auttaa varmaan jos joutuu joskus pelaamaan huonommilla lainakamoilla.

Scrambler kyllä kuulosti aika karmeelta mun korvaan, mutta särömakuja on moneksi.

DI:nä en ole vielä päässyt kokeilemaan vaikka DI:ksi tämän ensisijaisesti hankin. Korvakuulokeliitäntä antaa todella hyvän soundin ja aux in on mainio lisä. Eli antaa lisämotivaatioita himatreenaukseen. Suosittelen.

En tiedä mikä siinä Sansampissa tökki, mutta vaikka kuinka ruuvaili niin se ei vaan kuulostanut hyvältä... jotenkin steriili se oli.

Itse haen uutta säröä, kun Big Muff enää oikein palvele nykyisissä soitannoissa.
Tuosta saisi periaatteessa 4 soundia yhdessä paketissa: vahvistimen oma clean, pelkkä etuaste kanava, pelkkä scrambler ja kanava ja scrambler yhdessä.
Lähinnä haen suht kevyttä rokkirosoa ja olen aina tykännyt Ampegin ominais soundista, joten eiköhän SCR olisi tässä tapauksessa hyvä ostos.

Tuo DI on tosiaan kätevä tuossa lainakama tapauksessa ja myös jos ei jaksa omaa pinoa raahata esim. pienemmälle keikalle:)
Geezler
18.06.2015 21:43:13
Tuo DI on tosiaan kätevä tuossa lainakama tapauksessa ja myös jos ei jaksa omaa pinoa raahata esim. pienemmälle keikalle:)

Tuon etuaste pelastaa kimppakeikalla, kun kolleega tarjoaa hartkea ja pitää kuitenkin saada lavalle törinää jostain tötteröstä.
Geezler
18.06.2015 21:43:13 (muokattu 18.06.2015 21:45:32)

Tuon etuaste pelastaa kimppakeikalla, kun kolleega tarjoaa hartkea ja pitää kuitenkin saada lavalle törinää jostain tötteröstä. Ja toimii pelkästään DI:näkin jos talossa on riittävä P.A, edellyttäen että tuon DI nyt toimii niin kuin on lupa odottaa.
Zambe88
18.06.2015 21:49:00

Geezler: Tuon etuaste pelastaa kimppakeikalla, kun kolleega tarjoaa hartkea ja pitää kuitenkin saada lavalle törinää jostain tötteröstä. Ja toimii pelkästään DI:näkin jos talossa on riittävä P.A, edellyttäen että tuon DI nyt toimii niin kuin on lupa odottaa.

Jep, jossain esittely videossa taidettiin mainitakin, että purkilla saa minkä tahansa toosan kuulostamaan Ampegilta:)
Dropped C
19.06.2015 13:08:12 (muokattu 19.06.2015 13:13:41)
Zambe88: Jep, jossain esittely videossa taidettiin mainitakin, että purkilla saa minkä tahansa toosan kuulostamaan Ampegilta:)

Kiinnostaa kyllä tämä laitos. Mutta Sansampilla tai EBS:llä saa kans, ainakin sinne päin... Eli tämä kuitenkin parempi?

(Hartken kamoissa ei ole mitään vikaa.)
Zambe88
19.06.2015 15:25:26

Dropped C: Kiinnostaa kyllä tämä laitos. Mutta Sansampilla tai EBS:llä saa kans, ainakin sinne päin... Eli tämä kuitenkin parempi?

(Hartken kamoissa ei ole mitään vikaa.)

Itse en jotenkin päässyt Sansampin kanssa samalle aaltopituudelle ja EBS voisi olla myös varteenotettava vaihtoehto, mutta tämä SCR kaasuttelee kovimmin juurikin tuon Scramblerin takia.
Eikös sulla Dropped C ole/ollut EBSn Valvedrive? Sitäkin katselin, mutta mulla on jo putkinuppi joten onkohan putkisärö turha siinä tapauksessa?
Olin ensin hommaamassa Boss BB 1x polkimen, mutta kyllä SCR menee hankintaan monipuolisuutensa takia.
Juu ei Hartkessa mitään vikaa, tuolla "toosalla" en tarkottanut varsinaisesti mitään tiettyä merkkiä:)
Dropped C
20.06.2015 16:16:29 (muokattu 20.06.2015 16:20:04)
Zambe88: Itse en jotenkin päässyt Sansampin kanssa samalle aaltopituudelle ja EBS voisi olla myös varteenotettava vaihtoehto, mutta tämä SCR kaasuttelee kovimmin juurikin tuon Scramblerin takia.
Eikös sulla Dropped C ole/ollut EBSn Valvedrive? Sitäkin katselin, mutta mulla on jo putkinuppi joten onkohan putkisärö turha siinä tapauksessa?
Olin ensin hommaamassa Boss BB 1x polkimen, mutta kyllä SCR menee hankintaan monipuolisuutensa takia.
Juu ei Hartkessa mitään vikaa, tuolla "toosalla" en tarkottanut varsinaisesti mitään tiettyä merkkiä:)

Itse tarvitsen sen verta paljon säröä halutun äänimaailman tuottamiseksi, että täytyy väkisinkin olla joku polkumiina, vaikka olisikin putkinuppikin. Jos et säröä tarvitse lisää, niin putkinupin kanssa kuitenkin luultavasti ehkä eturauhanen voi olla turha. Kun sen etusen tarkoitus on myös "simuloida" putkivahvistinta....

Mutta jos joku ostaa tuollaisen Ampegin eturauhasen, niin kiinnostaa kyllä, että millainen peli on.
Tympee Huttunen
20.06.2015 17:51:27
Dropped C: Itse tarvitsen sen verta paljon säröä halutun äänimaailman tuottamiseksi, että täytyy väkisinkin olla joku polkumiina, vaikka olisikin putkinuppikin. Jos et säröä tarvitse lisää, niin putkinupin kanssa kuitenkin luultavasti ehkä eturauhanen voi olla turha. Kun sen etusen tarkoitus on myös "simuloida" putkivahvistinta....

Mutta jos joku ostaa tuollaisen Ampegin eturauhasen, niin kiinnostaa kyllä, että millainen peli on.

Mun piti tosiaan toi ostaa, mut ostin SVT-nupin sitten, kun lopulta sen soundi oli haussa. Kyllä tosta nupista saa makean, sellaisen rouhean, overdriven ihan etuasteen gainilla. Nuppi toimii myös hiljaisella volumella todella hyvin.
Zambe88
19.08.2015 19:49:53

Tuntuu Ampegilla olevan pahoja vaikeuksia saada SCR-DI pedaalia kauppoihin.
Mulla on kohta 2kk ollut sellainen tilauksessa ja aina vaan lykkääntyy.
Tänään soittelin Soundtoolsiin ja sanoivat sieltä, että kyseistä pedaalia piti tulla viime viikolla varastoon, vaan ei tullut prkl...
Onko kenelläkään klubilaisella myytäväksi asti tuollaista askia?
Tympee Huttunen
19.08.2015 20:02:09
Millaiset "tassut" 8x10 kaapin pohjassa on? Multa puuttuu ne ja renkaat kanittaa vinoon. Laitan laudan pohjaan ellei sopivia löydy.
Seba
19.08.2015 20:24:41

Lastinen: Millaiset "tassut" 8x10 kaapin pohjassa on? Multa puuttuu ne ja renkaat kanittaa vinoon. Laitan laudan pohjaan ellei sopivia löydy.

Laitat kaapin suoraan ja mittaat kui paljon tarvii jo ostat moiset kumijalat.
Basismi: Itseaiheutettu persoonallisuushäiriö.
absqua
19.08.2015 21:21:10
Lastinen: Millaiset "tassut" 8x10 kaapin pohjassa on? Multa puuttuu ne ja renkaat kanittaa vinoon. Laitan laudan pohjaan ellei sopivia löydy.

Pyöreät kumitassut. Paksuus n.20mm. Halkaisija n.50mm.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Antti K.
19.08.2015 21:47:14
absqua: Pyöreät kumitassut. Paksuus n.20mm. Halkaisija n.50mm.

Tommoset:
http://www.ebay.com/itm/VOX-AMPEG-R … S-/151772987325?hash=item23565fffbd
Muusikon paras ystävä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)