Teijo K. 09.05.2005 10:26:06 | |
---|
Nii ja just tässä tapauksessa pits vetää jarrua kun on jo hyvät kamat. Voivat ihan hyvin vaihdon yhteydessä vaikka huonota. Sanoisin että on noin fifty/sixty paraneeko vai huononeeko. |
hollstro 09.05.2005 10:43:52 | |
---|
Tavallaan näin. Minä en missään nimessä vastusta ihmisten halua ostaa leluja ja kamarunkata. Itsekin siihen syyllistyn jatkuvasti. Mutta pidetään se kamarunkkuu sinä mitä se oikeasti on, eikä naamioida sitä miksikään "mutku tää ei oo niin hyvä laite ku tarviin paremman että saan paremman soundin jne." Se se oli kuulkaa onnellista aikaa kun vielä pystyi vaihtamaan kamoja. Nyt kun GAS iskee, ei raaski mistään luopua ja kaman määrä vaan kasvaa. Joskus vielä pääsen siihen nirvanaan että tyydyn yhteen bassoon, yhteen vahvistimeen ja yhteen kaappiin. |
Teijo K. 09.05.2005 10:44:53 | |
---|
Se se oli kuulkaa onnellista aikaa kun vielä pystyi vaihtamaan kamoja. Nyt kun GAS iskee, ei raaski mistään luopua ja kaman määrä vaan kasvaa. Joskus vielä pääsen siihen nirvanaan että tyydyn yhteen bassoon, yhteen vahvistimeen ja yhteen kaappiin. Kontra vai sbasso? ÄÄÄÄääÄÄääÄÄÄÄÄää ei voi päättää. Anteeksi kaikille. |
Wil-J 09.05.2005 10:58:50 | |
---|
Hei Niskis, jos päätät luopua siitä nupistas niin voin mä sen ottaa. Vaihdetaan vaikka päittäin ;) "You can´t hold no groove if you ain´t got no pocket." |
poppamies 09.05.2005 11:32:41 | |
---|
... Akustiikan muuttuessa on aina pakko hieman ruuvata potikoita... Olisi mielenkiintoista tietää kun puhutaan soundista (ja jätetään nyt sellainen paskanpuhuminen että "soundi lähtee sormista" omaan arvoonsa kun suurin osa meista on jo soittanut paitsi bassonsa, niin myös sormensa "auki" jo kauan sitten)että monestiko todellisuudessa ruuvaatte sitä soundia vahvistimesta keikan aikana setin edetessä muuten kuin siinä tapauksessa että ei tahdo löytyä ollenkaan? Vai riittääkö basson omat säädöt tai tuleeko edes niitä väännettyä? Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY! |
Teijo K. 09.05.2005 11:38:23 (muokattu 09.05.2005 11:40:09) | |
---|
Olisi mielenkiintoista tietää kun puhutaan soundista (ja jätetään nyt sellainen paskanpuhuminen että "soundi lähtee sormista" omaan arvoonsa kun suurin osa meista on jo soittanut paitsi bassonsa, niin myös sormensa "auki" jo kauan sitten)että monestiko todellisuudessa ruuvaatte sitä soundia vahvistimesta keikan aikana setin edetessä muuten kuin siinä tapauksessa että ei tahdo löytyä ollenkaan? Vai riittääkö basson omat säädöt tai tuleeko edes niitä väännettyä? No jotain kuutisen- seitshemisen vuotta sitten tulin siihen lopputulokseen, että sen Eq-kanssa koheltaminen keikalla yleensä pikemmin heikentää kuin parantaa soundia, ja otin tavaksi aina vääntää Eq nollille tai jos mahdollista päältä pois. Jos tuntuu että soundi sitten kuitenkin tarvitsisi jotain, niin siirrän kättä tai soitan plekulla ne rallit jotka kaipaavat terävämpää soundia jne. Bassossa ei omia säätöjä olekan, no tuossa Musarissa nyt on, mutta siihenkin on suunnitteilla modaus millä sen voi ohittaa. Niin siis tämä varsinkin jos on miksaaja. Itse miksaajana on huomannut miten ärsyttävää se on, kun juuri kun on saanut hyvän soundin ja balanssin, niin sitten se sbasisti väääntää niitä sbasson potikoitaan ja taas saa olla tekemässä vastaliikkeitä mikserin päädyssä. |
hemmo 09.05.2005 11:39:29 | |
---|
Olisi mielenkiintoista tietää kun puhutaan soundista (ja jätetään nyt sellainen paskanpuhuminen että "soundi lähtee sormista" omaan arvoonsa kun suurin osa meista on jo soittanut paitsi bassonsa, niin myös sormensa "auki" jo kauan sitten)että monestiko todellisuudessa ruuvaatte sitä soundia vahvistimesta keikan aikana setin edetessä muuten kuin siinä tapauksessa että ei tahdo löytyä ollenkaan? Pyrin löytämään sen sinnepäin saundin jo ennen keikkaa, saundtsekissä tai sitten jos sitä ei ole, niin juuri ennen alkua. En liene koskaan muuttanut säätöjä keikan aikana. Vai riittääkö basson omat säädöt tai tuleeko edes niitä väännettyä? En väännä. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Keny 09.05.2005 11:47:56 | |
---|
Olisi mielenkiintoista tietää kun puhutaan soundista (ja jätetään nyt sellainen paskanpuhuminen että "soundi lähtee sormista" omaan arvoonsa kun suurin osa meista on jo soittanut paitsi bassonsa, niin myös sormensa "auki" jo kauan sitten)että monestiko todellisuudessa ruuvaatte sitä soundia vahvistimesta keikan aikana setin edetessä muuten kuin siinä tapauksessa että ei tahdo löytyä ollenkaan? Vai riittääkö basson omat säädöt tai tuleeko edes niitä väännettyä? Harvemmin tulee väännetty.Korkeintaan keikkamestan akuustiikan mukann mitä tietty ite ei kuule mutta mulla on aina yks luotettava roudari joka tietää tasan mitä haen.Se yleensä tsekin jälkeen tulee kertoo et snadisti tota ja tota.Yleensä ei mitn tarvii ruuva. Basossa välillä takamikkii mut yleensä molemaat jassossa päällä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Teijo K. 09.05.2005 11:53:45 | |
---|
Niin no senverran totean ihan miksaajan näkökulmasta, että jos eq:ja on pakko päästä kesken keikan ruuvaamaan, niin di-poksia käytettäessä mieluummin sieltä vahvarista kuin soittimesta. Vaikuttaa saliääneen vähemmän ja sen näkee miksaajakin helpommin sen toimenpiteen ja osaa varautua että se soundi on nyt muuttumassa. Jos sbassokamat on mikitetty, niin melkein smat sanat, paitsi että silloin saliääneen vaikuttaa myös vahvarin ruuvailu. |
J.Hollström 09.05.2005 11:55:19 | |
---|
Olisi mielenkiintoista tietää kun puhutaan soundista (ja jätetään nyt sellainen paskanpuhuminen että "soundi lähtee sormista" omaan arvoonsa kun suurin osa meista on jo soittanut paitsi bassonsa, niin myös sormensa "auki" jo kauan sitten)että monestiko todellisuudessa ruuvaatte sitä soundia vahvistimesta keikan aikana setin edetessä muuten kuin siinä tapauksessa että ei tahdo löytyä ollenkaan? OK, ei jauheta paskaa. Mutta en muista tehneeni yhtään keikkaa jossa olisin säätänyt muuta kuin lavavoluumia bassovahvistimesta keikan aikana. Vai riittääkö basson omat säädöt tai tuleeko edes niitä väännettyä? Riittää, joskus tuli trepleä precisionista pudotettua kun jossain biisissä vetelin plektralla. |
Keny 09.05.2005 12:37:15 | |
---|
Niin no senverran totean ihan miksaajan näkökulmasta, että jos eq:ja on pakko päästä kesken keikan ruuvaamaan, niin di-poksia käytettäessä mieluummin sieltä vahvarista kuin soittimesta. Vaikuttaa saliääneen vähemmän ja sen näkee miksaajakin helpommin sen toimenpiteen ja osaa varautua että se soundi on nyt muuttumassa. Jos sbassokamat on mikitetty, niin melkein smat sanat, paitsi että silloin saliääneen vaikuttaa myös vahvarin ruuvailu. Mä en mikitä ja di:n saa miksaaja ite valita.Pre tai post. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
bize 09.05.2005 12:38:09 | |
---|
Bassosoundin ruuvaaminen=tähtitiedettä. Eikös tuo HIMin basisti taannoin todennut hesarin nyt-liitteen basistiartikkelissa että "mä hankin tän valkeen presarin ku se on niin siistin näkönen. joskus on yritetty saada levylle jotain kartioresonanssia ja säätää hienoa soundia, mut tosiasia on ettei se bassosoundi sieltä kuulu kuitenkaan.". tai jotakin asiasisällöltään vastaavaa. Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz |
bize 09.05.2005 12:48:02 | |
---|
Se on kummaa kuinka paljon soundimieltymykset muuttuvat vuodessa. Sillon en niin aktiivisesti hakenut samanlaista pierua mikä nyt on hakusessa. Maku vaan muuttu. Käsittääkseni tilasit sen Fulltonen joku aika sitten, josta joku jo tuolla aiemminkin mainitsi. Lienee validi laite pierufaktorin nostamiseen? Ja soittimesta. Mielestäni toi Sadowsky on parhautta. Olen saanut aika pitkälti omanlaiseni saundin vehkeellä kuin vehkeellä, ja kun testasin yhtä warwickin pinoa (Quad IV ja 411) niin olin hämmästynyt kuinka hyvältä se saundasi. Oliko Warren DI-outissa vähemmän kliinisyyttä kuin EBS:ssä? Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz |
Niskamies 09.05.2005 13:30:59 | |
---|
Käsittääkseni tilasit sen Fulltonen joku aika sitten, josta joku jo tuolla aiemminkin mainitsi. Lienee validi laite pierufaktorin nostamiseen? Oliko Warren DI-outissa vähemmän kliinisyyttä kuin EBS:ssä? Joo, mä ostin fulltonen vaan eri tarkoitusta varten. Sellasta Chris Squire tyylistä muroa, boostilla sitten vähän enemmän pörinää. Warren DI outista en tiedä, muuten kuin mitä olen kuullut basstasters.com:sta. Se vaikuttaa ihan hyvältä. Meitsi on meshissä. |
balzary 09.05.2005 13:34:55 | |
---|
Warren DI outista en tiedä, muuten kuin mitä olen kuullut basstasters.com:sta. Se vaikuttaa ihan hyvältä. oliko ebs:n di-soundi basstastersissa vastaavasti ns. penaalista? |
Niskamies 09.05.2005 13:38:11 | |
---|
oliko ebs:n di-soundi basstastersissa vastaavasti ns. penaalista? Onko siellä EBS:ää? Mä en muista nähneeni. Meitsi on meshissä. |
balzary 09.05.2005 13:39:14 | |
---|
Onko siellä EBS:ää? Mä en muista nähneeni. no vilasin vaan preampit läpi. Luulis, että suht samat di-ratkasut on vaffareissa ja etusissa. |
ozmo 09.05.2005 15:32:22 | |
---|
Eikös tuo HIMin basisti taannoin todennut hesarin nyt-liitteen basistiartikkelissa että "mä hankin tän valkeen presarin ku se on niin siistin näkönen. joskus on yritetty saada levylle jotain kartioresonanssia ja säätää hienoa soundia, mut tosiasia on ettei se bassosoundi sieltä kuulu kuitenkaan.". tai jotakin asiasisällöltään vastaavaa. Sinänsä huvittava kommentti, koska HIMillä ne bassot tosiaan kuuluu! Ihme kitisijöitä on maailma täynnä... :/ Fuck pride! Pride only hurts, it never helps... |
Samu S. 09.05.2005 16:11:37 | |
---|
Sinänsä huvittava kommentti, koska HIMillä ne bassot tosiaan kuuluu! Ihme kitisijöitä on maailma täynnä... :/ Niin, bassot kyllä kuuluu, mutta bassoSOUNDI ei. I dress in women's clothing and hang around in bars. |
ozmo 09.05.2005 16:18:49 | |
---|
Niin, bassot kyllä kuuluu, mutta bassoSOUNDI ei. No, damn... Taas yksi kitisijä... ;) Siis tottakai tarkoitin, että juuri bassoSAUNDI kuuluu ja erottuu HIMillä. Ne kai siinä just parhaiten murisee ku ei oo ku yks kitara ja synat ja musa kuitenkin on aika pitkälti bassoon pohjautuvaa ja bassot tulee todella lujaa moniin muihin bändeihin verrattuna... Siis ihme kitisijä se HIMin basisti on!! ;P Fuck pride! Pride only hurts, it never helps... |