Jimoleon 30.01.2005 22:51:56 | |
---|
Kyl 5+ kieliset on ihan hyvä juttu oikeessa paikassa mut esim se Smakin basisti... Ei näin... |
Hullu basisti 04.02.2005 18:16:41 | |
---|
Tony Levinillä on muistaakseni ollut joskus 3-kielinen basso. Mutta se muistaakseni tuhoutui tulipalossa (sen soittovehkeet roihahti kesken setin). Sen kotisivuilta löytyy muistaakseni kuvia tuhoutuneista kamoista. Mutta asiaan, kyllä mulle neljä kieltä on riittänyt tähän asti. Ainoo minkä meinaan joskus tehdä (ehkä), on asentaa Hipshotin D-tuner E-kieleen. Mutta tartten onneksi dropattua virettä loppujen lopuksi niin vähän, etten ole vielä vaivaantunut hommaamaan kyseistä laitetta. |
kalzu 05.02.2005 00:39:27 | |
---|
Kyllähän se 4 kieltä riittää aivan hyvin. Ite soitan 6 kielistä, mutta oon kyllä tullu siihen tulokseen ettei ne 2 ylimääräistä oo mitenkään pakollisia, ainakaan se ylä-C. Sitä en oo vielä kun yhdessä biisissä yhdessä kohdassa tähän mennessä tarvinnu. Hauskahan sitä on tietysti soittaa, mutta kukin päättäköön itse, onko sellainen hommaamisen arvoinen. Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.) |
Colturkeu 28.02.2005 00:21:28 | |
---|
mä käytän 5-kielistä vaan sen takia koska sillä on helpompaa soittaa, koska siinä on pienemmät kielten välit kuolema hoppareille |
PizzaKing 28.02.2005 22:06:39 | |
---|
4-kieliset on parhaita, koska ne "lisäkielet" on täysin turhia. 1;2 ja 3 kielet on tärkemmät! |
Wil-J 01.03.2005 12:32:17 | |
---|
4-kieliset on parhaita, koska ne "lisäkielet" on täysin turhia. 1;2 ja 3 kielet on tärkemmät! Oon tyhmä kun jaksan aina tänne kommentoida, mutta voisitte kyllä lukea kaikki ensin koko threadin läpi ja sitten vasta kommentoida. Kiitos. |
TommiW. 01.03.2005 22:59:22 | |
---|
Ite oon tykitellyt neli-viisi ja kuusikielisillä bassoilla. Mitä tulee tilusyytöksiin, yleensä progehomotilutellessani käytän nimenomaan nelikielistä, koska koen sen sillä jotenkin helpommaksi. Nykyisen humppapumppuni kanssa käytän viisikielistä, syynä vittumainen öö-vireemme. Kuusikielisellä on kiva vetää, jos tahtoo tukea bändiä esim. kitarasoolon ajan. Ja onhan se Les Claypoolkin nyt tässä taas kaiken takana (Hei, tsiigaa! Primuksen basistilla on kuuskielinen! V***u, mä haluun kans! -Wasara 15v-) Kukin mallaa tavallaan. "someone once told me that bass is not a solo instrument. I think he lied" |
Reaper_Man 02.03.2005 22:52:20 | |
---|
4-kieltä riittää mulle ainakin hyvin |
HarrieR 02.03.2005 23:25:46 (muokattu 02.03.2005 23:26:09) | |
---|
Wau. Ikiliikkuja on keksitty. Piaf: Sori. Oikeesti. Jazz is just a series of mistakes without the 'oops.' - Nigel Tufnel |
kimmo.riihiaho 10.03.2005 14:57:14 | |
---|
Mulla on tommonen viis kielinen ESP ja oon tykänny. En sinensä käytä sitä b-kieltä mutta pidän enemmän viis kielisen kaulan mallista ja siitä että kun vetelee jotai e-kieleltä nii ei ainakaan sormi lipsahda yli kaulan. On ollu toi viis kielinen noin kaks vuotta käytössä ja pikkuhiljaa oon alknu oppimaan et mikä on meininki sil vikal kielel on. Jossain riffeissä on kyllä ollu hyödyksi tuo uus kieli nii saa kuvion sopimaan pienempään tilaan eikä tuu niin kiire. Alotin joku aika sitten kolmelle sormella opettelemaan ja jotnki jo onnistuu. Soittaaks kukaan nii vai onks siihen joku fiksumpi systeemi? Mun mielestä on kyl nopeutta tullu lisää mut tarkkuus ei oo viel oikeen kohallaan. Onko täppääminen sun muu niin kovin tärkeetä vai vaan jotai joka vaan näyttää hienolta? |
jukSaa 28.03.2005 02:10:30 | |
---|
Minulla myös on ollut aina 4 kielisiä bassoja, joita olen soittanut paljon. Aloitin 1970 luvulla. Nykyään soitan koskettimia ja kitaraa ja joskus omassa studiossa bassoa ja ehkä joskus vielä muutenkin. 4 kielisen basson kun on oppinut, se tulee niin selkärangasta, että kaupassa kokeillessani tai oliko se peräti että otin kotiin kokeiltavaksi 5 kielisen, se tuntui aivan kuin eri soittimella, koska lasken "kaiken alkavan" e- kielestä. Tämä johtuu siitä että 4 kielinen tulee selkärangasta, kuin sanotaan. Sittemmin olen siirtynyt kitaroihin, soittanut kaikentyyppisillä, akustisilla nailon, teräskielisillä ja nyt on Squier Fernder, jota soitin aktiivisesti viime kesän ja olen kitaraa soitellut aktiivisesti noin kuusi vuotta. Nyt pääsoitin on kosketinsoitin, joka on ollut noin 10 vuotta mukana kuvioissa. Voin vain sanoa sen että basso musiikin perustan luojana, antaa mahtavan pohjan soinnutukselle muilla soittimilla. Ajattelen mielessäni kolmion, vaikka C F G ja siitä sitten johdan miten nostan sävellajia seitsemän kertaa kitaralla tai koskettimilla. eli pystyn siirtämään laulun mihin tahansa sävellajiin ja se on tietenkin synnynnäinenkin lahja, opittu lahja, saatu lahja, mutta kyllä myös basson soitto perustavaa laatua olevana soittimena on antanut musiikin teorian osaamiseen ERITTÄIN PALJON! |
Coatl 29.03.2005 10:35:35 (muokattu 30.03.2005 09:16:14) | |
---|
Eikö tän threadin vois jo lukita? Uutta aspektia kun ei näy kenelläkään olevan EDIT: kirjotusvirhe.. nyt jo huomasin I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs" |
Karlsson 29.03.2005 11:03:38 | |
---|
Eikö tän threadin vois jo lukita? Uutta aspekstia kun ei näy kenelläkään olevan Oikeestaan paree ilman lukkoa. Koska tän ku lukittee niin johan on kohta taas palsta täynnä topikkejä kielten määristä... Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003 |
Tankoprinssi 17.04.2005 01:00:56 | |
---|
Lindholmin Olli sanoi, että tanssibändin basistin tunnistaa siitä, että sillä on ponihäntä ja viikset. Lisäksi 5-kielinen basso, joista yksi kieli toimii hihnana. Ps. Tunnistatko itsesi? Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
Marshall83 22.04.2005 09:15:21 | |
---|
kyllä 5-kielinen on ehdottomasti mukavin basso soittaa, kylläkin totuttelun jälkeen. Enemmän mahdollisuuksia soittaa esim V-asemasta ilman vapaita kieliä. |
Teijo K. 22.04.2005 12:42:53 | |
---|
Minulla on nyt tuhat miljardia kieltä toisessa ja noin puolikas kieli toisessa bassossa. |
HarrieR 22.04.2005 15:57:58 | |
---|
Minulla on nyt tuhat miljardia kieltä toisessa No hei ei tollasta nyt voi ollakaan. Siis se otelautahan on ihan tajuton1!11!1 Missä vireess se on? Onks niinku EADG missä kohtaa? Jazz is just a series of mistakes without the 'oops.' - Nigel Tufnel |
MrQ 22.04.2005 18:10:44 | |
---|
Sekä viisikielisen ergodynen entisenä että nelikielisen ergonynen nykyisenä omistajana tiedän jotain sanoa. Viides kieli ei ole kuin tielä. Ainakaan mun otteelle useampien kielien pienenpi feedback ei toimi kertakaikkiaan. Mun kielten pitää sanoa twäääännggggggggg...nggg--nggggnggg-nggg-ngg-ng-ng... jne eikä phlöäarh tau bummmmmm. Ja perkele, ellei viiskielistä viritä tyyliin oktaavia ylemmäksi, se pöhisee just noin. Slapit? paskan marjat. Bopit, tuskin. sormisoitto? Pyh ja pah. Tosin, se varmasti kielien läheisyyden takia sopii progoseksuaalivähemmistölle. Voi kikkailla helpommin ja näyttää naapurin tytön tupareissa enemmän kitaristilta kun kielet ei pane hanttiin niin paljoa. Miks mulle tulee yks tomppa mieleen? Ei, perhana, neljä kieltä sen olla pitää, pirun raskaat kielet 50-115 ainakin tai jokin vastaava ja bassoa käytetään timminä lyömäsoittimena. Ei minään vitun jousipyssynä. |
Teijo K. 22.04.2005 18:14:05 | |
---|
MrQ:n tyhmin kirjoitus ever. Minnekään. Sori. |
MrQ 22.04.2005 19:07:25 | |
---|
MrQ:n tyhmin kirjoitus ever. Minnekään. Sori. Ai. Anteeksi, menen panttaamaan saman tien basson ja ostan uuden viiskielisen sekä pakotan itseni pitämään siitä. |