Aihe: kontrabasso
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Etvi
06.08.2011 19:08:49

JudeJude: Kysymys vahvistamisesta!

Mulla ei ole tällä hetkellä bassovahvistinta, mutta välillä semmoinen on tarpeen. Mulla on pari KRK:n Rokit 6- aktiivisia lähikenttämonitoreita, joissa on asiaankuuluvan hyvä neutraali saundi ja paljon tehoa. Semmoista voisi periaatteessa käyttää vahvistimena silloin harvoin kun vahvistusta tarvitsee. Ongelma on, että basson mikki (joku piezo) on niin matalaoutputtinen, että väliin tarvitsisi jotain miestä väkevämpää. Onko vastaus etuaste vai peräti joku "nuppi"?

Kiitos jo etukäteen ajatuksista ja ehdotuksista - minen tiedä vahvistimista mitään, niin saa huoleti ehdotella muitakin juttuja.

-jude

Tarjoan taas vakiolääkettäni. Fishmanin Pro eq platinum bass toimii tässä hommassa hienosti. Ettei olisi ihan suunniteltukin moiseen käyttöön. Torilla näytti olevan yksi vieläpä myynnissä.
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
absqua
06.08.2011 19:28:06
Etvi: Tarjoan taas vakiolääkettäni. Fishmanin Pro eq platinum bass toimii tässä hommassa hienosti. Ettei olisi ihan suunniteltukin moiseen käyttöön. Torilla näytti olevan yksi vieläpä myynnissä.

Mä käytin sansampin acoustic di-vermettä samaan tarkoitukseen, mutta luulenpa että tou kalamies olis vielä parempi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
JudeJude
06.08.2011 19:45:58
Etvi: Tarjoan taas vakiolääkettäni. Fishmanin Pro eq platinum bass toimii tässä hommassa hienosti. Ettei olisi ihan suunniteltukin moiseen käyttöön. Torilla näytti olevan yksi vieläpä myynnissä.

Jeh, näyttää hyvältä. Pitääpä pistää hankintaan.
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Teijo K.
06.08.2011 22:03:41 (muokattu 06.08.2011 22:06:26)

Mulla on tuollainen ja, ja olen käyttänyt nimenomaan tuossa tarkoituksessa. Saa kierrot samalla kuriin ja soundikin toimii.

En ole kyllä mahdottoman laajasti näitä testaillut, ja vastaavia on muiltakin merkeiltä. Ostin suorilta Fishmanin kun tuli moiselle laitteelle tarvetta.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
rattledad
07.08.2011 19:05:33

Teijo K.: Mulla on tuollainen ja, ja olen käyttänyt nimenomaan tuossa tarkoituksessa. Saa kierrot samalla kuriin ja soundikin toimii.

En ole kyllä mahdottoman laajasti näitä testaillut, ja vastaavia on muiltakin merkeiltä. Ostin suorilta Fishmanin kun tuli moiselle laitteelle tarvetta.

Hommasin jokapaikan höyläksi tuollaisen etusen, tiedä sitten koska pääsee kontralla testaamaan. Talkbassissa ainakin kehuivat.
http://www.headwaymusicaudio.com/acoustic_preamp_edb1.php
One man's OMG! is another's WTF!.
JudeJude
12.08.2011 16:39:20
Platinainen kalamies tuli tänään. Hyvät on saundit, ja volyymiä riittää. Jos kerkiän, pistän jossain vaiheessa ääninäytettä tänne.
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Etvi
12.08.2011 19:36:48

JudeJude: Platinainen kalamies tuli tänään. Hyvät on saundit, ja volyymiä riittää. Jos kerkiän, pistän jossain vaiheessa ääninäytettä tänne.

Tervetuloa vaan Fisherman's friend -kerhoon. Ehkä täytyisi hiukan itsekin aktivoitua kontran äänittämiseen.
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
JudeJude
12.08.2011 20:54:04
Tämmöinen pikainen vetäisy tuli iltapuhteiksi Renaud Garcia-Fonsin inspaamana. Säädöt manuaalin asennossa "Studio Acoustic", mitään muuta säätöä en tehnyt.

http://dl.dropbox.com/u/280035/Musa/fisherman%27s%20friend.mp3
bassman87
18.09.2011 21:23:24
JudeJude: Tämmöinen pikainen vetäisy tuli iltapuhteiksi Renaud Garcia-Fonsin inspaamana. Säädöt manuaalin asennossa "Studio Acoustic", mitään muuta säätöä en tehnyt.

http://dl.dropbox.com/u/280035/Musa/fisherman%27s%20friend.mp3

Kuulostaa hyvin paljon tavalliselta nauhattomalta. IMO.
jnbeissi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)