MikkiHiiri 23.02.2007 09:25:35 | |
---|
nyt kyrsii se, että vasurin keskisormen kynsi on hieman irronut alustastaan, ja jos kieli sattuu osumaan kynnen ja läskin väliin, sattuu. Menis varmaan kiinni muutaman päivän huililla, mutta ei huvittaisi huilata. Onkohan tohon jotain liimaa tms. konstia. |
matales 23.02.2007 11:40:40 | |
---|
nyt kyrsii se, että vasurin keskisormen kynsi on hieman irronut alustastaan, ja jos kieli sattuu osumaan kynnen ja läskin väliin, sattuu. Menis varmaan kiinni muutaman päivän huililla, mutta ei huvittaisi huilata. Onkohan tohon jotain liimaa tms. konstia. Meinasin kirjottaa mut kerkisit ensin. Paitsi että mulla tuo on etusormi. Eilen piti läpytellä taas pitkästä aikaa plekulla kun otti niin kipeää. Se on tuo pakkanen varmaan mikä kuivattaa ja tekee tuommosta. Tai sit pitäs tiputtaa tatsia kevyemmäksi. "Ennen oli kaikki parempi, ku afrikan apinamiehet soitti vaan yhtä säveltä ja huusi 'hungala bungala' kuorossa. Nykyisin kaikki on huonommin." |
MikkiHiiri 23.02.2007 14:07:42 | |
---|
Meinasin kirjottaa mut kerkisit ensin. Paitsi että mulla tuo on etusormi. Eilen piti läpytellä taas pitkästä aikaa plekulla kun otti niin kipeää. Se on tuo pakkanen varmaan mikä kuivattaa ja tekee tuommosta. Tai sit pitäs tiputtaa tatsia kevyemmäksi. Jep, pakkanen. Jostain muistan nähneeni idean, että hätätilassa haavan voisi paikata jollain liimalla tai muulla tökötillä. Laastari ei oikin toimi. |
Tonipummi 04.03.2007 14:17:16 | |
---|
Se on kyllä yhtä helvttiä kun sormet ei meinaa kestää soittamista (näppäilysormet). Sormien "kunnossapitoon" mitään ratkaisuja/vinkkejä? |
absqua 04.03.2007 14:20:24 | |
---|
Se on kyllä yhtä helvttiä kun sormet ei meinaa kestää soittamista (näppäilysormet). Sormien "kunnossapitoon" mitään ratkaisuja/vinkkejä? Treenaaminen auttaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 04.03.2007 14:23:28 | |
---|
Treenaaminen auttaa. Heh, mie olen saanut ihan perusparkkiintumisen tehtyä raakalla puusepän ja raksaduunilla. Erityisesti palovillan käsitteleminen ilman hanskoja oli oikein hyvä keino. Mutta fiksumpi ja helpompi varmaan olisi soittaminen. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Parhaimmillaan historiantutkija on ilonpilaaja. -Zetterberg |
S3k7u 04.03.2007 20:36:38 | |
---|
Basistin roolin vahva lokeroiminen ja yleistäminen. Esim seuraavat universaalit totuudet jurppii... "Bassolla ei sooloilla" "Mitäs basisti muka pedaaleilla tekee?" "Eläs kikkaile, vaan pysy perusäänessä." Tai sitte kamapoliittiset yleistykset, kuten... "Vain tietynmerkkisellä bassolla ja vahvarilla saa parhaat soundit" Nimeenomaan nuo ensimmäiset "Basisti on perseennuolija" " Menes sinne rumpalin viereen nyt" "Äläs Kikkaile" Pahimmat on juuri nuo Muistettakoon että basson ääni lähtee loppujen lopussa omista taidoistaan eikä vahvistimesta ta 1000 euron bassosta P.S Niin nyt kyrsii kun katkes A -kieli tiistaina on soittotunti enkä oo harjotellut Get ready kappaletta :( |
patrikkivekas 23.04.2007 16:24:38 | |
---|
Mua kyrsii bassossa se et siin ei saa säestettyy niinkun ihan yksistään jotain... Kitaralla voi aina vetää jonku biisin jossain, mut basso tarvii aina ainakin rummut. |
Tana 23.04.2007 17:56:23 (muokattu 23.04.2007 17:56:38) | |
---|
Mua kyrsii bassossa se et siin ei saa säestettyy niinkun ihan yksistään jotain... Kitaralla voi aina vetää jonku biisin jossain, mut basso tarvii aina ainakin rummut. Ei basso mitään "tarvi". Kokeile vaikka vitossointujen ottamista ylärekisteristä tai perkussiivisia paukutteluja. Älä kangistu kaavoihin! Diiba daaba |
Rocco_Longfella 23.04.2007 18:53:27 (muokattu 23.04.2007 18:53:38) | |
---|
Tai soita funkkia. Kitara on vain tiellä kun kunnolla bassottelee. Kyrsii kun bändikaverit kiusaa ja pilkkaa basismiani. :'( Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
absqua 23.04.2007 21:10:31 | |
---|
Mua kyrsii peruuntuneet keikat. Prkl! Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Bassballs 24.04.2007 09:52:41 | |
---|
Mua kyrsii peruuntuneet keikat. Prkl! "Löydettiinkin trio halvemmalla", "Löydettiinkin bändi suvun sisältä", "Sori pojat, tälle ei ookaan kysyntää".. Tulevana kesänä myös CD-mankka tuntuu olevan suosiossa hääjuhlien musavastaavana. Gov't Mule on paras! |
Teijo K. 24.04.2007 10:01:14 | |
---|
Mua kyrsii peruuntuneet keikat. Prkl! Tuo kyllä harmittaa. Myös harmittaa se kun keikkojen sopiminen hankalaa bändikaverien muiden kiireiden takia. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Varaani 24.04.2007 10:34:35 | |
---|
Kun siinä ei ole varaa juurikaan mokailla. |
He_Man 24.04.2007 22:36:24 | |
---|
Sääh! Nyt ärsyttää se, että harjottelussa on tommosia ärsyttäviä taantumus/sählinki/pakkoliike- vaiheita. Just harjottelin Epun "tahroja paperilla", mikä on sinänsä ihan iisi biisi, mutta voi huhhuh sormenoihin t ei halunnut taipua tuplaääniin. Nimettömään tulee kanssa joskus ärsyttäviä kramppauskohtauksia jotka, lievästi sanottuna, viduttaa. Ai ja sitten vielä se, kun musiikin tunnilla soitettiin vihdoin biisiä jonka mäkin osasin, niin eiköhän soiteta sitä sitten aivan eri sävellajissa. Lopulta pääsen taas jumputtamaan perusääniä kitaroiden kanssa, as usual. prkl. Minulla on VOIMAA!!! |
Basismi 25.04.2007 10:31:56 | |
---|
Just harjottelin Epun "tahroja paperilla", mikä on sinänsä ihan iisi biisi, No kyllä siinä kertsissä ihan tarpeeksi tapahtuu. Säkkärinkin voi sössiä jos ei ole time kohdillaan. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
He_Man 25.04.2007 16:39:39 (muokattu 25.04.2007 17:07:24) | |
---|
No kyllä siinä kertsissä ihan tarpeeksi tapahtuu. Säkkärinkin voi sössiä jos ei ole time kohdillaan. Joo, oot kyllä oikeessa. Sen verran vikkelä tahti, että ihan muistelemaan tossa ei kerkeä. Helposti sählää, mutta nyt tarkoitinkin noita tuplia... Aina oon Normaalia kuunnellut, mutta ihan vasta eilen tajusin kuinka hauskat bassokuviot niillä on. Jee. Nyt on ärsytys ohi, enää en sohlaa. Edit. Argh! Istualteen on vaikea soittaa kun rytmijalka väpättää. Minulla on VOIMAA!!! |
Ben Matlock 26.04.2007 12:41:38 | |
---|
"Löydettiinkin trio halvemmalla", "Löydettiinkin bändi suvun sisältä", "Sori pojat, tälle ei ookaan kysyntää".. Tulevana kesänä myös CD-mankka tuntuu olevan suosiossa hääjuhlien musavastaavana. Myös sukulaisten järjestämä "yllätys bändi" on kovaa huutoa, ja aiheuttaa ajoittaista kyrsintää. |
stigcarpelan 26.04.2007 21:41:58 | |
---|
Jotkut kaverit kuulee jostai jotain "erikoista" bassottelua niin heti on "No lähteekö tommoset? Hä?" No ei lähe ei. Eikä kyllä kiinnosta rueta opettelemaan tuommosta 11 sormen tekniikkaa jota varten se kaveri on viettänyt lapsuutensa tyhjässä huoneessa pelkän basson kanssa. Sitäpaitsi sehän kuulosti ihan paskalta. THV-klubi#48 "Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio." |
PnukBassist 26.04.2007 21:42:00 | |
---|
Mahtavaa, joku on taas kaivanu tämän ketjun esille. Pitääpä tässä katkerana nyt valittaa ja vinkua kun ei ole bändiä missä soittaa. Kovasti on yritystä ja rojektia muttei mitään minkä kanssa pääsis keikalle. Edellinen varteenotettava bändi laitettiin tauolle kun laulaja lähti Afganistaniin. Ja minä kun luulin että Turku on kaukana. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |