Aihe: Presari-klubi
1 2 3 4 58 9 10 11 1257 58 59 60 61
M.Hanski
30.03.2007 23:26:55
No niissä taas on että niitä ei pahemmin pääse testaamaan. Kuopion seudulla ei paljoa bassoja liiku.

Kalakukko ja piimää reppuun ja bassonhakureissulle!
ötzi
30.03.2007 23:50:43 (muokattu 31.03.2007 00:05:12)
Noni, se on yks ritsan hinta kun opiskelija lähtee maailmalle.

Edit. Palion muuten maksaa basson teettäminen? esim joku Amfisound tai vastaava. Sieltähän sais just sitä mitä haluaa. Mutta hinta voi olla kyllä este, ellei pistä sitten koko kesän tienestiä haisemaan...hmm..suositelkaa..

Niin mutta toisaalta tarkemmin ajatellen, olisi tosi tyhmää tilata toimmonen tässä vaiheessa elämää kun ei ole se "oma soundi" vielä löytynyt. Pitääpä kassella vähän vamistajien sivuja..
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
Karlsson
31.03.2007 00:00:36
Noni, se on yks ritsan hinta kun opiskelija lähtee maailmalle.

Edit. Palion muuten maksaa basson teettäminen? esim joku Amfisound tai vastaava. Sieltähän sais just sitä mitä haluaa. Mutta hinta voi olla kyllä este, ellei pistä sitten koko kesän tienestiä haisemaan...hmm..suositelkaa..

Amfisoundin sivuilla on hinnasto. Perusmalli (presari?) lähtee 1500€ alkaen.

Hintansa väärttejä kyllä.
Lisää enemmän!
Värinä
31.03.2007 02:59:30
Tähän aiheeseen viitaten. Olen miettinyt, että onko hintansa väärti ostaa esim. Fenderin 51' Presaria tai sitä Sting signaturea, vai olisko viisaampaa teettä vastaava jollain kotimaisella rakentajalla? Noin niinku-hinta laatu suhteeltaan...

Tuollaien vanhan mallinen presari on jo jonkun aikaa kummitellut takraivossa...
Rock and/or Roll
J.Hollström
31.03.2007 08:22:09
Tähän aiheeseen viitaten. Olen miettinyt, että onko hintansa väärti ostaa esim. Fenderin 51' Presaria tai sitä Sting signaturea, vai olisko viisaampaa teettä vastaava jollain kotimaisella rakentajalla? Noin niinku-hinta laatu suhteeltaan...

Tuollaien vanhan mallinen presari on jo jonkun aikaa kummitellut takraivossa...

Jos pitobassoksi olet aikomassa, niin soitinrakentajan tekemänä se puoltaa paikkaansa. Hinta tullee olemaan kuitenkin 1,5-2 x sarjatuotantosoitin, joten halvemmalla sitä et tule saamaan. Laatu ja yksilöllisyys on tietenkin soitinrakentajalla omaa luokkaansa, joten jos niille laskee arvoa niin silloin kannattaa. Jälleenmyyntiarvo on toki oma issue. Omiaan noista harvemmin saa pois, niinkuin et toki mistään muustakaan uudesta soittimesta.

Olen kyllä nähnyt ja kuullut juurikin soitinrakentajan tekemää '51 presaria joka soi omituisesti, joten ihan riskitön business toikaan soitinrakentajalta tilaaminen ei ole. Valmiina olevaa soitinta kun pääset itse kokeilemaan ja arvoimaan onko sulle sopiva peli.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi - - - - Mighty Shade
aho
31.03.2007 12:24:58 (muokattu 31.03.2007 12:25:36)
Minä voin suositella ainakin '51 presaria. Mulla oli itselläni sellanen useamman vuoden ja se oli Japanissa kasattu. Dead spotteja ei ollu muutakuin g-kielein cis-äänessä (6. nauha), mutta niin niitä on monissa muissakin fenkuissa, myös amerikkalaisissa. Onneton menin sen myymmään jatsin tuskissa ja kun olisin ostanut sen takas oli jo myöhästä.

Olen teetättänyt p/j presarin yhdellä soitinrakentajaopiskelijalla ja hinta oli... Törkeen halpa. Soittimesta en sano vielä mitään kun saan sen ensi viikolla. Laitan kuvia ja osallistun tähän klubiin sitten.
vähemmän on vähemmän
Royal Banzai
31.03.2007 19:55:45
Mulla on japanin standard fenderi. Pelittää oivasti, näköpiirissä on tosin mikin palasten paikanvaihto, jos sais siihen g-kieleenkin vähän alapäätä sillä. Ja ne flatit himottaisi taas.. Mutta jotenkin ne roundit on kuitenkin monipuolisemmat, ja sopivat mun sormillekin paremmin.
J.Hollström
06.04.2007 10:03:35
Vaihdoin maijaan fendän kaulan. Hyvä tuli:
http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/Maya/Maija+001.jpg
absqua
06.04.2007 10:51:06

Hyvältä näyttää. Mitens toi soundipuoli - muuttuko sointi paljonkin Maijan omaan kaulaan verrattuna?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Hollström
06.04.2007 12:41:22
Hyvältä näyttää. Mitens toi soundipuoli - muuttuko sointi paljonkin Maijan omaan kaulaan verrattuna?

Sountipuoli on kunnossa. Tuo kaula on uusi, joten jokunen aika sillä mennee soittelessa sitä sisään. Hirvittävää eroa soundiin kaulanvaihdolla en ainakaan tähän hätään keksi. Enempi feelispuolen juttuja. Noi pitäis olla yhtäaikaa soitettavissa, niin sais kunnon tolkun. Mutta ihan presarilta toi edelleen kuulostaa.

Alunperin mun piti vaihtaa pelkät virittimet, kun ne orkkikset on järkynnäköiset, joskin toimivat. Mutta kun reikäväli ja sijainti oli niin eri mitä fenderin vintagevirittimet vaatii, niin näin helpompana operaationa vaihtaa koko kaulan, kun sain samalla ruusupuuta kehiin. Kaulataskussa oli hieman fiksaamista, että uusi kaula sujahti paikalleen. Mutta siitäkin selvisin kotikonstein santapaperilla, ja nyt sovitus on jämäkkä.

Tossa jotain ääninäytettä nykymaijasta. Alussa tone kiinni. Kielet uudet, siitä ylimääräinen kilke & kolina tone kokonaan auki -soundilla.
http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Maija.mp3
hollstro
06.04.2007 13:19:28

On tuo nyt hienompi kuin alunperin, joka sekin oli jo hieno. Saundaakin tone auki ihan terveeltä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
bachelor
06.04.2007 13:59:23

Liitytään klubiin tammikuussa ostetulla kermatoffeen värisellä presarilla.

Ja onkos joku nyt oikeesti keksinyt käyttöä sille trendikkäälle S1-kytkimelle?
Ihmeitä kyllä tapahtuu, muttei koskaan täällä.
SIL
06.04.2007 22:13:22
Hei! Haluaisin liittyä joukkoon Fender Precisionilla vm 1958.
Kyseinen bassovanhus on refinnattu valkoiseksi, mutta on muuten
aika alkuperäinen ihan potikoita myöten.
Laitan kuvankin kun saan aikaiseksi!

Kyseinen basso keikkailee edelleen aktiivisesti.
SIL
06.04.2007 22:21:19
Nyt löytyy kuva presarista "omista kuvista".
rattledad
07.04.2007 00:21:33

Haluaisin liittyä joukkoon Fender Precisionilla vm 1958.

Oikeasti? Tuo taitaakin olla halutuimpia vuosikertoja. Mimmoinen kaula tuossa on verrattuna vaikkapa 60' C-kaulaan tai 70' presareihin?
rattledad
07.04.2007 00:21:47 (muokattu 07.04.2007 00:24:25)

Tuplat.
SIL
07.04.2007 09:37:29
Oikeasti? Tuo taitaakin olla halutuimpia vuosikertoja. Mimmoinen kaula tuossa on verrattuna vaikkapa 60' C-kaulaan tai 70' presareihin?

Ihan oikeasti!
Kaula on leveämpi ja C-profiili on littanampi kuin kokeilmissani 70-luvun presareissa. Kaulan leveys on kyllä samankalitainen kuin 60-luvun P-bassoissa, mutta hoikempi C-profiili kuin useimmissa. Olen kokeillut myös muutamia '59 presareita ja ne on ollut vielä hoikempia.
Mun bassossa on 9-58 neckdate. Näissä oli myös bodydate, mutta mun bassossa se on jäänyt refinin alle. Olen omistanut kyseisen instrumentin noin 7 vuotta. Se on edelleen hyvin aktiivisessa käytössä.
J.Hollström
07.04.2007 09:39:08
Hei! Haluaisin liittyä joukkoon Fender Precisionilla vm 1958.

Tervetuloa. Taitaa olla iäkkäin kerholainen. Onnea siitä ja mahtibassosta.
hemmo
07.04.2007 09:51:20

Nooh, on mulla pari:

1. Fender Precision Bass
- vm. 1974
- 3-tone sunburst
- kevyt leppäbody
- vaahterakaula ja -otelauta
- lempinimi: Hirsma
- tää on ehkä se, joka otettaisiin mukaan autiolle saarelle

2. Kari Nieminen Bass
- vm. 1984-5
- alkuperäisen 53-56 Presicion-basson näköinen ja muotoinen, siis 1-kelainen mikki
- Honey B- signature model
- lempinimi: Hani
- suosikkibassoni, joka on "hieman" kulunut
- tuhti vaahterakaula ja -otelauta
- väri on ollut alunperin valkea, mutta se on kellastunut baarien savun ja nikotiini vuoksi, eh, kauniisti

3. Squier Affinity Presicion
- Made in Kiina
- ruusupuuotelauta, runko saarnia
- väri: Blue Metallic
- virittimet vaihdettu kullatuiksi Schecter-virikoneiksi
- pleksi vaihdettu kullatuksi Fender-alumiinipleksiksi
- hinnatapit, potikannupit ja kieltenohjain vaihdettu kullatuiksi
- lempinimi: Bling-bling
- ihan oikeasti halpa ja hyvä peli

Kuvia eijjole!
Retkussa on meidän meikkis
vjvesa
07.04.2007 17:19:49
Iteltä löytyy vuoden 1994 jenkkipresari. Erittäin toimiva ja tuhtisaundinen sotaratsu. Halvallakin sai. Kuva löytyy kuvauksen puolelta.
Drink or Die
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)